Gå til innhold

Anmeldelse: Bravely Default


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Først litt flisespikking:
"Skulle dette skje kan du bruke noko som heiter Bravely Second. Med dette får du ein gratis tur ekstra, men for å bruke dei må du bruke poeng du får tak i gjennom mikrotransaksjonar."
Dette er ikke helt rett. Ja, du kan betale ekte penger for å få disse poengene, men det er ikke nødvendig. Setter du spillet i hvilemodus, vil du få ett poeng etter 8 timer. Dermed er det bare å sette 3DSen i hvilemodus over natten, så har du et poeng gratis. Du kan også spare opp til opp til 3 poeng på denne måten, så du trenger aldri betale en krone.
Edea er på si side dottera av ein mektig mann, og ber sterkt preg av å vere ein smule høg på pæra.
Noen vil kanskje si det er litt viktig at faren til Edea er lederen for hele fiendehæren, og at Edea dermed er regnet som en forrøder. ;)
Norende staves for øvrig med en R.
For øvrig helt enig med karakteren. Har litt over tretti timer i dette, og hele gjengen har rundet lvl 40. Likevel har jeg bare åpnet 13 klasser, og har akkurat startet kapittel 3. Er stygt redd for at julen går med her. :p

 

Hadde enda dette kommet på en stuekonsoll...

Bullshit. Når du kommer i puberteten vil du kanskje forhåpentligvis forstå at håndholdte konsoller er likeverdige med stuekonsoller. Hvis du hater håndholdte konsoller så mye, hvorfor leser du i det hele tatt en artikkel om spill til en?

 

Får en ikke lage sin egen karakter, er det ikke rollespill.

Igjen, bullshit. Dette er et JRPG, ikke vesten-RPG. Leser du anmeldelsen vil du se at vi får bygge opp karakterene langt mer enn vi har gjort på mange år. Men du regner vel ikke Gothic eller Witcher som rollespill heller? ;) Selv Baldur's Gate er vel strengt tatt ikke et rollespill. Vi er jo dømt til å være sønnen eller datteren til Bhaal.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får en ikke lage sin egen karakter, er det ikke rollespill.

 

Bullshit. Selv om man spiller som en definert person er det fortsatt rollespill. Etter min mening er det progresjon og valgmuligheter som gjør et rollespill til rollespill.

 

Men samme det. Spillet ser utrolig gøy ut. Skal få meg det så fort jeg har ryddet opp i backloggen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Først litt flisespikking:
"Skulle dette skje kan du bruke noko som heiter Bravely Second. Med dette får du ein gratis tur ekstra, men for å bruke dei må du bruke poeng du får tak i gjennom mikrotransaksjonar."
Dette er ikke helt rett. Ja, du kan betale ekte penger for å få disse poengene, men det er ikke nødvendig. Setter du spillet i hvilemodus, vil du få ett poeng etter 8 timer. Dermed er det bare å sette 3DSen i hvilemodus over natten, så har du et poeng gratis. Du kan også spare opp til opp til 3 poeng på denne måten, så du trenger aldri betale en krone.
Edea er på si side dottera av ein mektig mann, og ber sterkt preg av å vere ein smule høg på pæra.
Noen vil kanskje si det er litt viktig at faren til Edea er lederen for hele fiendehæren, og at Edea dermed er regnet som en forrøder. ;)

 

Eg prøvar helst å ikkje røpe noko særleg av historia, så dette er bevisst.

 

Elles så fekk eg aldri lov til å bruke desse tre gratis poenga og blei sendt til handleskjermen kvar gong. Mogleg eg har vore borti ein bug i så fall. Nokon som har andre erfaringar?

Lenke til kommentar

 

Eg prøvar helst å ikkje røpe noko særleg av historia, så dette er bevisst.

 

Elles så fekk eg aldri lov til å bruke desse tre gratis poenga og blei sendt til handleskjermen kvar gong. Mogleg eg har vore borti ein bug i så fall. Nokon som har andre erfaringar?

Sorry, men jeg regner ikke noe vi får vite første gang vi møter henne som en spoiler. ;)

 

Jeg har aldri hatt bruk for de gratispoengene, men har brukt en bare for å se hvordan det funker. Spillet må være startet når 3DSen er i hvilemodus for å få poengene. Det samme gjelder Norende. Ingenting bygges hvis spillet er slått av, enten 3DSen er i hvilemodus eller ei. ;)

 

Endret av Dysfuncti
Lenke til kommentar

Sorry, men jeg regner ikke noe vi får vite første gang vi møter henne som en spoiler. ;)

 

Jeg har aldri hatt bruk for de gratispoengene, men har brukt en bare for å se hvordan det funker. Spillet må være startet når 3DSen er i hvilemodus for å få poengene. Det samme gjelder Norende. Ingenting bygges hvis spillet er slått av, enten 3DSen er i hvilemodus eller ei. ;)

 

For å ha det klart, eg har samla opp poenga, men eg måtte kjøpe SP-drikk for å få bruke Bravely Second. Som sagt, godt mogleg det er ein bug eg har vore ute for.

 

Som du sikkert ser i artikkelen hadde eg ingen problem med å byggje opp Norende :)

Lenke til kommentar

særriøst,hva mener du med 9/10 og klassisk,

spillet kom ut for 12dager siden og det er en klassiker,er det du mener?

for det er jo helt på jordet.

Den teksten som kommer under karakteren er automatisk og gjenspeiler hva karakteren betyr, hvis du ser på spill som hadde fått 5/10 ville teksten under vært "middels", 10/10 så ville den vært "genialt". Er ikke anmelder som velger denne teksten.

 

Hvis du ønsker mer info kan du trykke på 9 tallet for å få flere detaljer om gamer.no sitt karakter-system.

 

Edit:

 

Ellers er jeg enig med anmelder at det er et veldig godt spill, og musikken er noe av det bedre jeg har hørt på lenge.

Endret av Respwner
Lenke til kommentar

Aiaiai! Dette må eg seie er noko av den gjevaste overraskinga eg har vore borti på lenge!

 

For eit spel! Eg likar det grafiske uttrykket, kampsystemet, og musikken må vel vera noko av det bedre som har eksistert i jrpg sidan FF9? I dag skal det mykje til for å ikkje ha ei historie eller karakterar ein ikkje har sett eller opplevd før, og det gjeld også hjå BD, men det fungerar heilt topp for meg.

-Eg blir slukt inn og har heile tida lyst til å spele litt til.

 

Dette er det beste, tradisjonelle jrpg-spelet på fleire år!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...