Gå til innhold

Netflix kan bli billigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror muligens det allerede er tilgjengelig... registrerte en netflix-konto for fatter til bruk på en AppleTV første juledag. Da var et forenklet abonnement til kr. 69,- tilgjengelig for de som kun hadde behov for en oppkobling. Valgte likevel standard til 79,- også da.... så kan mutter se på brettet når hun finner ut hva nettbrett og netflix egentlig er og om det er noe alternativ til NRK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De burde samtidig fått et premiumabonnement hvor rykende ferske filmer og serier ble lagt ut. Hadde fint betalt 299/mnd hvis man kunne fått tv og film samtidig som når de ankommer fildelingsnettverk.

 

Du tror virkelig at du kan betale det samme som det koster for Viasat og Cmore og se filmer samtidig som de går på Kino og serier minuttet etter lansering? Tror aldri det vil være mulig, og vertfall ikke til den prisen.... Viss ett TV selskap har monopol i hele verden ville det vært mulig, men ikke før....

Lenke til kommentar

Du tror virkelig at du kan betale det samme som det koster for Viasat og Cmore og se filmer samtidig som de går på Kino og serier minuttet etter lansering? Tror aldri det vil være mulig, og vertfall ikke til den prisen.... Viss ett TV selskap har monopol i hele verden ville det vært mulig, men ikke før....

 

Ja, egentlig har jeg litt tro på det. Hva man får for 79kr måneden med Netflix er ganske bra igrunn. Vi har C-More hjemme til 99kr pr måned i tillegg. C-more har en helt grei app hvor det er endel nye filmer og serier. Problemet med C-More appen er at man ikke får tidligere sesonger av noe (hvis man skal begynne å se "The Newsroom" så er ikke sesong 1 tilgjengelig, kun sesong 2 osv) så det er litt knotete å komme inn i noe nytt. Med tanke på hvor bra streaming av musikk er med Spotify og Wimp, og hvor mye som er skjedd med streaming av film og TV i Norge på relativt kort tid så håper jeg at om 3-5 år så er streaming av TV og film på samme nivå som Spotify er for musikk. Heldigvis er det ikke kun ett plateselskap i verden som har monopol og likevel har de fått det til å fungere. Pris på rundt 299 er tatt litt ut av løse luften, men Netflix + HBO Nordic + C-more blir vel ca 260kr måneden så baserte det litt på det.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt denne nyheten, da 79,- kroner er alldeles rimelig nok, og folk flest har begynt å få flere antall enheter de ønsker å spille av netflix på... så de kan jo ikke tiltrekke seg veldig mye nye kunder for en 10kroner billigere.

 

Jeg tror heller dette er en måte de hyggelig kan fortelle folk at du ikke lenger kan la flere personer bruke kontoen din, da de gjør som HBO og at må registrere og avregistrere enheter man spiller av på. Man kan ikke vilkårlig bruke hvilken som helst maskin. Noe som er absolutt greit, men gjør det kanskje litt mer tungvindt om man sitter med PS4, PC, nettbrett, appletv, laptop, mobil etc etc..

 

Ellers er det helt umulig for noen å peise ut alt av rykende ferske filmer og TV serier helt uten vidre, selv med all penger i verden, da vil i tilfellet netflix bli ett monopol, og man kan i praksis bare leggen ned alt av andre TV og filmkanaler. Det legges ut lisenser til salgs for rettigheter for å sende serier og filmer på TV og på Nett. Så det er alltids en budkrig, iTunes er noen som vinner mange av budrundene, og selv ikke Netflix er store nok til å kunne konkurere med de i mange tilfeller. i USA har iTunes stort sett monopol på de nyeste filmene og noen serier. Men man ser jo prisen derretter..

Lenke til kommentar

 

Du tror virkelig at du kan betale det samme som det koster for Viasat og Cmore og se filmer samtidig som de går på Kino og serier minuttet etter lansering? Tror aldri det vil være mulig, og vertfall ikke til den prisen.... Viss ett TV selskap har monopol i hele verden ville det vært mulig, men ikke før....

 

Ja, egentlig har jeg litt tro på det. Hva man får for 79kr måneden med Netflix er ganske bra igrunn. Vi har C-More hjemme til 99kr pr måned i tillegg. C-more har en helt grei app hvor det er endel nye filmer og serier. Problemet med C-More appen er at man ikke får tidligere sesonger av noe (hvis man skal begynne å se "The Newsroom" så er ikke sesong 1 tilgjengelig, kun sesong 2 osv) så det er litt knotete å komme inn i noe nytt. Med tanke på hvor bra streaming av musikk er med Spotify og Wimp, og hvor mye som er skjedd med streaming av film og TV i Norge på relativt kort tid så håper jeg at om 3-5 år så er streaming av TV og film på samme nivå som Spotify er for musikk. Heldigvis er det ikke kun ett plateselskap i verden som har monopol og likevel har de fått det til å fungere. Pris på rundt 299 er tatt litt ut av løse luften, men Netflix + HBO Nordic + C-more blir vel ca 260kr måneden så baserte det litt på det.

Det kommer "aldri" til å skje. Til det er produksjonskostnadene for film/TV så utrolig mye høyere enn for musikk samtidig som de fleste av oss kun ser en film en eller noen få ganger. Det er av den grunn helt umulig å ha samme forretningsmodell som for musikk uten at det blir veldig dyrt.

Lenke til kommentar

Du tror virkelig at du kan betale det samme som det koster for Viasat og Cmore og se filmer samtidig som de går på Kino og serier minuttet etter lansering? Tror aldri det vil være mulig, og vertfall ikke til den prisen.... Viss ett TV selskap har monopol i hele verden ville det vært mulig, men ikke før....

 

Tror ikke han mente filmer som går på kino. Han tenkte nok på filmene når de lanseres på Blu-ray. Vi regner ikke med CAM kvalitet når man snakker om når en film er ute på et fildelingsnettverk. Jeg gjør ihvertfall ikke det. Og det burde være fullt mulig å klare til den prisen. HBO Nordic har jo f.eks alt av rykende ferske HBO serier tilgjengelig om man bare betaler 79.- i måneden. En pris på 299,- i måneden burde dekke mye, men jeg er villig til å gå helt opp til 500,- i måneden for en slik tjeneste.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...