Gå til innhold

Feature: Denne lille dingsen kan endre hverdagen din (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott! Er dette handelsnæringens neste frieri til AppleDroid for:

Enda en måte å kunne Bombardere oss forbrukere med reklame/SALG !

Enda en måte å kunne overvåke oss på!

 

Jeg blir helt matt!!

At handelsnæringen ligger nesten nede med brukket rygg har de seg selv å takke for.

Snart blir det vel SALG "hele" året?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda en måte å kunne Bombardere oss forbrukere med reklame/SALG !

Enda en måte å kunne overvåke oss på!

 

Greit med litt kritisk innstilling til dette, men det får være måte på.

Direkte sitat fra saken:

 

Dette kan ikke brukes til å pushe reklame, forklarer Bøe.

Lenke til kommentar

 

Greit med litt kritisk innstilling til dette, men det får være måte på.

Direkte sitat fra saken:

 

 

Helt riktig, det er ikke måte på!

 

Sitat fra artikkelen som det linkes til, hvor dette har vært et prøveprosjekt:

 

som automatisk kommuniserer med en sender så fort kundene nærmer seg inngangsdøra. Som et push-varsel.

 

Er ikke dette en form for push-reklame, som oppfordrer til å kjøpe en vare så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Er ikke dette en form for push-reklame, som oppfordrer til å kjøpe en vare så vet ikke jeg.

 

Jo, men som det også står i artikkelen, er dette et "opt in" type varsel. Med andre ord prakkes du ikke på noe som du ikke i utgangspunktet har samtykket til. Å da kalle det "bombardement" og "overvåking" synes jeg blir litt overdrevet, men du har selvsagt rett til din mening.

Lenke til kommentar

Hvis dette blir (ekstremt) sikkert kan jeg kanskje se nytte for det i eget hjem. SMART Briller som kommer med en advarsel om du er mer enn 2-3 meter fra kokeplata i mer enn et par minutter, eller skriker til deg om du forlater huset. Dører som ikke kan åpnes hvis ikke eieren er hjemme (men du kan selvfølgelig sette unntak). Bedre vekkeklokker, som faktisk ser om du har stått opp? :)

 

Alt dette uten noen form for skytjenester eller internettforbindelse, selvfølgelig. Lokalt og sikkert på egen WiFi.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...