Gå til innhold

Test: Nikon 1 AW 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen!

..svaret på det spørsmålet begynner med det samme som mange andre teknologispørsmål: "Kommer an på…" Her kommer det an på hva du skal bruke bildene til - det er forskjell på å skrive ut A3 og 15x10cm postkort, for ikke å snakke om å se på en vanlig skjerm eller TV.

Jeg synes at støyen på ISO 6400 uansett er i drøyeste laget, så den ville jeg unngått. Samtidig ser vi at bildet fra julegata på siste side av artikkelen slett ikke er gæærnt (bare klikk deg langt nok inn, så får du full størrelse) og det bildet er tatt på ISO 2000 i nattprogrammet, så jeg ville satt max ISO til ISO 3200, og jobbet for å hjelpe kameraet til å bruke så lav ISO som mulig. For bilder som er kritisk viktige å få så rene som mulig, ville jeg satt ned maks ISO til ISO 800.

 

Stig

Lenke til kommentar

Greit svar det - jeg burde kanskje spurt etter sammenlignbare kameramodeller - hvordan er den i forhold til f.eks Olympus E-M5 og Panasonic G6.

 

Jeg selv har A4 utskrift som mal - det som er greit i A4, er greit.

 

G6 har vi ikke testet (men G5, ja, her) , men bildene fra E-M5 finner du her.

 

Red: svarte på spørsmålet nedenfor.

Endret av HelloKjersti
Lenke til kommentar

Ville si det at dette kamera kan ikke stilles på linje som kameraer som er dedikert som et vanlig speil-løst kamera ei heller Olympus tg kameraene.

Bygd for forskjellig bruk

Tror dette kamera er godt egnet for mange som valfarter havets bravader og fuktig miljø å Der nytter Speiløst - eller med speil uten en viss risiko

CIMG0409+(Large).JPG

Lenke til kommentar

Interessant kamera, skulle bare ønske at sensoren var litt større, men nikon skal ha kudos for å prøve for de nye konsept.

 

Tor

Det der er jeg sannelig utrolig enig med deg vet folk som bruker kamera i arbeids situasjoner skakker på hodet når de kommer til sensoren.

Diem velger bort kamera nettopp på grunn av det krysser fingra for at det dukker opp en med større sensor etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...