Gå til innhold

CES 2014: Denne musen er designet for seriøse spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Designet for de mest useriøse spillere. *Fixed*

 

Du mener altså at maksimal tilpassing til personens hånd og dermed grep på selve musa er useriøst? Kva meiner du er seriøst da? Ein firkant?

Musa har en dritt sensor, ser ut som ei disco kule fra en duran duran konsert og skrives med z for det er kultzzzz

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Designet for de mest useriøse spillere. *Fixed*

 

Du mener altså at maksimal tilpassing til personens hånd og dermed grep på selve musa er useriøst? Kva meiner du er seriøst da? Ein firkant?

Er mer pågrunn av denne muse-serien ikkje er særlig populære og folk på proffe nivå har sine egene personlige meninger om hva dei liker best,

 

dermed er "for proffe spillere" dermed mer eit slagord siden dei må først ha proffe spillere som bruker den for at man kan ta det seriøst :)

Lenke til kommentar

Sensoren ødelegger alt, det forblir et tapt prosjekt. Kun uvitne sjeler kjøper denne i tro om at markedsføringen stemmer.

 

I tillegg har de gjort designen enda mer leketøy-aktig. Ser ut som noe mor kjøper til sin 14 år gamle gamer. :/ Synd, fordi serien har potensiale og flere interessante idèer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om musen bruker samme shitty sensor some de andre R.A.T. musene så er den nok ikke laget for 'seriøse' spillere.

Med tanke på at det står veldig spesifikt i artikkelen du kanskje burde ha lest før du postet at den bruker en ny sensor, så kan vi kanskje ikke konkludere om ytelsen heeelt ennå, kan vi vel?
Lenke til kommentar

 

Designet for de mest useriøse spillere. *Fixed*

Du mener altså at maksimal tilpassing til personens hånd og dermed grep på selve musa er useriøst? Kva meiner du er seriøst da? Ein firkant?

En fotballspiller blir ikke noe bedre av å bruke verdens beste sko.

 

Du blir tvilsomt mer seriøs i din hobby - og du blir enda mer tvilsomt noe bedre i spill - om du eier denne overprisede musa enn om du har en helt vanlig mus med ett hjul, to hovedknapper og to tommeltaster som i tillegg er en million ganger lettere å holde ren.

 

 

 

ja designed for peecee hipsters

 

Er dette han zombie-fyren? Har han skiftet navn? Husker ikke hva han brukte å kalle seg, var noe med zombie elns. Hadde bedriten grammatikk og tåpelige fordommer mot PC-spilling. han skrev også "peesee" på samme måte, bare med S. Nå har han tydeligvis oppgradert til å bruke C. Eller er det kanskje broren hans?

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Designet for de mest useriøse spillere. *Fixed*

Du mener altså at maksimal tilpassing til personens hånd og dermed grep på selve musa er useriøst? Kva meiner du er seriøst da? Ein firkant?

En fotballspiller blir ikke noe bedre av å bruke verdens beste sko.

 

Du blir tvilsomt mer seriøs i din hobby - og du blir enda mer tvilsomt noe bedre i spill - om du eier denne overprisede musa enn om du har en helt vanlig mus med ett hjul, to hovedknapper og to tommeltaster som i tillegg er en million ganger lettere å holde ren.

 

 

ja designed for peecee hipsters

Er dette han zombie-fyren? Har han skiftet navn? Husker ikke hva han brukte å kalle seg, var noe med zombie elns. Hadde bedriten grammatikk og tåpelige fordommer mot PC-spilling. han skrev også "peesee" på samme måte, bare med S. Nå har han tydeligvis oppgradert til å bruke C. Eller er det kanskje broren hans?

Hva betyr dette "å holde ren"? Du snakker til gamere, de har mødre som gjør slikt. Man er uansett så sjelden inne i dette som man kaller RL til å ense at det har kommet drit inn i musen.

