Gå til innhold

Samsung lokker med metall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er joe en iPhone... Fra Samsung... Dette var nytt ja :p

Trodde de var ferdige med å kopiere Apple etter å ha blitt gruset i retten?

 

Gruset og gruset, kan vel ikke kalles fair, når de så å si vinner mest i USA, eller andre land mer rævkjørt rettsystem! Dersom USA fjerner softwarepatenter, så hadde 75% av Apple sine rettsoppgjør forsvunnet... Du vet vel hva som skjedde da Apple kuttet Samsung som delprodusent? ;)

Lenke til kommentar

Gruset og gruset, kan vel ikke kalles fair, når de så å si vinner mest i USA, eller andre land mer rævkjørt rettsystem! Dersom USA fjerner softwarepatenter, så hadde 75% av Apple sine rettsoppgjør forsvunnet...

Det er vell hevdet over enhver tvil at Samsung kopierer Apple skamløst når det gjelder både interface (før) og hardware? Det har jo Samsung til og med innrømmet i sine dokumenter...

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Det er vell hevdet over enhver tvil at Samsung kopierer Apple skamløst når det gjelder både interface og hardware? Det har jo Samsung til og med innrømmet i sine dokumenter...

"A good artist copies, a great artist steals"

-Steve Jobs (Og mange før han, men som quoten sier... :p)

 

 

Det å si at alle tar fra Apple, og ikke motsatt er bare tull, det meste som endelig kom i IOS 7, har vært på Android en stund nå.

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"A good artist copies, a great artist steals"

-Steve Jobs (Og mange før han, men som quoten sier... :p)

 

 

Det å si at alle tar fra Apple, og ikke motsatt er bare tull, det meste som endelig kom i IOS 7, har vært på Android en stund nå.

Og det finnes like mange versjoner av:

If you steal from one author, it’s plagiarism; if you steal from many, it’s research.

 

Jeg har heller ikke noe imot at man låner gode ideer fra hverandre, men så er det heller ikke det Samsung gjør. De blåkopierer. De har blitt bedre på det de ssite årene, men om du har sett, og brukt, de første Adroid telefonene fra dem så er de fysiske kopier av iPhone 1/3G/3GS og Touch-Wiz var en Android-kopi av iOS. Og da snakker jeg ikke om "lignende funksjoner" men ned til identisk grafikk. Feks long-press for å slette en app ble kopiert helt ned til det røde advarsels ikonet.

 

Jeg har heller ikke sagt at alle tar fra Apple men Apple tar ikke fra noen. Det er en stråmann. Det er helt naturlig at det skjer evolusjon på platformer, og at gode ideer flyter mellom dem. Og slike softwarepatenter er jeg i mot selv.

 

Men det er heller ikke det jeg beskylder Samsung for. Om man ser på Feks Nokia, så ser man at det er fullt mulig å lage telefoner som ikke ligner noe på iPhone. Men likevell velger Samsung på noen modeller å legge seg helt klin intill iPhone. Noe man ser på den previewen i artikkelen. Det er faktisk når man ikke ser helheten at kopieringen blir mer tydelig.

 

Ting de har kopiert direkte fra iPhone:

- Den klare polerte vinklede kanten som går hele veien rundt telefonen forran og bak

- Kontrasten mellom behandlet alu på telefonen, og den polerte logoen

- utforming og stil på den lange knappen på siden er identisk med iPhone sin av/på knapp

- Det estetiske uttrykket til iphone 5S jet black

 

 

Dette synes jeg er synd, fordi det gir alt for liten variasjon i markedet og det gjør at man bare finner to forksjellige ekslusive uttrykk blandt telefoner. iPhone, og de som ligner på iPhone.

 

Hvorfor går ikke Samsung sin egen vei og prøver å lage en eksklusiv telefon som står på egne bein estetisk sett?

Lenke til kommentar

Og det finnes like mange versjoner av:

If you steal from one author, it’s plagiarism; if you steal from many, it’s research.

 

Jeg har heller ikke noe imot at man låner gode ideer fra hverandre, men så er det heller ikke det Samsung gjør. De blåkopierer. De har blitt bedre på det de ssite årene, men om du har sett, og brukt, de første Adroid telefonene fra dem så er de fysiske kopier av iPhone 1/3G/3GS og Touch-Wiz var en Android-kopi av iOS. Og da snakker jeg ikke om "lignende funksjoner" men ned til identisk grafikk. Feks long-press for å slette en app ble kopiert helt ned til det røde advarsels ikonet.

 

Jeg har heller ikke sagt at alle tar fra Apple men Apple tar ikke fra noen. Det er en stråmann. Det er helt naturlig at det skjer evolusjon på platformer, og at gode ideer flyter mellom dem. Og slike softwarepatenter er jeg i mot selv.

 

Men det er heller ikke det jeg beskylder Samsung for. Om man ser på Feks Nokia, så ser man at det er fullt mulig å lage telefoner som ikke ligner noe på iPhone. Men likevell velger Samsung på noen modeller å legge seg helt klin intill iPhone. Noe man ser på den previewen i artikkelen. Det er faktisk når man ikke ser helheten at kopieringen blir mer tydelig.

 

Ting de har kopiert direkte fra iPhone:

- Den klare polerte vinklede kanten som går hele veien rundt telefonen forran og bak

- Kontrasten mellom behandlet alu på telefonen, og den polerte logoen

- utforming og stil på den lange knappen på siden er identisk med iPhone sin av/på knapp

- Det estetiske uttrykket til iphone 5S jet black

 

 

Dette synes jeg er synd, fordi det gir alt for liten variasjon i markedet og det gjør at man bare finner to forksjellige ekslusive uttrykk blandt telefoner. iPhone, og de som ligner på iPhone.

 

Hvorfor går ikke Samsung sin egen vei og prøver å lage en eksklusiv telefon som står på egne bein estetisk sett?

Slik som jeg ser dette, så ligner finishen på den telefonen på den de brukte på sine SSDer, for en liten stund siden.

Jeg kan ikke si at jeg mener telefonen ligner mer på en iPhone, enn det den ligner på en S2, jeg er derimot enig, at tidligere versjoner av TW lignet veldig mye på IOS, mens på de senere versjonene, så kan jeg ikke si at jeg syntes det!

Dersom jeg skal si den ligner på en annen telefon, så hadde det vært en flatklemt HTC One, med børstet alu :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...