Gå til innhold

Nokia dropper Android-satsing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde vel aldri på denne modellen, og det var aldri snakk om en "satsning". Nokia har solgt mobildivisjonen sin, enkelt og greit.

Dette er det første jeg har hørt om at Nokia beholder Asha-platformen. Der ble jeg faktisk overrasket, jeg trodde også Asha-navnet var en del av avtalen. Plattformen har jo faktisk vært lønnsom, men tåler ikke vente til Nokia igjen kan bruke Nokia-navnet...

 

 

Artikkelen her framstiller det litt som fordi Asha ikke ble kjøpt opp, var det ikke Microsofts beslutning. Kilden til kilden har en noe mer forklarende forklaring:

 

 

 

Android development was done under the Nokia CTO office, which stays with Nokia and is not part of Microsoft deal. So those Normandy phones will not be moving to Redmond anytime soon.

 

 

According to the terms of the contract, Nokia is not allowed to sell phones, smartphones or tablets under its name for the next 2 years. They could theoretically create a mobile Android device under a new brand, but given the level of competition in the market, competency, manufacturing, logistical and distribution base that is transferring to Microsoft, it makes little sense.

 

unwiredview

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det er ikke salget til Microsoft som har satt en stopper for Nokias Android-satsing. De får bare ikke lov å selge telefoner de første to årene, derfor er det lagt på is.

 

Kan noen forklare meg hvorfor det ikke er salget til Microsoft som stopper Android-satsingen de to første årene? Microsoft trenger vel heller ikke, som ingressen sier, stikke kjepper i hjulene. De har jo fjernet hjulet de to første årene.

 

Merkelig vinkling på en artikkel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og som kilden til kilden påpekte, de har heller ikke organisasjonen for å lage eller distribusjonsnettet for å selge disse telefonene. Og hva med designspråket på telefonene (som er ganske så likt de andre Nokia-telefonene) - det er vel en del av salgspakken? Så hva hadde egentlig vært igjen av denne modellen? Programvaren?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...