Gå til innhold

Se de første videoene av SteamOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

man må holde i tankene at Steam OS ikke blir ferdig før ut i 2014, så det som man kansje tenker mangler nå kan komme... jeg har hørt at desktop delen skal forandres en del, men vet ikke om det er sant ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Ser greit ut dette, men hvorfor i all verden viser de en haug med Windows spill i disse videoene som aldri vil komme på Steam OS?

 

noen av dem vil nokk ble porta, men det er en BETA de forandrer det kikkert, entetn sette på et stort merke over bildene eller fjerne dem, av de to er det første mest sansynelig, for det er smart å kunne kjøpe spill som er eks. kun windows, for da kan du kjøpe det der i steden for å gå over til windows/skru på en anen pc...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

Ser greit ut dette, men hvorfor i all verden viser de en haug med Windows spill i disse videoene som aldri vil komme på Steam OS?

 

Er ikke litt av greia at det skal kunne kjøre alt vanlig steam gjør? Hvis ikke har jeg misforstått.

nei, det er opp til spill utvikere å lage spillene sine til SteamOS/Linux...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser greit ut dette, men hvorfor i all verden viser de en haug med Windows spill i disse videoene som aldri vil komme på Steam OS?

 

Den viser spill som eies uavhengig av om disse kun kjører på Linux, Windows eller Mac. Har ikke prøvd SteamOS enda, men vil anta man vil få samme filtreringsmulighet som man har på Linux klienten til Steam hvor man kan velge å filtere spill som kun er på Linux.

Forøvrig vil man med en SteamOS boks på stua (tenk stillegående med minimumsspecs) kunne spille Windows spill via monstermaskina som står på kontoret. Hvor godt dette vil fungere i praksis gjenstår å se, og er litt avhengig av hjemmenettverket. WLAN vil neppe bli å anbefale.

Lenke til kommentar

Veldig fint og greit dette men det som er det store spørsmålet er om 80% av biblioteket vil få Linux støtte. Hjelper lite med SteamOS når alle storlanseringer er for Windows. Streaming fra Windows til SteamOS er ikke aktuelt da jeg ikke betaler for 2 gaming PCer.

 

 

Håper et vel kanskje at spillstudioene som gir ut for PS4, Wintel, XO også skal vurdere å gi ut for SteamOS siden sistnevnte har en såpass bred kundebase. Ser også gjerne at de dropper Wintel til fordel for SteamOS.

Personlig skulle jeg ønske alle spill kom ut på SteamOS fremover slik at jeg kunne hatt en dedikert gamingpc i et miniITX format som kun hadde med spill å gjøre med et gratis OS og stort spillbibliotek tilgjengelig koblet til TVen.

Samt en slappere kontorPC som brukes til alt mulig annet stash enn gaming koblet til monitoren.

 

Hvis SteamOS blir såpass utbredt at dette lar seg gjøre kommer jeg til å droppe planene om kjøp av PS4 og/eller XO (fjernet forhåndsbestilling på begge) og la SteamOS overta konsollrollen med det unntak at denne "konsollen" lar seg oppgradere med bedre skjermkort osv.
Jeg håper Valve virkelig lykkes med dette slik at vi får en reell konkurent til dagens konsoller også hos utviklingsstudioene.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser greit ut dette, men hvorfor i all verden viser de en haug med Windows spill i disse videoene som aldri vil komme på Steam OS?

 

Steam OS skal kunne streame spill fra en Windows-PC også, så kan nok tenkes at spill tilgjengelig via streaming vil komme opp om en Windows-PC er på.

 

Om alt vises, uavhengig om det er kompatibelt eller ikke, vil det bli veldig forvirrende, så håper ikke det er tilfellet.

Lenke til kommentar

Ser greit ut dette, men hvorfor i all verden viser de en haug med Windows spill i disse videoene som aldri vil komme på Steam OS?

 

Vist det fungerer som ordinær steam på linux vil den kun vise det som er tilgjengelig. Trur den som standard dropper alt det andre frå lista di. Det kan hende eg hugser feil og dette er eit valg du må hake av.

Lenke til kommentar

 

 

Ser greit ut dette, men hvorfor i all verden viser de en haug med Windows spill i disse videoene som aldri vil komme på Steam OS?

Den viser spill som eies uavhengig av om disse kun kjører på Linux, Windows eller Mac. Har ikke prøvd SteamOS enda, men vil anta man vil få samme filtreringsmulighet som man har på Linux klienten til Steam hvor man kan velge å filtere spill som kun er på Linux.

Forøvrig vil man med en SteamOS boks på stua (tenk stillegående med minimumsspecs) kunne spille Windows spill via monstermaskina som står på kontoret. Hvor godt dette vil fungere i praksis gjenstår å se, og er litt avhengig av hjemmenettverket. WLAN vil neppe bli å anbefale.

Med tanke på at den kraftigare windows maskina sansynlegvis foretar alle kalkulasjon den kan gjere på gpu sida og steam boksen kun viser kalkulasjonane kan jo dette bli veldig spennande. Man kan jo og sansynlegvis klare seg med ganske beskjedne skjermkort på steam boks sida ettersom dei egentlig for ferdige data for kver piksel på skjermen og kun trenger å vise dei. Latencyen blir nokk vel og merke eit faktum ac nett klarer det kansje men eg trur det fort blir for mykje data for eit tradisjonelt n nett eller 100Mbit ethernet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...