Gå til innhold

Splitter ny prosessor fra Nvidia lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Tesla er en annen skjermkort serie, akkurat som GeForce er.

Tegra er mobil prosessoren. :)

Da vet jeg det haha :) Noe lignende AMD sin firepro, altså workstation grafikkkort?

NVIDIA sin konkurrent til FirePro er Quadro, men de har enda en serie, Tesla, som er laget for et høyere nivå. Som rene utregningsjobber innen f.eks. vitenskap. :-)

Lenke til kommentar

NVIDIA sin konkurrent til FirePro er Quadro, men de har enda en serie, Tesla, som er laget for et høyere nivå. Som rene utregningsjobber innen f.eks. vitenskap. :-)

Jepp, Tesla er et skjermkort, ofte uten utgang til skjerm... :)

De er primært lagd for å kjøre CUDA og andre GPGPU programmer.

Lenke til kommentar

 

NVIDIA sin konkurrent til FirePro er Quadro, men de har enda en serie, Tesla, som er laget for et høyere nivå. Som rene utregningsjobber innen f.eks. vitenskap. :-)

Jepp, Tesla er et skjermkort, ofte uten utgang til skjerm... :)

De er primært lagd for å kjøre CUDA og andre GPGPU programmer.

Så, som KrissTv sa, burde det ikke vært: Tegra K1 Kombinerer hjertet fra GeForce og sjelen fra Tegra

 

Dette har da ikke noe med Tesla å gjøre...

 

Vel, så over igjen og "Tesla" er nok riktig sitat, de sier det pga at Tegra K1 har Kepler arkitekturen. Virker litt merkelig for de "innrømmer" at det også finnes GeForce med Kepler, så kanskje Tegra K1 Kombinerer hjertet fra Tegra og sjelen fra Tesla. Hva vet jeg. Dette ser spennende ut i hvert fall, kan bli konkurranse for Xbone og PS4

Endret av fa2001
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, som KrissTv sa, burde det ikke vært: Tegra K1 Kombinerer hjertet fra GeForce og sjelen fra Tegra

 

Dette har da ikke noe med Tesla å gjøre...

Det var ikke det jeg svarte på heller... :hm:

 

Når det er sagt så er også det du sier feil. Dette har med Tesla og gjøre, men ikke i denne omgangen. Neste generasjon Tesla-produkter kommer til å ha Denver-cores integret på GPU. Du kommer til å høre mye mer om dette under GTC i mars.

Lenke til kommentar

Vel, så over igjen og "Tesla" er nok riktig sitat, de sier det pga at Tegra K1 har Kepler arkitekturen. Virker litt merkelig for de "innrømmer" at det også finnes GeForce med Kepler (...)

Eh? Kepler-arkitektur ble introdusert på GeForce 600-serien, og er det alle (?) GeForce-kort er basert på nå, inkludert Titan...

Lenke til kommentar

192 grafikkkjerner? Bare 6 ganger bedre enn det stasjonære grafikkortet mitt fra 2008! :)

Måtte dog ha vært et litt trasig skjermkort til stasjonært å være. ^^

9500GT? :)

 

Må jo rote gjennom skapet til jeg kommer tilbake til 2004 før jeg finner noen med så få "grafikkjerner" :D. Nå hadde ikke akkurat 6800GT-kortene mine unified shaders/CUDA cores, men totalt med Pixel/vertex shadere så blir vel det noe ala det samme.

 

Det kan nevnes at 8800GTX fra 2006 hadde 128 stykk. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Tesla er en annen skjermkort serie, akkurat som GeForce er.

Tegra er mobil prosessoren. :)

Da vet jeg det haha :) Noe lignende AMD sin firepro, altså workstation grafikkkort?

Tesla brukes til tunge regneoppgaver, og er mye brukt til vitenskap og forskning som en annen her påpeker. Har jobbet som IT-support i FMC Technologies, og veit at de utstyrer ingeniørene sine med Tesla-kort i HP Z800-maskiner. De kraftigste desktop'ene hadde 2xCPU (Intel Xeon) med totalt 12 kjerner, og 128 GB RAM. Brukes til 3D-modellering og simulering av oljebrønner og liknende :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

192 grafikkkjerner? Bare 6 ganger bedre enn det stasjonære grafikkortet mitt fra 2008! :)

 

Betyr på ingen måte 6 ganger bedre. Forskjellig arkitektur. 680 hadde 3 ganger flere "cuda cores" enn 580, men ikke 3x ytelse.

For å bygge videre: Det anslås at én Fermi-kjerne tilsvarer to Kepler-kjerner, til gjengjeld har Kepler bl.a. mindre varmeutvikling/ytelse som lar skjermkortet kjøre med høyere "TurboBoost"* over lengre tid uten å bli for varm.

Har et GTX 660M i laptopen min og det er veldig imponerende hva det klarer uten at laptopen i det hele tatt blir varm.

 

*TurboBoost er at skjermkortet øker hastigheten, ca 200MHz på mitt skjermkort, eller ~20%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...