Gå til innhold

Activision blokkerer Linux-lansering av nye Gabriel Knight


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva??

Forsøker Microsft seg på en Tine vs Synnøve finden her? Dere får større rabatter på Tinemelk kjære Rema1000 om dere ikke har Synnøve Finden produkter i porteføljen deres. Var jo ramaskrik uten like for 2 år siden om den saken.

Tydelig at MS frykter Steambox og Steam OS som kommer etterhvert.

Trist. All utvikling bringer da vår teknologiske verden framover!

Endret av Mazeking
  • Liker 4
Lenke til kommentar
– Jeg hater å bringe dårlig nytt, men min tidligere uttalelse om at Gabriel Knight ville komme til Linux viser seg å ikke stemme. Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor, men Activision tillater ikke at spillet lages til den plattformen, sier teknisk sjef hos Phoenix Online, Weldon Hathaway, på forumet til samarbeidspartner Pinkerton Road.

"Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor" kan underforstås som en mistanke om et lyssky forhold mellom Activision og Microsoft. Synd Groklaw er borte, men jeg håper noen har ressurser og muligheter til å grave etter svar i denne saken. Om enn bare for å renvaske Activision og Microsoft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva??

 

Forsøker Microsft seg på en Tine vs Synnøve finden her? Dere får større rabatter på Tinemelk kjøre Rema1000 om dere ikke har Synnøve Finden produkter i porteføljen deres. Var jo ramaskrik uten like for 2 år siden om den saken.

 

Tydelig at MS frykter Steambox og Steam OS som kommer etterhvert.

 

Trist. All utvikling bringer da vår teknologiske verden framover!

paranoid-conspiracy-theorist-meme-genera

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva??

 

Forsøker Microsft seg på en Tine vs Synnøve finden her? Dere får større rabatter på Tinemelk kjøre Rema1000 om dere ikke har Synnøve Finden produkter i porteføljen deres. Var jo ramaskrik uten like for 2 år siden om den saken.

 

Tydelig at MS frykter Steambox og Steam OS som kommer etterhvert.

 

Trist. All utvikling bringer da vår teknologiske verden framover!

 

Så mye som jeg ELSKER Gabriel Knight så tviler jeg på at det vil være utslagsgivende i den kommende krigen mellom Windows og Linux/SteamOS. Det er et nisjeprodukt de-luxe

Lenke til kommentar

Litt tvilsomt opplegg, men at Microsoft skulle være involvert høres ekstremt usannsynlig ut. Hva skal man med en ny versjon uansett? GOG sin re-utgivelse fungerer jo utmerket. Noe av det beste med Sins of the Fathers er den stemningsfulle grafikken og lydsporet er også bra. Jeg ser utviklerne er tilhengere av overdreven bruk av lyseffekter. Kanskje hvert skjermbilde skal bli en sprudlende regnbue som eksploderer i lys og farger!

Lenke til kommentar

Så mye som jeg ELSKER Gabriel Knight så tviler jeg på at det vil være utslagsgivende i den kommende krigen mellom Windows og Linux/SteamOS. Det er et nisjeprodukt de-luxe

 

Her ser det ut som det er prinsipper og retiningslinjer fra MS snarere enn hvilke spill dette gjelder. Sånn set er det jo enklere å gjøre dette på en liten franchise uten at folk protesterer. I ettertid kan de så si at "se her sånn gjøre vi det" og peke på alle de små utviklere som er locked in og si at sånn skal det også være for de store.

 

Enten er dere med oss eller mot oss.....

Lenke til kommentar

 

 

Så mye som jeg ELSKER Gabriel Knight så tviler jeg på at det vil være utslagsgivende i den kommende krigen mellom Windows og Linux/SteamOS. Det er et nisjeprodukt de-luxe

Her ser det ut som det er prinsipper og retiningslinjer fra MS snarere enn hvilke spill dette gjelder. Sånn set er det jo enklere å gjøre dette på en liten franchise uten at folk protesterer. I ettertid kan de så si at "se her sånn gjøre vi det" og peke på alle de små utviklere som er locked in og si at sånn skal det også være for de store.

 

Enten er dere med oss eller mot oss.....

Det virker som du lever i den villfarelse at Microsoft på noe vis har beslutningsrett på hvert eneste stykke programvare som gies ut til den plattformen (hint: Det er sant for iOS og Apple, IKKE Microsoft).

 

Dette dreier seg om utvikleren Activision og Microsoft hverken kan eller vil gjøre noe som helst med saken. Om de skulle styre programvare i noen retning så kan du ta deg cyanid på at det er til Xbox. Og da gjør de det ved å betale godt, gulrot ikke pisk.

Lenke til kommentar

Det virker som du lever i den villfarelse at Microsoft på noe vis har beslutningsrett på hvert eneste stykke programvare som gies ut til den plattformen (hint: Det er sant for iOS og Apple, IKKE Microsoft).

 

Dette dreier seg om utvikleren Activision og Microsoft hverken kan eller vil gjøre noe som helst med saken. Om de skulle styre programvare i noen retning så kan du ta deg cyanid på at det er til Xbox. Og da gjør de det ved å betale godt, gulrot ikke pisk.

Tja MS er godt kjent for å bruke pisk og ikke gulrot spør du meg. Saksøk, saksøk, skvis og anektér!

Lenke til kommentar

Sånn går det når man binder seg til oppblåste drittselskaper som Activision og EA. Selv om jeg personlig ikke helt klarer å se hvorfor de skulle ha noe ønske om å blokkere en Linux-versjon burde det ikke være noen overraskelse at stor-distributører som disse kun bryr seg om penger (og å minimere utgifter) og driter i kvalitet og ønsker fra folket (med mindre et betydelig nok antall salg kan gå tapt).

 

Derfor er Kickstarter et bedre alternativ. Full frihet til å gjøre som de vil uten innblanding fra pengegriske slipsnisser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...