Gå til innhold

Håkon blir rik på knuste mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første så heter han IKKE Ringnes,men RINGÅS.Kansje greit å få med seg det? RIK står skrevet i anførselstegn og betyr da at RIK ikke skal tolkes som mange millioner slik enkelte her tror....men at en omsetning på 30 høvdinger i mnd for en 18 åring som går på skole er mer enn nok til at man kan skrive "RIK" det er jeg helt enig i!! Sa eksperten ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

30k er no veldig bra før du er 18, og vil nok vokse om han står på

Det er ikkje ein dårlig ide siden mange ikkje vet hvor enkle mange av desse reprasjonene som skifte skjerm eller enkle deler er ekstremt lett er men betaler lett 1k for max 30 min job .(man kan lett få folk til betale når alternative er kjøpe ny for 5k+ vs 1k , 500 er rimligere om er kina produkter )

http://www.imore.com/how-replace-broken-screen-iphone-5s

men kjøpe ny mobil med top model vs reprasjon.så kan man ta gode priser og beste er kundene ikkje er redd for og bruke penger heller contra kjøpe ny, så han har eit marked

så om han gjør 30k no så er det fin start og om han vil bli repratær på heltid der han fikse dei seriøse feilen (siden nevnt kun enkle tenker jeg meg skjermer og hardware reprasjoner eller glemt passord osv) så er det no bra.

synest det er bra han har funne ut hva han vil uten og måtte gå same A4 arket. så seier bare stå på og håper det går bra videre :) hvem vet, om 10 år har han eget verksted som med verfifesering av at han kan reparere apple og andre produklter, da kan man begynnen snakke goode summer

dessvere trur jeg han har tredjeparts deler

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

I tillegg til at bransjen er lite villige til å reparere gjør de det heller ikke på en måte som er optimalt for kunden. Knust glass på smart-telefoner og brett betyr nesten alltid skifte av hele touch-skjermen, noe som gjerne koster over 2000,-, selv om det bare er glasset som er skadet. I over 90% av disse sakene hadde det vært nok med et nytt glass til 2-400,- + et kvarters arbeid.

Lenke til kommentar

I tillegg til at bransjen er lite villige til å reparere gjør de det heller ikke på en måte som er optimalt for kunden. Knust glass på smart-telefoner og brett betyr nesten alltid skifte av hele touch-skjermen, noe som gjerne koster over 2000,-, selv om det bare er glasset som er skadet. I over 90% av disse sakene hadde det vært nok med et nytt glass til 2-400,- + et kvarters arbeid.

Skal du kun bytte glass i dag så bruker du nok mere en et kvarters tid på jobben da det er limt i ett med display på innsiden, samt at glass av god kvalitet koster mere enn et par hundre kroner. Bransjer har satt i gang flere tiltak for å gjøre dette enklere og bytte knust skjerm. Samsung bytter skjermer på toppmodellene sine som er under 12mnd for en tusenlapp og iPhone 4 som han her bytter mest av ligger på rundt 1200 kr + mva for å få byttet den i en ny telefon hos Apple. Det er mindre enn hva mange tar for å bytte skjerm på en iPhone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du kun bytte glass i dag så bruker du nok mere en et kvarters tid på jobben da det er limt i ett med display på innsiden, samt at glass av god kvalitet koster mere enn et par hundre kroner. Bransjer har satt i gang flere tiltak for å gjøre dette enklere og bytte knust skjerm. Samsung bytter skjermer på toppmodellene sine som er under 12mnd for en tusenlapp og iPhone 4 som han her bytter mest av ligger på rundt 1200 kr + mva for å få byttet den i en ny telefon hos Apple. Det er mindre enn hva mange tar for å bytte skjerm på en iPhone.

Da foreslår jeg at du forteller dette til de verkstedene som benyttes også. Jeg har en S4 Active, og skjermbytte kostet 2435,- Det er nok en svakhet i disse skjermene (spenn el.l) for en uke etter sprakk den igjen, Denne gangen var det bare et fall fra ca 30 cm ned på teppegulv. Jeg skrev at man får glass fra 2-400 kr og til S4 active fikk jeg orginalt glass til 365+frakt. Prosessen med å skifte ut glasset tok meg ca 45min. Derfor mener jeg det bør være kurant for en hendig person med litt trening og optimalt verktøy å gjøre jobben på 1/3 av tiden.

