Gå til innhold

Test: Acer Aspire S7-392


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, nå prøver de vell å snu skjebnen til selskapet i og med at de har steget nedover i salg på all statistikk så prøver de vell nå å gjøre noe med dette. For min del så mener jeg at acer skulle ha utviklet nettbrett som virkelig kan erstatte en bærbar datamaskin! :) Hvis de greier dette så har de kommet langt på vei. Nettbrett i dag ellers er dødt og jeg skjønner ikke at det finnes mennesker som kjøper dette i stedet for en bærbar datamaskin eller erstatter en bærbar datamaskin med ett slikt brett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mac kan ikke kalles en ultrabook. Go home, you are drunk :p

 

Hvorfor kan de ikke det? De har designet, de nyeste 13" og 15" har under maksgrensen når det gjelder tykkelse, batteriet er godt, de har ytelse som er langt bedre enn det meste av ande Ultrabooker, de har samme pris som ultrabookene i samme ytelsesklasse... Så det eneste nesten, er vel at de ikke kommer med riktig software pre-installert

Lenke til kommentar

Bruker selv denne maskinen og har kun en ting å klage på og det er at den kunne vert litt stivere i karosseriet.

 

Dette merker man kun når man holder maskinen med en hånd i ene siden/tuppen.

Noe annet kommer jeg ikke på.

 

Kan også legge med at ssd benchmark viser ca 950mb/s som er MEGET bra i forhold til det meste annet så langt jeg vet om?

Lenke til kommentar

Sikkert mye bedre å kjøpe denne istedenfor en "sinnsykt overpriset Apple".

 

Macbook air med i7 processor, 8 gb ram og 256 gb ssd koster hele kr 12.350,00.

Da får du bedre batteri, bedre chassis, bedre tastatur, bedre pekeplate, bedre grafikk-kort, lavere vekt og (noen vil også hevde) bedre operativsystem.

Acer er vel bare bedre på skjerm og et hakk vassere på lesehastighet fra disk.

Kan ikke helt se at denne forsvarer prisen. Koster jo 14.000,- "alle vet jo" at Apple legger på prisene 50%. Så det betyr at denne fra Acer burde kostet ca. 6.000,- (altså halvparten av MacBook air :-)

Lenke til kommentar

Sikkert mye bedre å kjøpe denne istedenfor en "sinnsykt overpriset Apple".

 

Macbook air med i7 processor, 8 gb ram og 256 gb ssd koster hele kr 12.350,00.

Da får du bedre batteri, bedre chassis, bedre tastatur, bedre pekeplate, bedre grafikk-kort, lavere vekt og (noen vil også hevde) bedre operativsystem.

Acer er vel bare bedre på skjerm og et hakk vassere på lesehastighet fra disk.

Kan ikke helt se at denne forsvarer prisen. Koster jo 14.000,- "alle vet jo" at Apple legger på prisene 50%. Så det betyr at denne fra Acer burde kostet ca. 6.000,- (altså halvparten av MacBook air :-)

 

Den er vel strengt tatt ikke lettere? Og batteriet har mindre kapasitet. Om chassiset er bedre kan vel diskuteres, har ikke prøvd Aceren, men macbook air har endel forbedringspotensieale der.

 

AtW

Lenke til kommentar

Den er vel strengt tatt ikke lettere? Og batteriet har mindre kapasitet. Om chassiset er bedre kan vel diskuteres, har ikke prøvd Aceren, men macbook air har endel forbedringspotensieale der.

 

AtW

 

Du har rett på vekt. Denne er 1.32. Macbook air er 1,33. Jeg var nok litt kjapp der. Men Mac'en har lettere strømforsyning :)

 

Macbook air har lengre batterilevetid. 510 minutter mot 325 minutter for Acer. Som vist i denne testen. Ganske vesentlig forskjell for folk på farten det.

 

Dessuten har Macbook air raskere trådløst ettersom den støtter 802.11ac.

Lenke til kommentar

Du har rett på vekt. Denne er 1.32. Macbook air er 1,33. Jeg var nok litt kjapp der. Men Mac'en har lettere strømforsyning :)

 

Macbook air har lengre batterilevetid. 510 minutter mot 325 minutter for Acer. Som vist i denne testen. Ganske vesentlig forskjell for folk på farten det.

 

Dessuten har Macbook air raskere trådløst ettersom den støtter 802.11ac.

 

Lengre batteritid i windows med samme testoppsett? Batteriet i seg selv er unesett dårligere i airen (altså det har lavere kapasitet)

 

Mangel på AC er noe dritt ja.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sikkert mye bedre å kjøpe denne istedenfor en "sinnsykt overpriset Apple".

 

Macbook air med i7 processor, 8 gb ram og 256 gb ssd koster hele kr 12.350,00.

Da får du bedre batteri, bedre chassis, bedre tastatur, bedre pekeplate, bedre grafikk-kort, lavere vekt og (noen vil også hevde) bedre operativsystem.

Acer er vel bare bedre på skjerm og et hakk vassere på lesehastighet fra disk.

Kan ikke helt se at denne forsvarer prisen. Koster jo 14.000,- "alle vet jo" at Apple legger på prisene 50%. Så det betyr at denne fra Acer burde kostet ca. 6.000,- (altså halvparten av MacBook air :-)

 

Sjekket oppløsninga på skjermen? stusselige 1368 x 1024... Holder ikke nå om dagen, greit nok på 11.6 " modellen men ikke på 13 ". Burde være 1920 på 13 tommere og 2560 på 15 tommere nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...