Gå til innhold

Anmeldelse: The Banner Saga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skriver at folk dør uten at man kan gjøre noe med det. Er dette slik det faktisk er? At bestemte personer som er viktige for gruppen må dø, eller kan man gjøre valg slik at andre dør istedet (ikke nødvendigvis like tydelige valg som i The Walking Dead)? At noen dør må man vel uansett forvente.

 

Er det stor replay-verdi i spillet? Jeg tenker da spesielt på kampene, og om de vil utarte seg svært forskjellig fra gang til gang. Om du kan komponere to helt forskjellige hærer i løpet av to gjennomspillinger. Selve historien og hele "what if.."-opplegget er jeg lite interessert i, med mindre kampene distinkt endres av det.

 

Til slutt: Hvor lang tid kan man beregne å bruke på å spille gjennom hele sulamitten?

Lenke til kommentar

9 høres voldsomt ut, men morsomt at et turbasert strategispill får så høy karakter på Gamer, for det er ikke særlig ofte.

 

Håper virkelig dette er blandingen av King of Dragon Pass og Heroes of Might & Magic, som vi har ventet på.

 

Ser ut som en del venter på dette spillet nå, for siden for å laste ned Kickstarter-nøkkelen har i alle fall totalt tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Testet ut Factions i fjor og kjøpte spillet noen timer før det ble aktivt på Steam.

 

Kanskje for tidlig å si, men etter at par timers spilling så er jeg enig med anmelderen.

 

Spennende historie og mange norske/norrøne navn gjør dette spillet spesielt interessant. At valgene man tar underveis får konsekvenser både i øyeblikket og senere gjør at man tanker seg godt om.

 

Kampsystemet er typen "enkelt å lære, vanskelig å mestre". Tommel opp fra meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...