Gå til innhold

Test: Asus Sabertooth Z87


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har alltid lurt på om de kjører dette "dekselsystemet" bare for å få hovedkortet til å skille seg ut og dermed kunne fremstå litt mer "driftsikkert og solid". For utenom at Asus påstår at komponentene skal være av toppkvalitet og "militærklasse" er det noe som helst som egentlig underbygger og bekrefter at dette er hovedkort som burde være mer driftsikre, solide og mer til å stole på enn andre hovedkort i samme prisklasse?

 

Ta Asus Maximus VI Formula for eksempel som tross alt ikke koster så voldsomt mye mer, som også har dette funky dekslet. Eller hva med Asus P9D WS som faktisk koster hakket mindre, og som kjører server / workstation brikkesett iform av Intel C226, har støtte for ECC minne osv.. Skal det liksom være mindre driftsikkert og ikke like tilregnelig som disse Sabertooth hovedkortene?

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette dekselsystemet er nok mest til pynt ja.

Tom Logan hos OC3D testet med og uten disse viftene man kan montere på,resultatet var så og si identisk.

Viftene er rett og slett for små til å ha noen effektiv effekt.

Sabertooth trenger heller ikke denne ekstra kjølingen,kortet er mer enn kjølig nok.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte dette kortet mest på grunn av det tøffe utseende,men er ellers også svært fornøyd. Eneste minuset jeg har å legge ved er at den ene heatsinken(den med Sabertooth logoen på) var såpass høy at jeg måtte montere radiatoren til H80 kjøleren opp ned... :)

 

Hæ? Det er ingen heatsink med logoen på det jeg ser? Bare plastdekslet ved portene, som muligens er det du tenker på. Det er ganske høyt og bredt, siden det skal dette IOen komplett.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Tidligere tester med målinger av temperatur har vist at dekslet har noe for seg. Det gjør at lufta fra viftene kanaliseres over hele hovedkortet og ikke bare kjøler lokalt der vifta står. Deksel er bra for kjølinga, men utførelsen kan selvsagt være bedre enn skranglete tynn plast.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjøpte dette kortet mest på grunn av det tøffe utseende,men er ellers også svært fornøyd. Eneste minuset jeg har å legge ved er at den ene heatsinken(den med Sabertooth logoen på) var såpass høy at jeg måtte montere radiatoren til H80 kjøleren opp ned... :)

Hæ? Det er ingen heatsink med logoen på det jeg ser? Bare plastdekslet ved portene, som muligens er det du tenker på. Det er ganske høyt og bredt, siden det skal dette IOen komplett.

Ordla meg feil her, jeg mener såklart dekslet over portene, Ja. :)

Lenke til kommentar

Nå synest eg HW.no blir litt slappe, overclockings delen består av auto, og gammel informasjon.

 

Dette blir for lettvindt, dette er jo noe som tar berre eit par mnutter å teste, kva med å gjere det på gamlemåten og faktisk sjekke kva produktet er bra for?

 

Greit nok at mangen hovedkort er like når det kommer til overclocking, men det finnest noen som faktisk klarer 200mhz meir enn andre sjølv på lavere spenning.

 

Nivået synker desverre på testene også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...