Gå til innhold

Nå kommer G-Sync til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ikke veldig mye mer kronasjer kan man over nyttår få en 28" Dell 4k monitor. Valget er bare så utrolig enkelt for undertegnede. Vekk meg når jeg kan få gsync på den :)

 

og MTP maskinvarekrav for 4k så kommer det helt sikkert noen stilige løsninger for 1080P rendering med 4k post processing om ikke fryktelig lenge. poenget med 4k er ikke nødvendigvis å kaldkvæle grafikkkortet, men å kunne utnytte en svært etterlengtet DPI økning.

Lenke til kommentar

Å slå på Vsync holder for meg...legger ikke merke til denne hakkingen osv som blir nevnt at en får om en slår på dette. Og jeg har spilt i så mange år nå at jeg burde ha sett det om det var et problem..

 

Virker litt som dette er noe for dem som tror dyre HDMI kabler gir bedre bilde en hva en til 50kr gir...

 

Ikke prøvd skjermen selvfølgelig så det kan jo hende det har noe for seg. Men slik jeg ser det så går den etter et "problem" som ikke er der...ikke for meg ihvertfall.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å slå på Vsync holder for meg...legger ikke merke til denne hakkingen osv som blir nevnt at en får om en slår på dette. Og jeg har spilt i så mange år nå at jeg burde ha sett det om det var et problem..

 

Virker litt som dette er noe for dem som tror dyre HDMI kabler gir bedre bilde en hva en til 50kr gir...

 

Ikke prøvd skjermen selvfølgelig så det kan jo hende det har noe for seg. Men slik jeg ser det så går den etter et "problem" som ikke er der...ikke for meg ihvertfall.

Veldig rart at du ikke legger merke til tearing, jeg klarer ikke et sekund med Vsync av.

 

Sammenligningen er helt på jordet, sorry, Jeg har heller ikke sett G-Sync "in action", men alle som har, sier at G-Sync er jævlig bra(det lar seg ikke vise ved å filme skjermen med et videokamera, av åpenbare grunner). Det eliminerer problemet som vi har hatt i mange mange år. Varierende fps vil ikke lenger være noe problem, og alle bevegelser er silkemyke med en høy grad av detaljer. Vi kan si hadet til vsync som har for det meste vært en dårlig løsning, hvor G-Sync opererer som en hjernekirurg, har Vsync vært en slegge. Med de problemene det har medført ;)

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det KAN filmes, men du må vel ha et 4K kamera i minst 120fps for å få nytte av det, og da er det ikke helt enkelt å få til..

Det stemmer, men ikke noe som er gjort med en håndvending som du sier. Og det er det som er utfordningen til Nvidia, hvordan forklare folk hvorfor de burde kjøpe G-Sync skjermer ;)

Jeg tror de blir nødt til å satse på å ha demo PC-er i butikker etc. som viser fram teknologien. Ikke så enkelt å reklamere for produktet på nett i form av videoer.

 

https://www.youtube.com/watch?v=gbW9IwVGpX8

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

_LarZen_ sa ikke noe om tearing så vidt jeg så, han sa derimot at han skrur vsync på, som gjør at tearing ikke oppstår. Jeg er enig med dere begge at vsync er et must, men det er viktig at skjermkortet klarer minimum 60 fps ved en frekvens på 60 Hz. Da må grafikkinnstillingene som regel senkes en del, da det som regel varierer ganske mye fra scene til scene i spillene hvor mye de krever av skjermkortet. Med G-Sync trenger du ikke tenke så mye på det, da skjermbildet blir tegnet på skjermen umiddelbart når skjermkortet er ferdig med å generere det. Så lenge skjermkortet klarer et visst antall skjermbilder i sekundet (si minst 30) bør resultatet bli bra.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...