Gå til innhold

Nye Thinkpad-modeller fra IBM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raskere prosessor 1,6 til 1,7ghz, støtte for 1gb ram kontra 512 og harddisk-sikkerhetsgreiene.

 

Dette er ikke pc'er som du kjøper for spilling, det er seriøse arbeidshester du kan stole på.

 

Det går helt fint å spille på en T40p 8) Men så liker jeg best strategispill, eldre arkadespill o.l.

 

Sidene til ibm er veldig enkle å navigere rundt i.

 

Min T40p spiser også 1GB minnemoduler. Maks 2GB på to slotter, er idag _bare_ 512MB i ene slotten.

 

Så eneste forbedring jeg kan se fra T40p -> T41 er litt mer CPU og harddisksikkerhet.

 

Fant også et IBM 802.11a/b/g miniPCI kort på sidene til IBM, muligens dette kommer i T41 istedenfor det 802.11a/b jeg har i min. Kostet 98$, så håper det kommer til en saklig penge her i Norge snart også.

Lenke til kommentar
Raskere prosessor 1,6 til 1,7ghz, støtte for 1gb ram kontra 512 og harddisk-sikkerhetsgreiene.

 

Dette er ikke pc'er som du kjøper for spilling, det er seriøse arbeidshester du kan stole på.

 

Sidene til ibm er veldig enkle å navigere rundt i.

 

Hadde den forrige bare støtte for 512mb ram? :o

Synes max 1gb ram er i minste laget hvis den skal være fremtidsrettet, og hvis det er en "arbeidshest".

 

Håper du mente at det følger med 1gb ram.

Lenke til kommentar

Det kan oppfattes som en merkverdighet, men IBM-machines har som regel vært bygget til forretningsapplikasjoner. Muligens derav navnet.

 

Men IBM bør som de fleste andre konkurrenter også rette seg litt i nakken. Og det har de mer eller mindre innsett.

 

Ellers utgjør portabel datateknologi, kun et lite segment av hva IBM satser sterkest på. Derfor kan det være litt flokete å navigere seg inn på IBM "norske" nettsider som sender oss videre til internasjonale sider.

Lenke til kommentar

Grafikk:

 

Jeg merker at de fleste T40 og T30 har Radeon 7500. Foruten T41 er det bare noen modeller av T40 som stiller med Radeoen 9000.

 

En eksepsjonalitet er da, T40p som har Fire GL-aksellerert grafikkytelse. Leit at sistnevnte har en startpris på rundt 30k NoK.

 

Da er det andre alternativer (som Dell) med større kostnadseffektivitet.

Lenke til kommentar

T40P er hvis jeg ikke tar feil godkjent som "arbeidsstasjon". Dette er maskiner som sertifiseres etter ganske strenge krav og derfor tar det lenger tid før disse blir skiftet ut med nye modeller. T41 er ikke sertfisert som arbeidsstasjon og bruker antakelig derfor ikke 64mb utgaven av grafikkortet. jeg vil tippe at nåt T50 kommer ut så vil skjermkortene i alle pc'ene i denne serien skiftes ut og T50P vil nok da få et enda kraftigere kort enn resten av T50 familien..

 

Antar at de ikke ser T41 som en ny maskin, men kun som en evolousjon av T40.

Lenke til kommentar

Jeg kan skrive meg enig i at T41 og faktisk T30, er fullverdige arbeidshester.

 

Men med den evolusjonære utviklingen i behold er det leit at T41 og sikkert T50, vil være forbeholdt til "high-end"-markedet.

 

Og da vil IBM sannsynligvis tape enda mer markedsandeler fordi, de produserer på den "særtradisjonelle" IBM-måten.

Lenke til kommentar

Du finner T30 modellene til under 14000,- og T40 finner du rundt 20000,- Jeg synes ikke dette er veldig dyrt for målgruppen til IBM.

 

Var ikke klar over at IBM taper markedsandeler, og jeg håper ikke at det fører til dårligere kvalitet hvis de må senke prisene for å tilfredstille konsumentmarkedet som aldrig har vært deres målgruppe. Jeg tror personlig at det segmentet som IBM prioriterer med sin T serie er villige til å betale for "Rolls Royce" kvalitet.

 

Konsumentmarkedet er fullt av leverandører med "Dell kvalitet" og jeg tror det blir vannskelig for IBM å konkurrere i det markedet uten å ofre service og kvalitet.

 

IBM = International BUSINESS machines.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...