Gå til innhold

Disse gir deg mest for mobilkronene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den "suverene dekningen hos telenor er en vits, innendørs i Osloområdet så opplevde jeg til stadighet edge dekning, byttet til chess rett før nyttår og opplever nå 4G på de samme stedene, her inkluderer også mms noe telenor skal ha betalt 40 kr ekstra for i mnd på et "fri bruk" abonnement.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har selv OneCall familepakka, fordelt på 4 personer, som er et tilbud til en veldig god pris. Og er forsåvidt fornøyd med å "støtte" OneCall i "kampen" mot Telenor/Netcom... Men jeg er ikke helt fornøyd; datahastigheten er ikke noe å juble over. Der Telenor har 3G (i følge kart) i HELE Gudbrandsdalen, sitter jeg stort sett med edge. Det skal da gå an å låse seg til Telenor, noe jeg har gjort, men det hjelper lite. Når jeg da roamer i Telenor sitt nettverk, er hastighetene strupet noe forferdelig, og jeg ender opp med like lav hastighet som Network Norway sitt edge.

Hmm... Ville bare slenge det ut der.

Lenke til kommentar

For å skille mellom de fem på pallen kunne dere sjekket prisene for nytt simkort, oppgraderte datapakker og lignende. På dette er det flere av de "billigoperatørene" som fort er dyrere, f. eks er datapakkene vesentlig dyrere hos Talkmore enn Djuice (selv om begge er eid av Telenor...)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lenge leve Telenor. Alle andre reklamerer med ALT du "får" hvis du blir abonnent hos de...NetCom er verst! Jeg gir vel F i om jeg får ta med meg folk på kino.

Jeg skal ha dekning og data, end of story...og der er Telenor best. Det er det jeg betaler for :)

At NetCom fortsatt er å regne med er et unikum.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lenge leve Telenor. Alle andre reklamerer med ALT du "får" hvis du blir abonnent hos de...NetCom er verst! Jeg gir vel F i om jeg får ta med meg folk på kino.

Jeg skal ha dekning og data, end of story...og der er Telenor best. Det er det jeg betaler for :)

At NetCom fortsatt er å regne med er et unikum.

Med Djuice/Talkmore så får du full tilgang til Telenor sitt nett til bedre pris (og nei, OneCall har ikke like god avtale grunnet de ikke betaler det som trengs).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Lenge leve Telenor. Alle andre reklamerer med ALT du "får" hvis du blir abonnent hos de...NetCom er verst! Jeg gir vel F i om jeg får ta med meg folk på kino.

Jeg skal ha dekning og data, end of story...og der er Telenor best. Det er det jeg betaler for :)

At NetCom fortsatt er å regne med er et unikum.

 

 

 

Tja.. Det morsomme er at jeg har Telenor og bor så nært Telenor sitt hovedkontor samt Telenor arena at jeg ser det fra vinduet mitt og ca 10 min gåtur unna, allikevel har jeg 3 prikker med edge dekning ute på terrassen, er jeg heldig får jeg ett signal med 3G, men da tappes batteriet ekstremt fort.. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å kaste bort penger på Telenor lengre. Bedre dekning? Reklamerer de ikke om at de skal få 4G dekning over hele landet i løpet av ett år? Hvordan i huleste skal de får 4G dekning langt nord når de ikke klarer å fikse det i sin egen kommune ett steinkast unna der de selv jobber?

Hmm

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

 

 

Lenge leve Telenor. Alle andre reklamerer med ALT du "får" hvis du blir abonnent hos de...NetCom er verst! Jeg gir vel F i om jeg får ta med meg folk på kino.

Jeg skal ha dekning og data, end of story...og der er Telenor best. Det er det jeg betaler for :)

At NetCom fortsatt er å regne med er et unikum.

