Gå til innhold

Fjernsynet faller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Fjernsynet kan lett erstattes.

 

Nå i disse dager så skulle det bare mangle at vi kan velge selv hva vi skal se på, så selvsagt kan det tradisjonelle fjernsynet erstattes. Fjernsynet har i prinsipp ikke forandret seg siden da det først kom ut. Det er en svakhet at man må holde kontrollen på tiden for å kunne se et show man liker, at man gikk glipp av forrige episode fordi man var borte den dagen, vente til neste uke før det kommer ny episode av din favorittserie, eller ende opp med å se på noe som ikke tilfredsstiller deg fordi det er det eneste som er på TV akkurat nå.

 

Alt tyder på at on-demand er fremtiden. Vi er bortskjemte til å få skreddersydd underholdning. NRK er nødt til å bli mer som NRK nett-TV for å kunne holde fast i utviklingen.

Nrk er gørr, tv 2 for the win. Alt dette med demand er bare tull, jeg ser på det som er på tv og venter på det jeg skal se på som en vanlig tolmodig person...

Lenke til kommentar

Selv ser jeg knapt på TV lenger, i så fall NRK. Hører mye på NRK radio. Det jeg kan komme til å savne fra live TV er fellesfølelsen, dvs når man f.eks. kommer på jobben/skolen og snakker om gårsdagens program som alle har sett. Akkurat som at alle i dag sitter gravd ned i egen smarttelefon vil alle leve sitt eget individuelle TV-liv. Mange kommer til å se på samme programmer, men ikke samtidig.

 

EDIT: Damn you autocorrect

Endret av oj88
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv sett jeg knapt på TV lenger, i så fall NRK. Hører mye på NRK radio. Det jeg kan komme til å savne fra live TV er fellesfølelsen, dvs når man f.eks. kommer på jobben/skolen og snakker om gårsdagens program som alle har sett. Akkurat sin at alle i dag sier gravd ned i egen smarttelefon vil alle leve sitt eget individuelle TV-liv. Mange kommer til å se på samme programmer, men ikke samtidig.

 

Ett unntak der er Game of Thrones, som "alle" laster ned, og siden episodene kommer ut 1 gang i veka så vil alle ha sett den nyeste episoden iløpet av få dager, så i det tilfellet er det stor sosial faktor ;)

Lenke til kommentar

Har selv en avtale med komplett parabolpakke på både Canal Digital og Viasat, men gidder ikke montere tallerken på veggen, så har ikke TV lenger. Bruker heller NRK Nett-TV, TV2 Sumo, Netflix og lignende tjenester på fjernsynet. Hender at jeg ser på TV på jobb eller på Hotell og tenker at det er ok, men det er bare frem til reklamen kommer, så husker jeg hvorfor jeg ikke liker det.

 

Helt klart at trenden er mer streming tjenester. Nå må bare TV produsentene bli enige om en felles plattform for SmartTV (Android/Google TV?) så vi kan få kvalitetsapps på TV, og ikke som dagens tullete SmartTV apps...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her må man se på behovet

Siden folk har forskjellig behov så er de mye rat som skjer

 

Tv er jo i utgangspunktet ikke noe annet en en motakker , skjer m og noen høytalere

 

Det kan mnfå til med en pc også

 

Problemt er at dett går på hver sine distrubisjonsnett som er uvahengige av hverandre.

og tv-seerene velger lit fra hver

 

Noen ha tv som de nesten aldri bruker , me betaller lisensen likevell

Andre følger med på så mage programmer og serier at de ikke rekker over alle

 

hvis man ser på alternativene på nettet til tv kanalen så er det jo bare NRK,TV2 og TV-norge sine kanaler man kan få tilgang til der ( det vil si programmen som har gått på de kanalene )

Mens andre programmer er værre å få tak i

 

Nå har noen av distrobitøren en del tjenester som hjelper lit til men det er ikke nokk.

f,eks altibox sin child tjeneste

Forløpig er det bare NRK,TV2 og TVnorge som er skikkelig tilgjengleig på nettet

 

Selv da er det en delkraftige begresninger med hvor lenge man har lov til å se programmene.

