Gå til innhold

Netflix satser stort på norsk originalserie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ønsker vi i Norge å se den tidlig, så kan vi bare gå inn gratis på NRK.no å se serien, så det er i det minste bare en bagatell-sak. :)

 

Ja, hadde det fortsatt vært tilgjengelig i NRKs nett-tv fortsatt så kunne man ha gjort det. Men nei:

Beklager, du er for sent ute!

 

Det er vanlig at et program ligger på nett i 7 til 30 dager etter at det har vært sendt på TV. Radio-programmer ligger vanligvis på nett 6 måneder. Rettighetene for dette programmet er utløpt.

 

Så de som ønsker å se sesong 2 i dag må enten ty til amerikansk Netflix, eller piratsider.
Lenke til kommentar

Snakket mest om de som ønsket å se det tidlig.

At netflix norske versjonen fortsatt ikke har kommet på banen er litt rart. Uansett, å se på amerikansk versjon er jo i det minste svært lett. :) Når selv dama har klart å fikse det, slik jeg slipper så kan det ikke være for vanskelig. ^^
halve jobben var å installere firefox, slik at den ble fast netflix-amerikansk nettleser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Etter at det norske selskapet Rubicon hadde produsert den første sesongen, tok Netflix over som produsent av den andre sesongen, som ble lagt ut på strømmetjenesten den 13. desember i fjor."

Ikke på den Nordiske utgaven av netflix, kun den amerikanske.

 

Realiteten er at serien i sin helhet er produsert av Rubicon TV AS. NRK, Netflix og Red Arrow International finansierer serien, er altså bestillere (kjøpt visningsrettigheter). NRK og Netflix er også co-produsenter av serien.

 

Netflix har primært kjøpt rettighetene til å vise serien på det amerikanske kontinent, men da med "tilleggsrettigheter" til å vise den i andre land etter at hovedrettighetshaver har vist serien.

 

Hørte faktisk på radio i dag Steven van Zandt takke NRK for at de sa ja til sesong 3.

 

Hovedeffekten av Netflix sin satsning er at de økonomiske rammene for serien har blitt langt større.

Lenke til kommentar

Snakket mest om de som ønsket å se det tidlig.

 

At netflix norske versjonen fortsatt ikke har kommet på banen er litt rart. Uansett, å se på amerikansk versjon er jo i det minste svært lett. :) Når selv dama har klart å fikse det, slik jeg slipper så kan det ikke være for vanskelig. ^^

halve jobben var å installere firefox, slik at den ble fast netflix-amerikansk nettleser.

 

Joda, men det er fortsatt snakk om å omgå det lovlige tilbudet. Å benytte proxy for å se ting fra over dammen er i beste fall en gråsone, er det ikke?

 

En gråsone jeg lenge har hatt planer om å iverksette selv, men har ikke kommet så langt enda. Skal jeg først ha Netflix fra statene, så kan jeg like så gjerne betale med dollar også, så er jo proxy "gratis". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...