 

Tja.. Det morsomme er at jeg har Telenor og bor så nært Telenor sitt hovedkontor samt Telenor arena at jeg ser det fra vinduet mitt og ca 10 min gåtur unna, allikevel har jeg 3 prikker med edge dekning ute på terrassen, er jeg heldig får jeg ett signal med 3G, men da tappes batteriet ekstremt fort.. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å kaste bort penger på Telenor lengre. Bedre dekning? Reklamerer de ikke om at de skal få 4G dekning over hele landet i løpet av ett år? Hvordan i huleste skal de får 4G dekning langt nord når de ikke klarer å fikse det i sin egen kommune ett steinkast unna der de selv jobber?

Hmm

10 min å gå er litt, så ja. + de lover 9/10 av befolkningen for 4g. Hvorfor skulle noen gidde å sette opp master på flere 100 tusen bare for en liten bygd ? Det lønner seg aldri. Alle hadde gjort det samme, uansett om det var du eller meg som satt i styret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å skille mellom de fem på pallen kunne dere sjekket prisene for nytt simkort, oppgraderte datapakker og lignende. På dette er det flere av de "billigoperatørene" som fort er dyrere, f. eks er datapakkene vesentlig dyrere hos Talkmore enn Djuice (selv om begge er eid av Telenor...)

 

Takmore er ikke eid av Telenor, men de leier nettet deres.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Denne typen sammenlikninger er bortimot meningsløse. Telepriser er lokkepriser. Når du legger til utgifter for spesialnummer, MMS (som ikke er inkludert i alle pakkene dere har sett på), utenlandspriser etc. etc. så forskyver hele bildet seg,

Lenke til kommentar

Jeg har Talkmore, og er veldig fornøyd med det de kan tilby.

Jeg holder utgiftene nede mye når jeg er aktiv og verver folk til Talkmore, da er det to månedsavgifter gratis hver gang. ;)

Får jo også det samme som Telenor kan tilby, HD-Voice, BankID på mobil og 4G (betaler 99,- kr/mnd ekstra for full hastighet).

 

Chess har jo egentlig den beste pakken totalt sett, med 4G uten hastighetsbegrensning.
Men spørsmålet er hvor lenge det varer, de er vel den eneste operatøren som ikke begrenser hastighet på 4G nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

10 min å gå er litt, så ja. + de lover 9/10 av befolkningen for 4g. Hvorfor skulle noen gidde å sette opp master på flere 100 tusen bare for en liten bygd ? Det lønner seg aldri. Alle hadde gjort det samme, uansett om det var du eller meg som satt i styret.

At de ikke har mer enn 3 av 5 prikker med edge dekning på Fornebu, kun 5 minutter med buss fra Oslo er uforståelig for meg.. Selv i bygden jeg bodde i før jeg flyttet hit med sine 200-300 innbyggere hadde 3G. Når de da går ut å lover 4G til hele landet og de ikke klarer å levere til Fornebu engang (kun 600 meter unna Telenor) som er på vei til å bli ett veldig stort tettsted er merkelig og på grensen til latterlig for et så stort selskap som Telenor. Det får meg til å minnes om Telenor sangen lagd av Hellbillies.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Lenge leve Telenor. Alle andre reklamerer med ALT du "får" hvis du blir abonnent hos de...NetCom er verst! Jeg gir vel F i om jeg får ta med meg folk på kino.

Jeg skal ha dekning og data, end of story...og der er Telenor best. Det er det jeg betaler for :)

At NetCom fortsatt er å regne med er et unikum.

 

Telenor lar ikke kundene sine ringe de 5-siffrede numrenes fulle 8-siffrede numre innelands. Det gjør at min telefonregning alltid ligger over månedsprisen for abonnementet. Jeg har alltid litt mindre eller mer behov for å ringe til disse 5-siffrede numrene. Den gode månedsprisen er derfor ikke gyldig hos Telenor. Men, hos de andre operatørene kan man med litt egeninnsats, som å lete på bedriftenes hjemmeside etter "fra Utlandet-nummeret", eller bruke internettjenester som tlfnr få ringt disse 5 siffrede til ordinær pris. Jeg har Djuice (altså Telenor-eid) som også forholder seg på samme måte, det kommer jeg ikke til å fortsette lenge med.

 

UT MED TELENOR !

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...