Det er heller ikke alle programmen fra disse selskapene som er tilgjenglig på nettet

Lenke til kommentar

Det er ikke rart tv mister sin makt/poisjon det er jo masse gørr. Utallige reality tv show som man blir lei ut av. Masse repriser på eld gamle filmer.

I Helga gikk Rocky I og II osv på tv igjen.

Samme med gamle James Bond episoder.

Når man ikke kan sende litt nyere filmer enn så.

Så kan du vel ikke forvente at folk skal flokke seg forran tv'n

 

Joda, Rocky det var jo flotte filmer det, men det er en grense på hvor mange ganger du skal sende filmer fra 1979.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke rart tv mister sin makt/poisjon det er jo masse gørr. Utallige reality tv show som man blir lei ut av. Masse repriser på eld gamle filmer.

I Helga gikk Rocky I og II osv på tv igjen.

Samme med gamle James Bond episoder.

Når man ikke kan sende litt nyere filmer enn så.

Så kan du vel ikke forvente at folk skal flokke seg forran tv'n

 

Joda, Rocky det var jo flotte filmer det, men det er en grense på hvor mange ganger du skal sende filmer fra 1979.

 

Nå er det slik at mange liker slike reality-serier

andre har ikke fått med seg noen av de gamle filmene eller ønsker å se dem enda en gang

og så har man diskusjonen om alle sportsendingene på kanalene

 

og repriser sender man nettop for at man skal ha muligheten til se programmet man har gått glipp av ( det kan det vær mage årsaker til)

 

Da blir jo kanalene optatt med programmer du liker dårlig men andre liker veldig bra .

Tro meg jeg har det på samme måten

 

Hvorfor skal de programmene jeg vil se gå på samme tid ?

 

jeg vet ikke om du kjenner til altobox chill , det skal visstnok finnes lignede løsninger fra de andre kanaldistributørene .

løsningen går rett og slett ut på at man kan se programmene en viss tid etter at de er sendt .

Slik at man kan se mytbursters fra kl 21:00 og farmen fra kl 22:00 , programmene sendes henholdsvis fra kl 21:00 på Discovery channel og 21:45 på TV2 og er på en time

 

hadde man fått til slik løsning direkte på tven så hadde det vær noe.

Nå er man nødt til bruke Internett til dette

og da er man nødt til å ha en tv som støtter app-er

Noe som igjen er betenkelig når smart tv-ene har vært så trege på responsen

( jeg vet ikke om det er fikset på de siste modellene)

 

videre så er det ikke alle som vil ha så store skjermer som smart tv.-ene har

( sist jeg sjekket så måtte man opp i 40- 50 tommer for få smart -tv )

hvis det skal funger så må alle størrelsene ha denne muligheten

Lenke til kommentar

Hender at jeg ser på TV på jobb eller på Hotell og tenker at det er ok, men det er bare frem til reklamen kommer, så husker jeg hvorfor jeg ikke liker det.

 

Var i USA nylig. Kan ikke fatte at det finnes en eneste TV-seer der. Like mye reklame som det er TV. Tre pauser eller mer i en episode av The Big Bang Theory. Og reklamen er nøye planlagt. Vises det to episoder av samme serie etter hverandre, er det reklame like før første episode slutter, men ingen reklame mellom episodene. Dermed blir man værende til neste episode, men nesten umiddelbart er det en ny pause. Og i filmer osv. er det ikke så mange reklamepauser i begynnelsen, sånn at man skal følge med og ha lyst til å se hele, men så blir det bare flere og flere pauser gjennom filmen. Og det at amerikansk fotball vises hele tiden, mens fotball nesten aldri vises, sier mange amerikanere selv at det er fordi amerikansk fotball er slik at man kan presse inn mange reklamepauser. Fotball er egentlig veldig populært, nesten alle ungene spiller det, men det vises aldri på TV. Å vise 45 minutter uten reklame er helt uaktuelt der borte.

 

Noen der ute er ekstremt fornøyde med å ha manipulert oss til å betale for å se reklame, og at vi tenker at sånn skal det være. Noen sammenligner det med avisen, at vi kjøper den selv om den er full av reklame. Men der kan vi i det minste bare bla forbi de sidene...

