Gå til innhold

- Derfor takket jeg nei til 18,5 milliarder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var i grunnen skeptisk til Snap til å begynne med, og drøyet veldig med å laste det ned. Nå bruker jeg det hver dag.

 

Facebook er jeg bare innom dersom jeg får mail om at noen har sendt meg en meldig eller hvis jeg skal være med i et community av noe slag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke at 18 milliarder er et "Kortsiktig" valg, men jeg kan forstå tankegangen hans. Han vil jo bygge noe selv med det han har skapt selv. Han har en visjon.

 

Når det er sagt, så er potensialen der for å tjener ganske mange millioner, eventuelt milliarder på Snapchat. Men fyren bør helst gjøre noe med det før folk går lei eller noe bedre kommer på markedet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Han har nok allerede tjent godt nok til å leve greit for resten av livet. Ikke alle har ambisjoner om 5 hus og 10 ferrarier. Er veldig flott at han ikke solgte seg ut, det er sunt med konkurranse. Flott at facebook ikke får monopol på sosiale medier, og kan utnytte dette, som vi ser youtube til en viss grad gjør. Han er fremdeles veldig ung og vil bygge et produkt videre som han har full kontroll over, flott!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Mja, som mange sier. Dette er ett produkt som "over natten" kan bli utdatert, facebook skulle jo ta over verden. Av det jeg ser, så skjer det mindre og mindre på facebook. Man må se hva ungdommen går til, de færreste vet hva jeg engang snakker om når jeg sier IRC.

 

Men dette var jo på ett tidspunkt plassen å være ("alle" var der), slike tjenester kommer og går. Den yngre generasjonen ønsker gjerne ikke å være der "mamma og pappa er" det er ikke akkurat kjempekult. Facebook kommer til å gå ned fremover, så å ikke selge det til facebook kan ha vært ett smart valg. Facebook ville nok ha integrert det mot sine tjenester (noe som i mine øyne ville "drept" en del av det som er gøy med snapchat)

 

Når det er sagt, så hadde jeg nok solgt til facebook, facebook må kjøpe for å kunne komme seg "opp og videre" den tiden da facebook var "hot" "nytt" og "spennende" føler jeg er over. Blir spennende og se, jeg sa for ett par år siden at jeg forventet en nedgang i facebook over tiden, jeg tror nok den nedgangen har startet nå. (er spent på om jeg får rett eller ikke)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

hvis alle banker funker sånn som i norge kune han ha vært steinrik selv om han bestemte seg for å leve på rentene...

 

hvis minimum rente i norge er 1% som foreldrene mine har sagt, betyr det at han hadde fått 185 millioner i måneden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med 18 milliarder på konto, ville de to gutta vært i enda bedre posisjon til å bygge den bedriften de ønsker enn i dag. Et par nye skandaler, så kan det være de står igjen med lite annet enn "smårusk" og en yrkeskarriere som er vanskelig å få igang igjen.

 

Hadde de solgt ut, ville de likevel kunne gjort store ting. Kanskje har de langt mer innovative ideer enn Snapchat på lager også?

 

Men de har nok allerede passert det punktet hvor "smårusk" betyr nok til å pensjonere seg. Og foreløpig har de sikkert nok ressurser til å gjøre mye innenfor rammene av det eksisterende selskapet, ogå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg ville solgt for 18 mrd med en gang!

Da har han nok til både seg selv, drive bedriften sin, lønne ansatte og mye mer.

Jeg ville solgt det, for så å begynne å age noe nytt som man kan eie selv eller selge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Når det er sagt, så hadde jeg nok solgt til facebook, facebook må kjøpe for å kunne komme seg "opp og videre" den tiden da facebook var "hot" "nytt" og "spennende" føler jeg er over. Blir spennende og se, jeg sa for ett par år siden at jeg forventet en nedgang i facebook over tiden, jeg tror nok den nedgangen har startet nå. (er spent på om jeg får rett eller ikke)

Helt rett. Nedgangen har allerede startet. Facebook er ikke som det var før. Det eneste jeg liker med det nå er at man fort kan få kontakt med venner (siden alle er på) og grupper man kan være med i, feks kjøp/salg grupper. Hadde det ikke vært for disse tingene hadde jeg slettet brukeren min..

Lenke til kommentar

hvis alle banker funker sånn som i norge kune han ha vært steinrik selv om han bestemte seg for å leve på rentene...

 

hvis minimum rente i norge er 1% som foreldrene mine har sagt, betyr det at han hadde fått 185 millioner i måneden.

 

Nå vet jeg ikke hvordan rente norges banker vil gi på 18 mrd innskudd, men om du får 1 % så blir det nok "bare" 15 millioner i måneden.

 

Det var en til å dele potten med og, så reduser til halvparten.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...