Gå til innhold

Frykter økt kriminalitet når støtten til Windows XP avsluttes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nesten litt trist at det beste OS-et til MS ikke får leve lenger.

 

Både Windows 7 og 8 er mye mer stabilt. Jeg kan ikke huske å ha hatt en eneste bluescreen med win8.

Mulig at folk med mye kunnskaper klarer å skvise mer ut av xp og få bedre ytelse og de greiene der, men for menig mann i gata så fungerer windows 7 og windows 8 (uten metro tullet) veldig bra. Det er nå blitt mye mer plug and play i stedet for plug and pray som I windows xp. Drivere legger seg stort sett inn selv og brukerterskelen har blitt langt lavere. Jeg har bare blitt mer og mer fornøyd :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Både Windows 7 og 8 er mye mer stabilt. Jeg kan ikke huske å ha hatt en eneste bluescreen med win8.

Mulig at folk med mye kunnskaper klarer å skvise mer ut av xp og få bedre ytelse og de greiene der, men for menig mann i gata så fungerer windows 7 og windows 8 (uten metro tullet) veldig bra. Det er nå blitt mye mer plug and play i stedet for plug and pray som I windows xp. Drivere legger seg stort sett inn selv og brukerterskelen har blitt langt lavere. Jeg har bare blitt mer og mer fornøyd :-)

har nå sett min dose feilmeldinger i både w7 og w8, selv kjøer jeg w8, men brukergrensesnittet i XP er det lite som slår.

alt er så enkelt og greit, logisk plassert i forhold til nå i dag hvor design har et par høyere prioritet en brukervenndlighet.

Lenke til kommentar

har nå sett min dose feilmeldinger i både w7 og w8, selv kjøer jeg w8, men brukergrensesnittet i XP er det lite som slår.

alt er så enkelt og greit, logisk plassert i forhold til nå i dag hvor design har et par høyere prioritet en brukervenndlighet.

Men det meste av design kan du jo skru av for å bedre ytelse, du kan få det til å se helt likt ut som XP.

Brukervennligheten med Metro designet syntes jeg ikke var noe bra, så det var noe av det første jeg tok bort. Men mulig det blir bra med litt trening, men det har jeg ikke tid til å sette meg inn i.

Lenke til kommentar

har nå sett min dose feilmeldinger i både w7 og w8, selv kjøer jeg w8, men brukergrensesnittet i XP er det lite som slår.

alt er så enkelt og greit, logisk plassert i forhold til nå i dag hvor design har et par høyere prioritet en brukervenndlighet.

 

Brukervennligheten i XP er jo bak mål. Det er langt i fra bedre enn både W7 og W8. Spesielt W8 har mange snarveier som er en million ganger bedre enn i XP. XP er gammelt, tregt og ufattelig utdatert i dag. XP var helt forferdelig tungvindt og man måtte gjennom så mange murer og trykke så ufattelig mye mer for å komme frem til ting. I forhold til W7 og W8 er XP sirup.

 

Sitter du fortsatt med tanker om at XP er bedre har jeg kun en ting å si; "ignorance is bliss".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

har nå sett min dose feilmeldinger i både w7 og w8, selv kjøer jeg w8, men brukergrensesnittet i XP er det lite som slår.

alt er så enkelt og greit, logisk plassert i forhold til nå i dag hvor design har et par høyere prioritet en brukervenndlighet.

Brukervennligheten i XP er jo bak mål. Det er langt i fra bedre enn både W7 og W8. Spesielt W8 har mange snarveier som er en million ganger bedre enn i XP. XP er gammelt, tregt og ufattelig utdatert i dag. XP var helt forferdelig tungvindt og man måtte gjennom så mange murer og trykke så ufattelig mye mer for å komme frem til ting. I forhold til W7 og W8 er XP sirup.

 

Sitter du fortsatt med tanker om at XP er bedre har jeg kun en ting å si; "ignorance is bliss".