Endret av oj88
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Netflix er tv slik det burde være. Gammeldagse tvsendinger er unødvendig kundefientlig. Hvem gidder å vente ei uke og så være avhengig av er tidspungt for å se en serie. 10 min forsent og du er fucka

 

Nå kjenner jeg ikke til opplegget der , men er det ikke slik at de sender alle annet en det man for tilgang til via vanlig tv sendinger.

f.eks at man likevel må vente en hel sesong for noe som går på tv blir tilgjengelig der ?

 

Er det også ikke slik at de har begrensinger hvor lenge man kan vente før man må se programmet eller serien før det blir tatt bort

 

altibox chil gir de øyeblikkelig tilgang de programmer som sendes på noen utvalgte kanaler . men de er kun tilgjengelig i 2 timer etter sending

Da vill jeg hatt en kombinasjon av de to

 

I den samehangen hadde det passet å spørre etter en spesiell serie

 

 

som har gått på discovery science i flere år.

 

Er livets gåte med Morgan Freeman tilgjengelig på nettflix ?

de to første sesongene hadde jeg ikke tilgang til kanalen , og det ser helelr ikke ut som om de jhar tenkt å sende dem senere

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Hender at jeg ser på TV på jobb eller på Hotell og tenker at det er ok, men det er bare frem til reklamen kommer, så husker jeg hvorfor jeg ikke liker det.

Var i USA nylig. Kan ikke fatte at det finnes en eneste TV-seer der. Like mye reklame som det er TV. Tre pauser eller mer i en episode av The Big Bang Theory. Og reklamen er nøye planlagt. Vises det to episoder av samme serie etter hverandre, er det reklame like før første episode slutter, men ingen reklame mellom episodene. Dermed blir man værende til neste episode, men nesten umiddelbart er det en ny pause. Og i filmer osv. er det ikke så mange reklamepauser i begynnelsen, sånn at man skal følge med og ha lyst til å se hele, men så blir det bare flere og flere pauser gjennom filmen. Og det at amerikansk fotball vises hele tiden, mens fotball nesten aldri vises, sier mange amerikanere selv at det er fordi amerikansk fotball er slik at man kan presse inn mange reklamepauser. Fotball er egentlig veldig populært, nesten alle ungene spiller det, men det vises aldri på TV. Å vise 45 minutter uten reklame er helt uaktuelt der borte.

 

Noen der ute er ekstremt fornøyde med å ha manipulert oss til å betale for å se reklame, og at vi tenker at sånn skal det være. Noen sammenligner det med avisen, at vi kjøper den selv om den er full av reklame. Men der kan vi i det minste bare bla forbi de sidene...

Det er jo bare å se Letterman, så var det de få gangene jeg så det før, så mellom 1 og 2 gjest, så hadde de en reklamepause, så sa de 2 setninger som liksom var morsomme, og så var det reklame igjen. Programmet i mellom var ca 10 sekunder.

 

Det har vært snakk om at Fotball (Soccer) etter hvert vil ende opp som Basket, at omgangene deles slik at det er en kort reklamepause i hver omgang, og lenger pause slik som i dag i midten. Basket hadde før 2 omganger, nå er det 4 pga reklame slik jeg husker det.

 

Det er jo bare å kikke på TV2 her hjemme, blir bare verre og verre. Nå er det kun en fotballkamp av og til, samt Tour de France jeg ser på den kanalen, ellers blir det kun NRK sine sportsendinger det går i (Betaler lisensen med glede). I pausen på fotballkampene, så haster programmlederene seg igjennom høydepunktene fra første omgang, for å bruke så liten tid som mulig. Var vel under sist EM jeg tok tiden og de var nede i 45 sekunder eller noe slik, inkludert intro og outro. Dette fordi de ikke får lov å vise reklame i hele pausen, eller for at enkelte er dumme nok til å se 8 minutter reklame for å høre om hva de akuratt har sett.

 

Tour de France er også en pine, hvor de har 8 minutter reklame hvert 20 minutt, samt masse repeterende før og etter reklame pausen. Er da glad Eurosport som oftes bommer med sine reklamepauser, slik at man får sett der i mellomtiden.

 

Det er vel ikke helt frigitt med reklameavbrudd i sendinger enda, men TV2 virker som de slipper unna med det. TV3 og deres ande Viasat kanaler sender fra England, så de får lov, det har vel TVNorge og deres kanaler også startet med tror jeg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...