Gå til innhold

Slik jobber de for å stoppe Pirate Bay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Whatever. Det funker ikke. Skjønner ikke at de ikke lærer.

 

Advokatene ler hele veien til banken, siden de helt sikkert får betalt uansett. Samtidig så fortsetter de å selge "vi stopper priatkopieringen av materialet ditt" og kan fortsette å selge det så lenge det finnes IPadresser å ta av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Whatever. Det funker ikke.

Alt som gjør fildeling litt mer plundrete og litt mer risikofylt gjør at færre driver med det. Hvis målet er å stanse all fildeling, så er det ganske klart at man vil mislykkes. Men jeg vil tro at film- og musikkbransjen er godt fornøyd om de klarer å begrense fildelingen til å være en nisjeaktivitet for noen få.
Lenke til kommentar

Bra at de i det minste prøver og ta fatt i det faktiske problemet, nettsidene og opplasterne og at de ikke løper etter de som bare laster ned en gang i blant. Det sagt begynner jeg og bli grådig lei av all denne pirat snakken og det og stoppe dem, noe som de snart må innse ikke fungerer... idiots

Lenke til kommentar

Tatt i betraktning at de jobber på oppdrag fra rettighetshaverne, så er det vel rimelig å anta at rettighetshaverne også har gitt dem rett til å laste ned litt som en del av overvåkingen.

Tatt i betraktning at piratkopiering ikke er lov, og ingen rettighetshavere jeg kjenner til kan omgå loven (så vidt jeg vet) så er dette betimelig. Loven sier ingenting om at rettighetshaveren kan gi noen en eksklusiv rett til å laste ned piratmateriale. Like lite som jeg visstnok kan laste ned en backup av mine egne filmer (ed: kjøpefilmer, ikke familiefilmer) og la andre ta seg av komprimeringsjobben.

 

Motion to dismiss!

Endret av Cid
Lenke til kommentar

Tatt i betraktning at piratkopiering ikke er lov, og ingen rettighetshavere jeg kjenner til kan omgå loven (så vidt jeg vet) så er dette betimelig. Loven sier ingenting om at rettighetshaveren kan gi noen en eksklusiv rett til å laste ned piratmateriale.

 

Unnskyld, men hva i all verden tror du "piratkopiering" er, og hva er det som gjør det ulovlig?

 

Selvfølgelig kan den som har opphavsrett til f.eks "Pioner" gi noen en eksklusiv rett til å laste ned en kopi av Pioner.

 

Like lite som jeg visstnok kan laste ned en backup av mine egne filmer (ed: kjøpefilmer, ikke familiefilmer) og la andre ta seg av komprimeringsjobben.

 

 

Du får ikke opphavsrett til en film av å kjøpe et eksemplar av den på bluray.

 

Familiefilmene dine derimot, altså film du har filmet selv, har du opphavsrett til. Og de filmene kan du laste ned backup av så mye du vil.

Lenke til kommentar

Noen burde anmelde dette advokatfirmaet for brudd på opphavsrettighetsloven.

 

Jeg mener, de har da ikke lov til å heve seg over lovverket? Selv om eieren av materialet sier de skal etterforske, gir det ikke advokatfirmaet rett til å laste det ned?

 

Eksempel: Eiere av private veier kan ikke tillate at noen kjører 200 km/t...? På samme måte kan ikke et advokatfirma bryte loven fordi "noen sa det var greit".

Lenke til kommentar

Noen burde anmelde dette advokatfirmaet for brudd på opphavsrettighetsloven.

 

Jeg mener, de har da ikke lov til å heve seg over lovverket? Selv om eieren av materialet sier de skal etterforske, gir det ikke advokatfirmaet rett til å laste det ned?

 

Eksempel: Eiere av private veier kan ikke tillate at noen kjører 200 km/t...? På samme måte kan ikke et advokatfirma bryte loven fordi "noen sa det var greit".

 

De hever seg da ikke over lovvverket? om jeg lager en film og sier at du får lov å laste den ned, så er ikke det ulovlig?

 

AtW

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det har de fått tillatelse av departementet til å sanke inn addresser. Dette til tross for at slikt er grunnlovsstridig (§102). Men det er i så fall noe høyesterett etterhvert vil måtte ta stilling til.

 

Hvis det allerede nå er fastlått at det er grunnlovsstridig, burde det ikke da finnes rom for anmeldelse og etterforskning?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...