Gå til innhold

– PC-produsenter vil «skremme» Microsoft på CES-messen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal man ville emulere en android app på en windows PC?

Blir som å emulere PS4 versjonen av BF4 på PC, helt meningsløst.

 

Det trenger ikke være emulering. Dalvik kan kjøres direkte under Windows, og ellers er det vel bare (eller «bare») å få SurfaceFlinger til å bruke Windows som backend, etc. Og dessuten finnes ingen Android-app i samme klasse som BF4, samtidig som det er mange Android-apps som ikke finnes til Windows.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trodde satsingen på Win8 allerede var truet siden ingen særiøse aktører har oppgradert fra Win7 enda. La gå, flere spiker i kista. Håper Adobe lanserer CC for linux.

 

Detter er litt mer komplisert enn som så. W8 er ikke i største grad en oppgradering av Windows for desktop, men en tilpasning til en ny type devicer, touch PC'er.

 

Problemet er bare at det ikke har vært all verden til brukbar HW beregnet på dette tilgjengelig på forbrukermarkedet siden W8 ble lansert. Disse virkelig gode devicene begynner først å dukke opp nå, og med dette tror jeg også W8 vil få mer moment fremover.

 

Vil også takke for at du omtaler "oss" som useriøse aktører. Men vi har begynt utrulling av W8.1 på alle nye maskiner, samt at en del vil oppgraderes. Vi drifter godt over tusen datamaskiner hovedsakelig med W7 i dag.

Lenke til kommentar

Vil også takke for at du omtaler "oss" som useriøse aktører. Men vi har begynt utrulling av W8.1 på alle nye maskiner, samt at en del vil oppgraderes. Vi drifter godt over tusen datamaskiner hovedsakelig med W7 i dag.

 

Win 8 er ikke så ille om man bare legger inn startknapp og mulighet for å kjøre "apps" i vindu slik som normale programmer. Da kan man vise fingeren til det såkalte fremskrittet og kose seg med det gode gamle. :-)

 

Win 7 var akuratt det folk ville ha. En ny versjon av Win XP med finere brukergrensesnitt. Var sikkert noen forbedringen under panseret også. Med 8 så vil også folk savne det gamle Aero-brukergrensesnittet. Når Apple dro samme minimalist trikset med sitt UI så trodde jeg med en gang at det var noe recovery modus eller noe som telefonen hadde havnet i. Siden det så simpelt og stygt ut. Men det var visst meningen at det skulle se slik ut.

 

Forandring fryder ikke, det bare forvirrer, irriterer og skremmer folk.

Lenke til kommentar

Win 8 er ikke så ille om man bare legger inn startknapp og mulighet for å kjøre "apps" i vindu slik som normale programmer. Da kan man vise fingeren til det såkalte fremskrittet og kose seg med det gode gamle. :-)

 

Win 7 var akuratt det folk ville ha. En ny versjon av Win XP med finere brukergrensesnitt. Var sikkert noen forbedringen under panseret også. Med 8 så vil også folk savne det gamle Aero-brukergrensesnittet. Når Apple dro samme minimalist trikset med sitt UI så trodde jeg med en gang at det var noe recovery modus eller noe som telefonen hadde havnet i. Siden det så simpelt og stygt ut. Men det var visst meningen at det skulle se slik ut.

 

Forandring fryder ikke, det bare forvirrer, irriterer og skremmer folk.

For å begynne nederst så opplever ikke vi at våre brukere blir forvirret av W8 bare vi gjør noen få tilretteleggelser, som at desktop IE starter når man klikker IE ikonet på startskjermen og at applikasjoner for åpning av filer (pdf, jpg, etc) knyttes opp mot desktop apps. Ut over dette kjører vi mye godt standard W8.1. MS burde lagt inn en autosence på om filen ble aksessert i desktop modus eller touch grensesnitt/app og valgt standard program basert på dette. På Surface pro vil jeg bruke touch på farten, og desktop når den er docket.

 

Med 8.1 kom også muligheten til å ha gjennomsiktig bakgrunn på startsiden, og dette hjelper mye på følelsen av at man havner i en annen verden. Dette er rent psykologisk, og ikke er bakgrunnen egentlig gjennomsiktig heller, men et enkelt grep som har overraskende stor effekt.

 

Når det gjelder Aero er ikke dette noe folk merker seg ved, foruten de som vet at det heter aero på forhånd.

 

W8 har markedsmessig opplevd akkurat samme oppstart som XP gjennom det første året, og vi ser hvor stort XP er nå. Når W7 kom var det et stort behov for noe nytt i markedet, og det var lett å hoppe på denne hesten. Med W8 er fremdeles W7 ute, og det fungerer veldig godt. Det er egentlig ikke en stor etterspørsel etter noe nytt og det er ingen egentlig grunn til å oppgradere for å oppgradere. Dette var forventet fra MS side, det er i alle fall det "de" sier til meg, og det er også forventet at W7 skal leve side om side med W8 en god stund.

 

Som jeg skrev over tror jeg imidlertid mange flere kommer til å kjøpe touch datamaskiner i tiden fremover, og W8 vil også få bedre fotfeste i hjemmemarkedet. Over tid vil det da også være naturlig å kjøre W8 på arbeidsplassen, selv om man kanskje ikke kjører oppgraderingsløp, men heller bruker det på nye maskiner.

 

Startknapp kom jo med W8.1, og det er ting som tyder på at apper kan kjøre i vindu ved neste oppgradering av W8, selv om det er noe uklart hvor raskt denne kommer. Man kan så klart velge å installere 3. part som løser dette i dag, men personlig har jeg ikke sett det store behovet i det store og hele.

 

Etter å ha brukt W8 i godt over ett år på alle mine maskiner, er konklusjonen rett og slett at W8 i praksis er W7 med en liten touch adon, og fungerer i det store og hele på akkurat samme måte. Det er en bratt læringskurve, men den er ekstremt kort, spesielt om man ikke umiddelbart tenker å ta i bruk MS økosystemet og store appene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...