Gå til innhold

DayZ har solgt over én million på under fire uker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig skeptisk med å betale masse for å være en alfa/beta tester til et halvferdig spill.

 

Utvikler og utgiver gjør det veldig klart at det er et uferdig produkt. De fraråder folk å kjøpe det hvis ikke man er interessert i et bugga og uferdig spill, og heller ikke har noen internsjon om å komme med innspill til utvikler.

Lenke til kommentar

En annen negativ side med alphaen atm er at det ikke er noe å gjøre som vil si at folk går nordover og gearer opp så stikker de ned til spawn å dreper alle de kommer over.

Blir nok lenge til at jeg legger i fra meg origins modden til fordel for standalone.

Er ikke det poenget med spillet, uansett? Er jo en psykopatsimulator.

 

Ser ikke helt problemet med Early Access, heller. I motsetning til AAA-titler er de ærlige om at spillet er uferdig og lar deg derfor kjøpe det til halv pris, og du får vite hvordan de ligger an mens du har sjansen til å oppleve spillet på ulike stadier.

Lenke til kommentar

Mener å huske at Hall sa de vurderer å slippe konsollversjoner når PC-versjonen er ferdig utviklet.

Da ville de nok ikke laget det for Xbox360 eller PS3. PS4 og Xbone er vel mer sannsynlig. Men ja det var snakk om en konsoll versjon kanskje når de er ferdig med PC versjonen. Men tas med en stor klype salt.

Lenke til kommentar

Må ærlig talt si at DayZ var en heller kjedelig affære. I den timen jeg spilte, møtte jeg kun en (fredelig) spiller, og en haug med zombier som vart alt for lette å ta livet av. Og manglelen på et skikkelig partysystem eliminerer effektivt alle planer om å spille med venner.

 

Dere som er i tvil, vent til spillet kommer videre i utvikingen.

Lenke til kommentar

Da ville de nok ikke laget det for Xbox360 eller PS3. PS4 og Xbone er vel mer sannsynlig. Men ja det var snakk om en konsoll versjon kanskje når de er ferdig med PC versjonen. Men tas med en stor klype salt.

Utdrag fra et intervju jeg gjorde i fjor:

 

Med en ny konsollgenerasjon luskende i horisonten er det naturlig å pønske litt på mulighetene for en egen utgave av spillet til Xbox One eller PlayStation 4. Hall har særlig pønsket på sistnevnte siden den ble avduket tidligere i år. Om pc-utgaven får vind i seilene er sjansen for en versjon til neste generasjons konsoller høy.

 

– Jeg er faktisk ganske spent på PlayStation 4. Vi har hatt noen møter med Sony tidligere, og denne gangen føles det ut som om de har skjønt det. Det virker som om de ønsker å fikle litt med kreative spill og den slags.

 

http://www.gamer.no/artikler/intervju-derfor-ble-dayz-lanseringen-utsatt/133631

Det er nok ikke utenkelig at det kommer til begge heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må ærlig talt si at DayZ var en heller kjedelig affære. I den timen jeg spilte, møtte jeg kun en (fredelig) spiller, og en haug med zombier som vart alt for lette å ta livet av. Og manglelen på et skikkelig partysystem eliminerer effektivt alle planer om å spille med venner.

 

Dere som er i tvil, vent til spillet kommer videre i utvikingen.

 

Sånn var mitt første møte med DayZ også, men jeg ga den flere sjanser og angrer ikke et sekund. Nå er det slik at zombiene ikke er hovedfienden i DayZ, men folka. Man vet aldri om personen som lusker rundt hjørnet er vennlig eller ikke, og jeg har hatt noen rimelig adrenalinpumpende scener i DayZ modden. Noen av mine aller beste spillminner stammer også fra DayZ, men det skal sies at jeg da spilte med venner.

 

Ellers er jo det med at ikke er et partysystem hele poenget med DayZ. Hva er utfordringen hvis man vet hvem som er snill og ikke? DayZ er et realistisk overlevelsespill, og det er vel ikke realistisk med store, fargede firkanter over hodene på vennene dine og "spawn on player"-knapp. Det er heller ikke vanskelig å finne hverandre (det er stedsnavn og det finnes kart), samt at man spawner ved kysten. Det er jo ikke spesielt vanskelig å se forskjell på hverandre lenger, siden man kan ha på seg forskjellige klær. Før var det verre, da alle så helt like ut, og jeg har hatt noen flaue episoder der jeg har skutt lagkamerater in the heat of the moment :p

 

Nå er vel ikke DayZ for alle, men å si at spillet er kjedelig etter èn time er litt teit. Hvis du mener det er kjedelig fordi det er lite å gjøre i spillet etter èn time, så får du ikke noe glede av future updates. For eksempel bil-bygging og base-bygging er (ihvertfall i modden) en tidkrevende affære, og du skal være ekstremt heldig om du finner en kjørbar bil etter èn time.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle tro med antall spillere, preorders at dem hadde råd til å bevege seg bort fra disse Arma motorene. Det er nok hovedgrunnen til a dem bruker så sykt lang tid for den minste ting akkurat nå. Når crappy utviklere som War Z gjengen klarer å lage Zombie AI så må det være noe med selve begrensningene på spillmotoren som har skylden.

Lenke til kommentar

Synnes Early Access konseptet er genialt, værtfall når det ferdige produkte kommer til og bli dobbelt så dyrt.

Til de som mener at du kommer til og bli lei før det er ferdig, hva med og vent og spille det da? Eller kansje ta en pause til de store buggsa er borte, som feks WarZ som har blitt sykt mye bedre en første gang det komm ut på Steam.

Lenke til kommentar

Lurer på når noen av de virkelig store selskapene får øynene opp for DayZ og begynner å lage polerte, innholdsrike etterligninger. Tror vi da kan få noen virkelig gode spill, om utvikleren faktisk da forstår konseptet med DayZ og ikke tilpasser det for CoD-generasjonen. DayZ blir sikkert bra med tiden, men føler det går for sakte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...