Gå til innhold

Verdens første smartring har LED-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

... kan i tillegg brukes som fjernkontroll for smarttelefonen. Skal du ta bilder? Gjør det via ringen. Vil du svare på telefonsamtalen? Gjør det via ringen.

 

Eller bare gjør det direkte uten mellomledd... Det finnes helt klart bruk hvor en slik ring er fornuftig. Å gjøre noe som uansett krever en annen dings i handa er ikke nødvendigvis en av de.

 

Synes også det virker litt strevsomt å måtte ta ringen av og på hver dag for lading.

Lenke til kommentar

Litt kult egentlig. Ikke at jeg hadde giddet å ta bilder med en ring, eller ringt (pun not intended) med den, men helt enkle ting. Kanske et litt kult mønster på skjermen (som man kan endre selvsagt) pluss at den kan lyse opp når noen sender melding. Ja, og vise klokka da, og når man får mail.

 

Med andre ord kun helt enkle ting. Ellers kunne den bare fungert som et smykke :)

Lenke til kommentar

Litt kult egentlig. Ikke at jeg hadde giddet å ta bilder med en ring, eller ringt (pun not intended) med den, men helt enkle ting. Kanske et litt kult mønster på skjermen (som man kan endre selvsagt) pluss at den kan lyse opp når noen sender melding. Ja, og vise klokka da, og når man får mail.

 

Med andre ord kun helt enkle ting. Ellers kunne den bare fungert som et smykke :)

Du er vel inne på det faktiske bruksområdets kjerne: Ikke smartfunksjoner, men

 

-et spesielt smykke

-en sekundær miniskjerm til telefonen.

Lenke til kommentar

 

 

Litt kult egentlig. Ikke at jeg hadde giddet å ta bilder med en ring, eller ringt (pun not intended) med den, men helt enkle ting. Kanske et litt kult mønster på skjermen (som man kan endre selvsagt) pluss at den kan lyse opp når noen sender melding. Ja, og vise klokka da, og når man får mail.

 

Med andre ord kun helt enkle ting. Ellers kunne den bare fungert som et smykke :)

Du er vel inne på det faktiske bruksområdets kjerne: Ikke smartfunksjoner, men

 

-et spesielt smykke

-en sekundær miniskjerm til telefonen.

Ser da potensialet med denne, men jeg hadde nokk gått for en enkel "smart" kloke istedenfor. Jeg er for øvrig overasket over at man i det heletatt gidder å sette så mye innmat i en "smart" kloke fremfor å legge regnekraften på telefonen slik som denne (det hadde gitt dem muligheten til å lage mindre klokker som varer betraktelig lengre på batteri).

Lenke til kommentar

Jeg så en dude med Galaxy Gear på ett håndledd og en klokke på det andre håndleddet her om dagen. Den "smarte" var minst 8 ganger større i volum, og ja, så ut som mobil+gaffa+håndledd. Mens den tradisjonelle viste klokka. Noe Samsungen ikke gjorde.

 

Og dette er deler av hvorfor jeg er skeptisk til at hvemsomhelst skal komme med en ultrasmooth miniatyr-enhet som dette med så fantastisk LED og noe som helst nettverksfunksjonalitet pluss tilstrekkelig batterikapasitet i en tynn ring rundt fingern.

 

Det "lengste" vi er kommet i denne retningen i den virkelige verden er vel fitness-armbåndene. De har knapt noe funksjonalitet, og er milevis unna å nå opp til dette produktets miniatyriseringsnivå.

 

Derfor er jeg gjennomskeptisk. Would hate to be right.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...