Endret av mmm...
Lenke til kommentar

Er en fyr her i bygda som også reparerer knuste Iphoner. Han tar 700kr for Iphone 1-3 og rundt 1000 for Iphone 4-5. Jeg tviler sterkt på at han bruker orginale deler, da han også driver og selger Deksler, klokker og mye annet kina dritt han kjøper på Ebay og selger på 10x mere i pris. Alt gjør han svart. Han reklmarerer for dette på "Selge/bytte/gi-bort" gruppa på facebook.

 

Kan man anmelde sånne personer? Jeg synest det er litt dårlig gjort av han å selge sånt crap som han kjøpte for 10kr for 150kr.

Endret av Papirkurven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at du forteller dette til de verkstedene som benyttes også.**

Må avtales når den sendes inn for det er ikke alle verksteder som har Samsung Premium Service, men er nok sant at dette ikke fungerer så godt i praksis som det burde gjort, men hvor jeg jobber sender vi ofte telefoner inn med dette tilbudet.

 

 

*. Alt gjør han svart. *

 

Kan man anmelde sånne personer? Jeg synest det er litt dårlig gjort av han å selge sånt crap som han kjøpte for 10kr for 150kr.

 

At butikker kjøper inn varer for 10 kroner og så selger de for f.eks 150 er ganske normal praksis på sånt tilbehør som deksler og sånt, så det er det ikke noe ulovlig ved, men at han ikke skatter av tingene han selger, er en annen sak, men om det er lovlig eller ikke kommer nok an på hvor mye han omsetter for.

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er rundt 50 000 kr i omsetning du må begynne og tenke deg om, 50k er den stygge grensen der du må gjøre eit stor thopp for og tjene mer(bedrift) eller holde deg under 50 k ellers blir det ein del skatt

 

Er en fyr her i bygda som også reparerer knuste Iphoner. Han tar 700kr for Iphone 1-3 og rundt 1000 for Iphone 4-5. Jeg tviler sterkt på at han bruker orginale deler, da han også driver og selger Deksler, klokker og mye annet kina dritt han kjøper på Ebay og selger på 10x mere i pris. Alt gjør han svart. Han reklmarerer for dette på "Selge/bytte/gi-bort" gruppa på facebook.

 

Kan man anmelde sånne personer? Jeg synest det er litt dårlig gjort av han å selge sånt crap som han kjøpte for 10kr for 150kr.

kjøp billig selg dyrt, alle butiker selger for over 200% på verdien...dei har regninger for ha butikker ansatte osv og dei driver ikkje butikk for bare goy men også profit, norge derimot har stygg moms og toll avgifter som gjør at ting blir enda dyrere (toll er for og beskyte butiker og lokal næring men blir ein ond sirkel til slutt)

 

fordelen du får at du kan kjøpe den i gata uten og vente. om du ikkje vil ha kina produkt kan du nekte og kjøpe det simpelt og greit

derimot om reklamerer med orginale deler og selger lavkvalitet kina deler er faktisk mer alvorlig og kan faktisk bli sak ut av.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig bra dette.

Men i likhet med mange andre yrker bør det være krav om sertifisering og formell utdannelse på slike type jobber. Jeg ville vært skeptisk til å levere utstyr til en bedrift med ansatte av type "fingernemme Tom med google og youtube utdanning". Kjøper jeg tjenester fra en håndverker, rørlegger. elektriker osv. skal sertifiseringene være i orden. Det samme om jeg leverer en laptop til et verksted etc. og er ikke de et sertifisert verksted for produsenten får de heller ikke jobben.

 

Akkurat som en autorisert TV-reparatør i sin tid.

Ellers blir ikke dette noe bedre enn lastebiler fra østblokken som kan tilby lavere priser på tjenester fordi de ikke tilfredstiller eller forholder seg til norske krav rundt den slags tjenester og dermed kan konkurere på ulike vilkår.

 

Jeg regner med at denne karen allerede har tenkt på dette om han skal satse mer profesjonelt, men greit å nevne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...