Gå til innhold

Polaroid trekker seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns kamera er ikke like i det heile tatt... mobiltelefoner er mye mer like iPhone...

 

Hva den store forskjellen er da? Fargen og forskjellig knapputforming på toppen?

 

Jeg vil heller si at iPhone er lik HTC som var _først_ ut med smartmobiler. iPhone var ikke lansert engang da jeg hadde HTC (windows phone 5.0) med kvadratisk utseende og avrundede hjørner. At iPhone har klart å skaffe seg patent på noe så latterlig som et kvadratisk utseende med avrundede hjørner er rett og slett latterlig. Ikke minst viser det hvor lite patentsystemet virker når du kan ta patent på f.eks mine oppfinnelser, selv etter oppfinnelsen min er lansert. Det merklige er dog at Samsung måtte svi alene mens alle andre har fått løpe fritt med sine varianter av Apples tullete patent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et annet kamera som ligner veldig på Nikon 1 J2 er Leica d'Lux 6. Samme buede endene på kroppen, feste til stroppen høyt oppe på hver side, objektiv med diameter nesten like høyt som kroppen og plassert til høyre for senter sett forfra og skjerm på baksiden. Riktignok er knappene plassert forskjellig og objektivet ser forskjellig ut, slik det også er tilfelle med Polaroid sitt, og Leica har dessuten en blitz-sko, men likhetene er likevell slående. Er forøvrig også store likheter mellom enkelte vaskemaskiner og enkelte webkamera, selv om selvfølgelig størrelse og funksjonalitet er litt ulik :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rip-off av Nikon.

 

Reimfeste og hvordan dette er integrert i huset, formen på kroppen, og selv om en blind sau kanskje ikke ser likheten så er det feks innerste delen på objektivet som på begge er lakkert svært like og kommer ikke på andre enn Nikon 1 som har denne designen på objektivene. Knappen for å ta av objektivet er også kopiert, men her har man faktisk klart å flytte den på copycat n.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...