Gå til innhold

Sikkerhetshull i IE førte til tyveri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:lol:

De fortjener det nesten når de lar kildekoden ligge på usikrede PC'er som er koblet opp mot det stooore nettet. Litt synd er det jo, jeg gleder meg til HL2 og dette vil jo bare sette det enda mer tilbake. Du finner sikkert en wallhack og aimbot til spillet allerede :-?

Lenke til kommentar
Det er ingen grunn til at dette skal utsette HL2??

Hva skal dem gjøre? Forandre kildekoden?

Not very likely. Noen hadde nok fått tak i den når spillet ble lansert uansett. :?:

 

Hovedproblemet er at man kan lage sinnsyke cheats til spillet uten at man blir merket. Rett og slett fordi man sitter med ekte kildekode, og kan gjøre om den slik man selv vil.

Lenke til kommentar
Av det jeg har hørt så skulle det være 31 sikkerhetshull det IKKE FINNES patcher til ...

 

Disse: http://www.pivx.com/larholm/unpatched/

Kanskje det er på tide at (større) bedrifter tenker mer på datasikkerhet. Tror det er på tide at enkelte bedrifter bør innføre "forbud" mot bruk av Internet Exploiter og Outlook + Outlook Express. (I hvertfall på maskiner som inneholder sensitiv informasjon (eller som befinner seg i samme lokale nettverk med slike maskiner)).

Det er jo ikke for ingenting at det tyske forsvar i dag har forbud mot all bruk av Microsoft programvare.

Det finnes jo i dag ørten gode alternativer.

F.eks. Mozilla Firebird og Mozilla Thunderbird er eksempler på browser og e-post klient som er mye bedre en Micro$oft sine alternativer, og de er jo faktisk OpenSource så da kan jo faktisk alle hente kildekoden hvis de har behov for det :).

(Det er jo ikke dermed sagt at de ikke skal bruke Windows, hvis de har behov for dette)

 

Jeg tror denne hendelsen kan være en tankevekker også for vanlige brukere at det er på tide å droppe bruk av Microsofts sine browser og mail klienter, med tanke på alle de sikkerhetshullene som fortsatt finnes i disse produktene. (For de som ikke har gjort dete alt :))

Lenke til kommentar

Det er faktisk en meget reel mulighet for at dette bare er HL1's sourcecode, forandret bittelitt for anledningen, og sluppet som en PR-stunt. Valve har noen slike kjipe stunts de har dratt før som har fått like store konsekvenser. Så vi får nok se rundt juletider, når folk får tak i resten som trengs for å kompilere spillet, om det faktisk er en ekte kildekode. Er det det, vil nok all mulitplayerspilling for HL2 og mods være ubrukelig, iallefall hvis de ikke finner en eller annen smart måte å fikse dette på.

 

Men dette er også diskutert i ITAvisen.no's kommentar-felt og Gamer.nos artikkelpost, og se litt logisk på det: Hvem lar kildekoden til et så SYKT viktig spill ligge på en maskin tilkoblet internett? Alle vet jo at det er å be om å bli hacket...

Lenke til kommentar
Et tydeliv tegn på at Microsoft er skyld i det meste av negative ting her i verden... skam på seg!

 

Eh...nei. Det skal mye til for å lage eit 100% sikkert OS som samtidig skal selge som varmt hvetebrød. Dersom dette skulle vere viktige koder er det 100% HL2 teamet sin feil. De burde ikkje ha viktige koder på ei maskin med tilgang til nettet og iallefall ikkje når det mangler sikkerhetsoppdateringer.

 

Om det er eit stunt eller mangel på oppdateringer synest eg det er dårlig av HL2 teamet uansett.

Lenke til kommentar
Av det jeg har hørt så skulle det være 31 sikkerhetshull det IKKE FINNES patcher til ...

 

Disse: http://www.pivx.com/larholm/unpatched/

Kanskje det er på tide at (større) bedrifter tenker mer på datasikkerhet. Tror det er på tide at enkelte bedrifter bør innføre "forbud" mot bruk av Internet Exploiter og Outlook + Outlook Express. (I hvertfall på maskiner som inneholder sensitiv informasjon (eller som befinner seg i samme lokale nettverk med slike maskiner)).

Det er jo ikke for ingenting at det tyske forsvar i dag har forbud mot all bruk av Microsoft programvare.

Det finnes jo i dag ørten gode alternativer.

F.eks. Mozilla Firebird og Mozilla Thunderbird er eksempler på browser og e-post klient som er mye bedre en Micro$oft sine alternativer, og de er jo faktisk OpenSource så da kan jo faktisk alle hente kildekoden hvis de har behov for det :).

(Det er jo ikke dermed sagt at de ikke skal bruke Windows, hvis de har behov for dette)

 

Jeg tror denne hendelsen kan være en tankevekker også for vanlige brukere at det er på tide å droppe bruk av Microsofts sine browser og mail klienter, med tanke på alle de sikkerhetshullene som fortsatt finnes i disse produktene. (For de som ikke har gjort dete alt :))

 

Det gjelder å begrense internett-tilgangen til maskiner med sensitivt materiale på. Bedre føre var en etter snar? Lett å være etterpåklok.

 

Tja,blir jo som å sette bilen fra seg med tenningsnøkkeln i :wink:

 

Ikke helt. De har jo her fortsatt måtte benytte seg av "triks" for å komme seg inn i "bilen".

 

Som om du måtte bruke en kleshenger for å komme inn i din låste bil, dog uten bilalarm.

Lenke til kommentar
Et tydeliv tegn på at Microsoft er skyld i det meste av negative ting her i verden... skam på seg!

 

Dersom dette skulle vere viktige koder er det 100% HL2 teamet sin feil. De burde ikkje ha viktige koder på ei maskin med tilgang til nettet og iallefall ikkje når det mangler sikkerhetsoppdateringer.

 

Om det er eit stunt eller mangel på oppdateringer synest eg det er dårlig av HL2 teamet uansett.

 

Hvordan kan du si at det er 100% HL2 teamets feil.. dem har aldri GITT ut dette for fri nedlasting.

 

Jeg vil si det er slurvete av valve´s ansatte, men det er selvsagt personene som har stjålet koden sin skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...