Denne kommentaren din forsterker faktisk poenget til @Evelen!. Virker som om grunnen til at du synes W8/ 7 er bedre/ lettere er at du er en vanlig bruker. Hvis man bruker OS på "proff" basis så er det veldig mange ting som er enklere/ raskere/ bedre på XP. Det er mange "snarveier" og "innstillingskategorier" som er merkelig laget på W8/ 7. Er vel ikke vits å komme med eksempler egentlig, de som vet hva jeg snakker om skjønner det uansett, de som ikke vet forstår det nok ikke alikevel :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne kommentaren din forsterker faktisk poenget til @Evelen!. Virker som om grunnen til at du synes W8/ 7 er bedre/ lettere er at du er en vanlig bruker. Hvis man bruker OS på "proff" basis så er det veldig mange ting som er enklere/ raskere/ bedre på XP. Det er mange "snarveier" og "innstillingskategorier" som er merkelig laget på W8/ 7. Er vel ikke vits å komme med eksempler egentlig, de som vet hva jeg snakker om skjønner det uansett, de som ikke vet forstår det nok ikke alikevel :p

 

Det er der du tar feil, men du kan fortsatt sitte å tro at XP er så fantastisk bra. Jeg sier igjen, "Ignorance is bliss".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

har nå sett min dose feilmeldinger i både w7 og w8, selv kjøer jeg w8, men brukergrensesnittet i XP er det lite som slår.

alt er så enkelt og greit, logisk plassert i forhold til nå i dag hvor design har et par høyere prioritet en brukervenndlighet.

Brukervennligheten i XP er jo bak mål. Det er langt i fra bedre enn både W7 og W8. Spesielt W8 har mange snarveier som er en million ganger bedre enn i XP. XP er gammelt, tregt og ufattelig utdatert i dag. XP var helt forferdelig tungvindt og man måtte gjennom så mange murer og trykke så ufattelig mye mer for å komme frem til ting. I forhold til W7 og W8 er XP sirup.

 

Sitter du fortsatt med tanker om at XP er bedre har jeg kun en ting å si; "ignorance is bliss".

Denne kommentaren din forsterker faktisk poenget til @Evelen!. Virker som om grunnen til at du synes W8/ 7 er bedre/ lettere er at du er en vanlig bruker. Hvis man bruker OS på "proff" basis så er det veldig mange ting som er enklere/ raskere/ bedre på XP. Det er mange "snarveier" og "innstillingskategorier" som er merkelig laget på W8/ 7. Er vel ikke vits å komme med eksempler egentlig, de som vet hva jeg snakker om skjønner det uansett, de som ikke vet forstår det nok ikke alikevel :p

 

Det er dessverre veldig mange problemer som er vekke i win7 som var i XP, siden det kansje er "merklig" så må du først skjønne hva målet med win7 var og lære seg seg tankegangen?(om snakker om normal bruker så er win7 og xp veldig små forandringer) XP hadde sin tid i solen, men etter dårlig støtte på spesielt sikkerhetfront, kompatibilitet og dårlig utnyttelse av maskinware ect

 

eneste grunnen jeg ville brukt XP i dag er i sikkertnetverk og måte bruke sparepenger, ellers så er det veldig vansklig og forsvare det på proft nivå , da hjelper det ikkje snakk om hva som er enklere eller "snarveirer" om man har yrkes stolthet eller vil gjøre beste ut av det man har.

 

snakker vi OS og proff i samenheng av modifisering og manipulering av data eller hardware så ville jeg aldri brukt Windows i første omgang.

 

e

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Denne kommentaren din forsterker faktisk poenget til @Evelen!. Virker som om grunnen til at du synes W8/ 7 er bedre/ lettere er at du er en vanlig bruker. Hvis man bruker OS på "proff" basis så er det veldig mange ting som er enklere/ raskere/ bedre på XP. Det er mange "snarveier" og "innstillingskategorier" som er merkelig laget på W8/ 7. Er vel ikke vits å komme med eksempler egentlig, de som vet hva jeg snakker om skjønner det uansett, de som ikke vet forstår det nok ikke alikevel :p

 

Ingenting er bedre i XP til sammenligning med Windows 7/8.

 

Ingen startmeny-søk/indeksering, tregere filoperasjoner, dårligere sikkerhet, elendig nettverksimplementasjon, dårligere driverstøtte, tregere oppstart, ikke optimalisert for dagens HW er blant stikkordene. I bedriftssammenheng er XP helt forferdelig å støtte. Windows 7 er bedre på alle måter.

 

Hilsen "proff" bruker, jobbet med brukeropplevelse, Windows-klienter, terminalserver og virtualisering som hovedområde i snart ti år.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...