Gå til innhold

Var med i DDoS-angrep i ett minutt – fikk bot på over én million kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvis jeg går inn på en side jeg virkelig vil inn på fordi den driver med noe viktig og er under DDoS og jeg F5'er noen ganger så risikerer jeg å bli tiltalt for DDoS?

 

Nei, tipper vel at han som fikk bot "sendte" mange forskjellige clients inn på en nettside på likt? Så du hadde nok ikke blitt tatt for det. :p

Lenke til kommentar

Synes det er bra disse script kiddiesene blir tatt. Å være anonym pøbel er hverken kult eller samfunnsnyttig. Beløpet er nok litt i største laget, sikkert for å statuere et eksempel.

 

Disse script kiddisene?

Ja, for du sender jo hver eneste request manuelt du.

 

Herregud ...

Lenke til kommentar

Jeg skrev ikke at jeg sender alle requests manuelt, så det trenger du ikke blande inn.

 

Poenget er at de fleste "Anonymous" folka ikke aner hva de driver med. Det sendes ut en "oppskrift" ala "last ned dette programmet og skriv inn denne ipen klokken HH:mm", og så kaller de seg hackere når de tar ned ting.

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er derfor det heter hvis du først skal stjele, ran en bank! :p

 

Tror du også øker sjansene for å bli tatt eksponentielt fra å være småkriminell og mange ser også på det som en faktor når de gjør ting, ett harmoni mellom hvor galt det er, straff og sannsynlighet for å bli tatt samt. kanskje økonomisk vinning kontra investerte midler.

Lenke til kommentar

Jeg skrev ikke at jeg sender alle requests manuelt, så det trenger du ikke blande inn.

 

Poenget er at de fleste "Anonymous" folka ikke aner hva de driver med. Det sendes ut en "oppskrift" ala "last ned dette programmet og skriv inn denne ipen klokken HH:mm", og så kaller de seg hackere når de tar ned ting.

 

Ser ingen plasser der denne personen kaller seg en hacker. Jeg reagerer bare på ".. disse jævla scriptkiddiene"-utsagnet ditt.

 

Har du noen som helst kjennskap til penetrering av nettverk, servere eller domener, så vet du vel at 98% av metodene for å få tilgang er via bruk av disse scriptene/programmene - de resterende 2%-prosentene er igjennom alvorlige sikkerhetshull eller fysisk tukling.

 

Grunnet at jeg skriver dette innlegget, er at jeg ser meg bra lei av uvitne personer som poster denne setningen om og om igjen - for de beviser jo at de faktisk ikke har peiling på en dritt.

 

Vi er i en æra der mesteparten av de alvorlige sikkerhetshullene er tettet, og det å skrive en "magisk" request til klienten med noen få linjer av kode gir deg full tilgang, er laaangt borte. Dette er noe du ser på NCIS, og er vås - med mindre du er NSA og sitter med master keyen på de mest vanligste krypteringene som er i bruk.

 

Poenget mitt er, at førsteinntrykket mitt av deg, er at du digger NCIS.

Lenke til kommentar

Hva skjer om de finner alle sammen? Hvor mye penger mener de at de tapte her egentlig? Virker som summen er tatt ut av ræva.

 

En straff skal ikke bare erstatte det tapte. En straff skal ha preventiv virkning, dvs. at det skal få nestemann til å tenke seg om flere ganger før de gjør noe lignende.

Lenke til kommentar

Siden han ble ferska så lett er det antagelig en tilfeldig fyr som har blitt indignert etter å ha lest om noen som er fæle, for deretter å ha logget på loic. Fikk kalde føtter etter 1 minutt og logget av.

Det disse nettverkene gjør godt er ikke hacking, men massekontroll, og det er derfor juristene går etter en person de kan ofre, ikke mange de kan straffe. De vurderer det slik at denne personens menneskeverd kan overses for å heve terskelen for deltagelse, slik at angrepene kanskje kan reduseres ganske mange prosent. Sikkert etisk diskuterbart, men det er praktisk juss, og en form for massekontroll på linje med den aktivistforumene bedriver.

Lenke til kommentar

 

Nå må du slutte å gå på person og heller fokusere på saken.

 

Hvis du ikke skjønner at de fleste i Anonymous er script kiddies, så tar du nok feil.

Det er ingen som har hevdet at de i denne saken, har gjort noe mer avansert enn DDOS.

 

Poenget hans er vel, som forøvrig sant er, er vel at også de fleste "profesjonelle" hackere bruker mange ferdiglagde tools.

 

Ellers er jo straffen her rimelig latterlig sett i forhold til lovbruddet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er jo verdt å merke seg at (i følge artikkel forfatter) var et DDOS angrep og ikke et DOS. Angriperen må jo da først ha fått tak i et nettverk av klienter/zombier som han angriper med, det er jo både mye mer omfattende enn et enkelt DOS angrep og vanskeligere å finne den egentlige angriperen. Selvom det finnes ferdige verktøy for begge deler, sikkert mulig å leie slike nettverk også.

Lenke til kommentar

Det er jo verdt å merke seg at (i følge artikkel forfatter) var et DDOS angrep og ikke et DOS. Angriperen må jo da først ha fått tak i et nettverk av klienter/zombier som han angriper med, det er jo både mye mer omfattende enn et enkelt DOS angrep og vanskeligere å finne den egentlige angriperen. Selvom det finnes ferdige verktøy for begge deler, sikkert mulig å leie slike nettverk også.

Mer sansynlig brukte han LOIC, som er et frivelig DDOS netverk anons brukte mye før i tiden. Problemet var bare at de gjorde det uten å gå gjennom over 9000 proxier og VPN'er og dermed ble lette offre for politiet. Som nevnt over har fyren sikkert ikke vist hva han gjorde engang, og bare lastet ned og gjort som han fikk beskjed om av andre anons. (det sto vel at det var anon som sto bak og ikke bare denne personen?)

 

Jeg kan selvfølgelig ta feil og at han hadde et botnett som sto bak. Men siden gutten var med i et min, og siden var nede i over 15 (i følge kilden) så var han nok bare en liten brikke i spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...