Gå til innhold

Nye rykter: Galaxy S5 og Galaxy F kommer samtidig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal man egentlig med en slik oppløsning på en slik skjerm? På min Note 3 er det full HD, men jeg ser ikke helt den store forskjellen på Note en sin "HD ready" oppløsning og full HD på note 3.

På S5 vil det bli noe tilsvarende 4k oppløsning?

Begynner å bli litt for mye fokus på pixler nå, de kan heller fokusere enda mere på batteri kapasitet

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva skal man egentlig med en slik oppløsning på en slik skjerm? På min Note 3 er det full HD, men jeg ser ikke helt den store forskjellen på Note en sin "HD ready" oppløsning og full HD på note 3.

På S5 vil det bli noe tilsvarende 4k oppløsning?

Begynner å bli litt for mye fokus på pixler nå, de kan heller fokusere enda mere på batteri kapasitet

 

Tror du må se litt nøyere etter. Stor forskjell i bildekvalitet på Note vs Note 3 bildet, mye grunnet oppløsningen :). Jobb PC har WQHD oppløsning på 15.7" skjerm, dpi skalert i w8. Myyye bedre skarphet enn gamle jobb PC i fullhd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva skal man egentlig med en slik oppløsning på en slik skjerm? På min Note 3 er det full HD, men jeg ser ikke helt den store forskjellen på Note en sin "HD ready" oppløsning og full HD på note 3.

På S5 vil det bli noe tilsvarende 4k oppløsning?

Begynner å bli litt for mye fokus på pixler nå, de kan heller fokusere enda mere på batteri kapasitet

 

Tror du må se litt nøyere etter. Stor forskjell i bildekvalitet på Note vs Note 3 bildet, mye grunnet oppløsningen :). Jobb PC har WQHD oppløsning på 15.7" skjerm, dpi skalert i w8. Myyye bedre skarphet enn gamle jobb PC i fullhd.

Dette tror jeg ikke ble helt gjennomtenkt.

Om man tar skjermstørrelse, oppløsning og spesielt typisk avstand mellom øynene og skjermen i betrakting - skjønner man fort at disse to eksemplene lar seg ikke sammenligne på reelt vis.

Klart du kan merke stor forskjell på bildekvalitet på mobilskjermen - men det andre faktorer enn pixel-antall som står for dette. Du må antagelig teipe Note'n til panna for å se reell forskjell (mht oppløsning) mellom "HD" og "WQHD".

 

Utviklingen på mobil/fablet displaypaneler begynner, oppløsingsmessig, å komme langt forbi hva det vanlige øyet kan se under ordinær bruk. MEN! Det kommer mye annet flott teknologi fram underveis, så dem må bare kjøre på! :)

 

Batterier kommer. Teknologien er der, men trenger finpuss. Det går ennå i Litium-base, og da er det lite rom for feilmargin.

Lenke til kommentar

Hva skal man egentlig med en slik oppløsning på en slik skjerm? På min Note 3 er det full HD, men jeg ser ikke helt den store forskjellen på Note en sin "HD ready" oppløsning og full HD på note 3.

På S5 vil det bli noe tilsvarende 4k oppløsning?

Begynner å bli litt for mye fokus på pixler nå, de kan heller fokusere enda mere på batteri kapasitet

 

Delvis enig, men tenk hvordan dette fokuset bidrar til at vi kanskje også kan få PC-skjermer med anstendig oppløsning til en rimeligere penge. Der har det ståtte stille i mange år. Mine to 30-tommere med 2560x1600 koster omtrent det samme i dag som da jeg kjøpte dem for 7 (!) år siden. Beste investering noensinne.

Lenke til kommentar

Delvis enig, men tenk hvordan dette fokuset bidrar til at vi kanskje også kan få PC-skjermer med anstendig oppløsning til en rimeligere penge. Der har det ståtte stille i mange år. Mine to 30-tommere med 2560x1600 koster omtrent det samme i dag som da jeg kjøpte dem for 7 (!) år siden. Beste investering noensinne.

på større skjermer kan jeg forstå høyere oppløsning. En 70" tv med full hd see ikke så veldig bra ut akkurat. Mens en 70" med 4k derimot. Likeså med 30" pc skjermer :)
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...