Gå til innhold

CES 2014: Slik vil Intel gjøre «tingenes Internett» virkelig (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår godt at de lover millioner til den beste ideen, for så langt synes jeg dette blir mer gimmick enn løsing av reelle problemer og behov jeg opplever i hverdagen. Forhåpentligvis finnes det noen kreative sjeler der ute som kan gi denne teknologien er reell verdi.

 

Ja det lukter idetørke lang vei.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Bruker-245639

Forstår godt at de lover millioner til den beste ideen, for så langt synes jeg dette blir mer gimmick enn løsing av reelle problemer og behov jeg opplever i hverdagen. Forhåpentligvis finnes det noen kreative sjeler der ute som kan gi denne teknologien er reell verdi.

 

Hvilke problemer og utfordringer er det du ønsker å få løst?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Dette begynner å bli latterlig. Venter nå på at NSA bygger et nytt datasenter verdt flere milliarder dollar, hvor også "smarte" klær, kaffekopper, klokker blir overvåket pga. terrorisme - for vår sikkerhet selvfølgelig. Samtidig gir USA våpen til Al Qaida og andre ekstremistgrupper i Syria og Libya. (Og samtidig som infrastruktur, skoler etc. forfaller i USA og Europa, og middelklassen blir stadig fattigere.)

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Syntes dette virker interessant, og ser ikke helt NSA skepsisen her. Om du har feber, 180 i puls eller barnet ditt er surt tror jeg ikke det er så nyttig eller interessant for NSA...

Er det noe vi har lært de siste årene, så er det aldri å undervurdere paranoiaen, kontrollbehovet og ærgjerrigheten til makteliten i USA...

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Intel er ikke de som kommer til å muliggjøre noe "internet of things". Til det er Quark alt for stor. Internet of appliances hadde vært en mer treffende beskrivelse over hva Quark passer til. Å stappe en x86-SoC (eller hvilken som helst annen "stor" SoC) i et kaffekrus, babyklær og andre små hverdagslige ting kan umulig være spesielt praktisk mtp. både formfaktor og energiforbruk.

Lenke til kommentar

Syntes dette virker interessant, og ser ikke helt NSA skepsisen her. Om du har feber, 180 i puls eller barnet ditt er surt tror jeg ikke det er så nyttig eller interessant for NSA...

 

Det er da nyttig for NSA å vite at pulsen din nå er 0 og at fjernhjertestopperinducerdingsen de brukte på deg (Fordi du traff litt for godt med det 9/11 innlegget du la inn på UFO-forumet du frekventerte) faktisk fungerte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skulle man løse et problem ved å bytte ut ledningen med batterier.

Da er batteriene blir problemet for de har jo ikke ubegrenset med energi

Da har man valget mellom å bytte ut batteriene eller lade dem som står i

i dag er denne løsningen på 3 hoved varianter

En mobiltelefon eller pc må laddes opp

en datamus har alle 3 mulighetene men vanligvis hver for seg

den universale fjernkontrollen må man enten ladde opp eller bytte batteriene på

den originale har vanligvis batterier som byttes ut

 

jeg løser dette ved bruke oppadbare batterier på fjernkontrollen som krever vanlige batterier

i datamusen har jeg brukt oppadbare batterier men ladde dem opp i en ekstern ladder , det ert mer praktisk en ladde dem opp gjennom en USB kabel mens de står i musen

 

iden med trådløs ladning er god side man slipper å huske på ladde opp batteriene hele tiden

 

jeg kunne tenke meg en mus der man hverken har kabel eller trengte å ladde den eller bytte batterier .

Det samme med fjernkontrollene eller andre trådløse ting

 

Så kunne noen ha løst problemet med kontakter som skal kobles til bak på en pc eller tv ( også andre enheter ) når man sliter med å treffe riktig ved første forsøk

en del gamle standarder er det nok for sent for men det er mange igjen enda

 

 

Forresten finnes det scart tilkoblinger der ledningen går ut på den andre siden ?

( jeg trenger å løse et problem )

Lenke til kommentar

 

Forstår godt at de lover millioner til den beste ideen, for så langt synes jeg dette blir mer gimmick enn løsing av reelle problemer og behov jeg opplever i hverdagen. Forhåpentligvis finnes det noen kreative sjeler der ute som kan gi denne teknologien er reell verdi.

Hvilke problemer og utfordringer er det du ønsker å få løst?

 

 

 

Øh.. Du spurte ikke meg. Men selv om man har kommet litt på vei med hensyn på det å hjelpe til at man ikke glemmer gjenstander her og der, så kunne ihvertfall jeg ønsket meg bedre og billigere slike løsninger.

 

Kan nevne, paraply, lue, jakke, votter, skjerf, lommebok, ryggsekk ...

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...