"En helt vanlig mus" er i min verden definert spesifikt til Logitech RX250 (http://www.logitech.com/en-gb/product/rx250-optical-mouse-business), eller den tidligere versjonen som het M-BJ69, og vil ikke kunne måle seg med en bedre mus til 500+ kroner. Det er en del faktorer som spiller inn, og de første jeg kommer på er:

Hvor lett er det å trykke på knappene? Skal man trykke fort betyr dette mye da man blir sliten i fingrene hvis knappene ikke er responsive nok.

Hvordan er utformingen på musen? Personlig har jeg et problem med de den standard logitech musen fordi når jeg slapper helt av ligger hånden på en slik måte at jeg hele tiden holder inne høyre museknapp. Dette medfører at jeg må holde hånden anstrengt for å unngå dette, men noen ganger så glipper jeg og trykker på knappen uten at jeg mener dette. Sitter jeg midt i et spill og gjør dette så er det litt kjipt.

Noen får også musesyken av å overanstrenge seg på en slik måte, som ofte medfører sykemelding eller sikker død.

Hvor lett glir musen over materialet den er på? God glidning er viktig i flere anledninger, og her er RAT overlegen til alle andre jeg har prøvd. En ekte gamer tar alltid en rotte istedenfor en mus :p

Hva type kabel er det på musen, henger den seg fast i ting, er den myk nok, er den lang nok.

Hvor tung er musen.

Sensoren, ikke minst er veldig viktig for å få en nøyaktig reaksjon fra bevegelsene.

Laser kan jo brukes på alle overflater, og er på den måten overlegen til både ballmus og optisk mus. Høy DPI (eller CPI som det burde hete) er også en fordel for mange.

 

RAT er kanskje ikke verdens beste mus, da den har et par issues som man lett kan finne ved å sjekke opp noen youtube reviews. Kanskje den ikke er verdt pengene for alle og hvermann, men for min del er jeg veldig fornøyd med RAT5. Jeg har lest tester og reviews av denne musen, og vet om alle ulempene rundt den, men heldigvis er det ikke noen ulemper som påvirker meg. Den er faktisk designet perfekt i forholdt til mitt bruk.

 

Når jeg da ser at de lanserer en ny mus så er jeg litt fristet til å kaste mer penger rett i trynet på dem, men jeg ser ingen grunn til å oppgradere min eksisterende rotte da den klarer helt fint å tilfredsstille meg enda.

Lenke til kommentar

Gjennomsnittsalderen på gamere er vel rundt 30-ish år. Jeg er selv 25. Jeg bor ikke hos min mor. Tro det eller ei, men tastaturet og musa blir skitten av hendene dine. Vet ikke om du er klar over det, men kroppen din er full av bakterier, fra både deg selv og andre kilder. Du legger igjen døde hudceller som kan bli bakteriekolonier svært kjapt. Det å ha grisete gamingutstyr er ganske kvalmende. Man skal rengjøre spillutstyret ens, akkurat som man rengjører kniven man skjærer mat med, rattet i bilen, dørhåndtaket på toalettet osv. Denne musa synes jeg ser unødvendig fancy ut, og også en mus som lett kan bli svært skitten på steder hvor det er vanskelig å komme til.

 

Musene du linker til var normale på 90-tallet og ut på tidlig 2000-tallet. Tidene endrer seg, disse er slettes ikke hva man anser som vanlige mus for spillere. Disse kan knapt aksepteres til kontorbruk (mangler tommeltaster). Din definisjon av en "vanlig" mus er ganske bak mål. Jeg er mer interessert i hva du definerer som en "ekte" gamer. Hva er en ekte gamer? Må man først kunne bli rundtlurt av markedsføringen til diverse dilldall-produsenter og kjøpe unødvendige produkter til latterlig stiv pris før man virkelig kan kalle seg en ekte gamer?

 

Om en blir sliten av å trykke på en mus, så har man mer alvorlige (helserelaterte) problemer som bør prioriteres før man begynner å tenke på hvilken gaming-mus som passer best.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Meh, proff så er den laser??? Nei, de kjenner tydlig ikke deres kunder.

 

 

Jeg har hatt nå 3 stk RAT mus, og ALLE har laser problemer. Den slutter å reagere.

 

Det er dokumentert at Philips laser mus har store problemer, men likevel forsetter produsenter å benytte de!

 

Tragisk.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...