Gå til innhold

Ny solid Caterpillar-mobil med taster er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Poenget med denne type telefoner er at de skal tåle masse. Dvs at man kan bruke den i vestlandsstormene når regnet øser ned, man kan bruke den i 30 minus og selv om man tryner i slalombakken så overlever den.

 

Ett annet poeng er at batteriet holder ut i dagevis så man kan dra på langhelg på hytta eller ta den med på fjellturen uten å tenke på lader og fortsatt være tilgjengelig.

 

De har normalt også høyere ringelyder så de overdøver industristøy.

 

Ulempen er jo at de er helt strippet for funksjoner og det regnes som utenkelig at man ønsker å ta et ok bilde med den på fjellturen. Det er en mobil til å ringe med og sende sms, og det er strengt tatt det viktigste når man er langt unna folk og alt er vått etter fem timer i regnstorm.

Lenke til kommentar

Kommer noen i dagens samfunn til å kjøpe en slik?

 

Firmaer kan jo ikke bruke den da jobber og oppdrag synkes opp mot interne systemer/outlook etc.

 

Den er vel kanskje ikke beregnet for firmaer? Kjenner flere som kunne tenke seg en sånn mobil, spesielt folk som jobber mye ute i all slags vær og røffe miljø..

Kan jo også bli brukt som en "extra" tlf og bytte til den mer elegante smart-telefonen med touchskjerm når man ikke står å i gjørma å spar mens det regner..

Lenke til kommentar

 

Kommer noen i dagens samfunn til å kjøpe en slik?

 

Firmaer kan jo ikke bruke den da jobber og oppdrag synkes opp mot interne systemer/outlook etc.

 

Den er vel kanskje ikke beregnet for firmaer? Kjenner flere som kunne tenke seg en sånn mobil, spesielt folk som jobber mye ute i all slags vær og røffe miljø..

Kan jo også bli brukt som en "extra" tlf og bytte til den mer elegante smart-telefonen med touchskjerm når man ikke står å i gjørma å spar mens det regner..

Samme her, kjenner noen som kunne tregt en sånn. Er ikke alle som er like teknisk interessert heller.

Lenke til kommentar

Samme her, kjenner noen som kunne tregt en sånn. Er ikke alle som er like teknisk interessert heller.

 

Greit nok at folk kjenner folk som kunne trengt en slik.

Men kommer de til å kjøpe det?

 

Altså for å ta problemstillingen skikkelig:

 

Dette er en telefon bedrifter først og fremst ville hatt bruk for, siden privatpersoner på fritiden sjelden har behov for muligheten til å kjøre over mobiltelefonen sin med en bil. Men for tømrere, rørleggere, forskalingssnekkere, gravemaskinoperatører med flere, er telefoner som tåler slike påkjenninger veldig geniale.

 

Siden bedrifter IKKE kan bruke dem pga hva som kreves av applikasjoner og programmer for syncing av oppdrag, timelister, kjørelister etc, er det kun privatpersoner som gjenstår.

 

Jeg kjenner mange som kunne trengt en slik telefon, men INGEN som ville kjøpt den. Ikke i disse tider...

Jeg utelukker selvfølgelig ikke at det finnes en målgruppe, men jeg tror den er veldig liten. Cat B15 er genial, den har alt et firma OG privatperson kan trenge; Android, stor touch, tåler alt etc.

 

Min egen prognose for denne telefonen er derfor at den ikke vil gi nok avkastning i form av omsetning til å dekke inn budsjettet som ble brukt for å utvikle og markedsføre telefonen, altså en flopp. Jeg kan selvfølgelig ta feil, men hvis man ser på tidligere historie rundt telefoner som har floppet så er det nettopp gjengangerne som ligner på denne. Selv på 90-tallet floppet klossete og vanntette telefoner, fordi målgruppene var for små. Folk i dag, og folk på 90-tallet ønsket og kjøpte seg enheter med mye teknologi den gang også.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

Greit nok at folk kjenner folk som kunne trengt en slik.

Men kommer de til å kjøpe det?

 

Altså for å ta problemstillingen skikkelig:

 

Dette er en telefon bedrifter først og fremst ville hatt bruk for, siden privatpersoner på fritiden sjelden har behov for muligheten til å kjøre over mobiltelefonen sin med en bil. Men for tømrere, rørleggere, forskalingssnekkere, gravemaskinoperatører med flere, er telefoner som tåler slike påkjenninger veldig geniale.

 

Siden bedrifter IKKE kan bruke dem pga hva som kreves av applikasjoner og programmer for syncing av oppdrag, timelister, kjørelister etc, er det kun privatpersoner som gjenstår.

 

Jeg kjenner mange som kunne trengt en slik telefon, men INGEN som ville kjøpt den. Ikke i disse tider...

Jeg utelukker selvfølgelig ikke at det finnes en målgruppe, men jeg tror den er veldig liten. Cat B15 er genial, den har alt et firma OG privatperson kan trenge; Android, stor touch, tåler alt etc.

 

Min egen prognose for denne telefonen er derfor at den ikke vil gi nok avkastning i form av omsetning til å dekke inn budsjettet som ble brukt for å utvikle og markedsføre telefonen, altså en flopp. Jeg kan selvfølgelig ta feil, men hvis man ser på tidligere historie rundt telefoner som har floppet så er det nettopp gjengangerne som ligner på denne. Selv på 90-tallet floppet klossete og vanntette telefoner, fordi målgruppene var for små. Folk i dag, og folk på 90-tallet ønsket og kjøpte seg enheter med mye teknologi den gang også.

 

Jeg kjenner mange med denne type jobber som ikke jobber i ett større firma, og ikke har syncing av oppdrag, kjørelister osv over mobil. Er markedet stort nok? Det vet jeg ikke, men det er nok tilstede.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Den er akkurat riktig for sin målgruppe. Stor skjerm og kort batterilevetid er akkurat det motsatte av hva man ser etter når man skal ha en solid telefon, og det er ikke så mange alternativer i den klassen.

Det handler heller ikke om at man skal kjøre over den med bil, men at den tåler å mistes i bakken selv om man selv lander oppå den etterpå.

Kjøpte bare slike mobiler før, men de forsvant nesten fra markedet når touch ble populært.

 

http://www.gsmarena.com/watch_out_for_the_embargo_cat_b100_with_rugged_features_goes_official_-news-7481.php

Problemet med slike mobiler er at de er ALTFOR strippet. At de tåler -25 er ikke nok når det blir -40 langt nord i landet, 64 MB lagringsplass er lite og gjør det f.eks håpløst å bruke den som minnepinne, og selv om mobilen er stor er batteriet fortsatt lite. 10 timer taletid er ikke fantastisk, og om man bruekr den i -25 så tviler jeg på man får særlig mange minuttene taletid.

 

En slik mobil med GPS, et 5 Mp kamera, et svært 3000 mAh batteri, større temp område (slik at den tålte -50), og dual sim og den hadde straks vært mer aktuell.

B25 takler ikke østlandet engang med sine lusne -5 grader som min temp. Så denne er mer solid enn B25, men fortsatt ikke nok.

JCB sin 3G mobil tåler høyere fall, har 5 Mp kamera men tåler mindre temp.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...