Gå til innhold

– Windows 9 kommer april 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

kommer ikke til å skaffe meg ny windows på pc-en min før man kan skru Metro systemet HELT AV, altså en instilling som gjør at du ikke på noen måte kan komme inn på Metro systemet uten å stille på den ene instillingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

kommer ikke til å skaffe meg ny windows på pc-en min før man kan skru Metro systemet HELT AV, altså en instilling som gjør at du ikke på noen måte kan komme inn på Metro systemet uten å stille på den ene instillingen.

 

Med StartIsBack (og sikkert Start8 og de andre) fungerer det slik. Ja jeg kan trykke Ctrl+Windows for å få opp Metro/Modern UI, men tror dette også kan deaktiveres hvis jeg ønsker.

Har brukt Windows 8 med StartIsBack omtrent siden det kom ut og har ikke vært innom Metro/Modern UI en eneste gang, før jeg måtte teste Ctrl+Windows nå :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

kommer ikke til å skaffe meg ny windows på pc-en min før man kan skru Metro systemet HELT AV, altså en instilling som gjør at du ikke på noen måte kan komme inn på Metro systemet uten å stille på den ene instillingen.

 

Med StartIsBack (og sikkert Start8 og de andre) fungerer det slik. Ja jeg kan trykke Ctrl+Windows for å få opp Metro/Modern UI, men tror dette også kan deaktiveres hvis jeg ønsker.

Har brukt Windows 8 med StartIsBack omtrent siden det kom ut og har ikke vært innom Metro/Modern UI en eneste gang, før jeg måtte teste Ctrl+Windows nå :D

er ikke villig til å innstalere oppgraderinger ti et OS som ikke er lagd av de som lager OS-et, hvertfall når det gjelder en sånn ting, vil ikke støtte et OS med å kjøpe det når det er noe jeg ikke liker så mye som jeg ikke liker fungsjoner i W8

Lenke til kommentar

8.1 ble bare verre enn 8, dårligere søk, mindre muligheter utenfor modern-grensesnittet, og ikke minst krever nye drivere...

Lover ikke godt for 9.

 

Det var helt merkelig det med kravet til nye drivere i Windows 8.1. Etter oppdateringen av Windows 8.1 måtte jeg gjøre en stor jobb med tekniske innstillinger bare for å få en Sega Megadrive emulator til å fungere optimalt igjen, og dermed lese meg frem på en avansert teknisk guide på nettet på hvilket tilleggsprogram som måtte installeres for å få den oppe å gå som før.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg skjønner ikke hva folk ikke liker med den nye start menyen.

Jeg har hatt W8 i over 1 år på min gaming pc og har ingen ting å klage på når det gjelder dette OSet og startmenyen.

Den er stygg. Det er unormalt og unødvendig. PC skal ha en vanlig skrivebord skjerm. Slikt tulle meny som det der hører hjemme i søppelet...
Lenke til kommentar

"Hva det innebærer helt konkret er det tidlig å si noe om, men etter hva Thurrott
erfarer skal det blant annet bli mulig å kjøre applikasjoner fra Microsoft Store i
vinduer på skrivebordet."

 

Men nesten ingen bryr seg om Microsoft Store. Langt færre vil fortsette å kaste pengene
sine inni den "flotte butikken". Windows 7 var en forbedring av Windows Vista, Windows 9
er bare Windows 8 renamed med nye farge- og designinnstillinger :ph34r:

"Det vil etter all sannsynlighet kommer i alt tre forskjellige versjoner av Windows 9 før den
endelige versjonen etter alt å dømme slippes neste år."

Hvorfor 3, 4, 5, 10, 20, 40 versjoner av samme bloatwaren? Hvorfor ikke lære av Apple
Mac OSX og Linux distro x, dem gir fullversjonen av et operativsystem uten noe
"Anytime Upgrade" fjas.

Windows 9 blir i mine øyne lik Windows 8, altså IKKE aktuelt å kaste pengene bort til Microsoft.
Kjøper heller Windows 7 Ultimate på tilbud på amazon.com :ph34r:


Endret av AgentDude
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet hvorfor det krever nye drivere? En så liten endring burde ikke kreve det.

 

AtW

Nye maskiner nye drevere. Det er ingen som gidder skrive nye drivere for alle gamle maskiner, hovedkort etc. Alt "gammelt" er oppgradert, utnyttet og går bra som det er.

 

Edit: http://tv.nrk.no/serie/forbrukerinspektoerene/mdhp11000214/08-01-2014

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...