Gå til innhold

Windows 7 ser ut til å få leve lenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja er jo ikke alle som vil ha et tablet os på de stasjonære maskinene sine, å selv om de slutter å poppe ut med sikkerhetsoppdateringer så betyr jo ikke det at win xp kommer til å forsvinne heller.

Nei håper at steam med steamos får penger i flyt mot linux sånn at det blir den fremtidige dominerende spill plattformen, når det skjer så er det ingen grunn til å fortsette med å bruke windows for min del.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

I et Enterprise-marked benyttes det så og si bare Windows 7. Det selges neste utelukkende maskiner uten berøringsskjerm.

Hva skal man da med et "fliselag" foran arbeidsflaten?

Windows 7 kommer til å leve lenge! Mye lengre enn MS hadde håpet på. Jeg tror de ville gjort klokt i å foredle Windows 7 videre sammen med Windows 8.x ...

Det er i denne verden Apple befinner seg. Et pad-miljø, og et vindu-miljø.

Windows 8 er som et oppusset bad. Det burde vært en totalrenovering. Med W8 har de lagt flisen oppå den gamle veggen.

Jeg kommer trolig aldri til å ha brukt for en touch-skjerm når det sitter et tastatur og mus i mellom. Ergonomisk er det bare helt uaktuelt.

Skulle man sitte med utstrakte armer og gjøre noe nyttig?

Nope!

En pad og en PC, hver for seg!

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg synes Microsoft skulle gi dem som fremdeles bruker XP og Vista en tidsbegrenset - skal vi si én uke - gratis oppgradering til Windows 7. Dette fordi XP er en sikkerhetsrisiko, både for dem som kjører den og for alle oss andre. Dessuten ville de på den måten få alle (?) over på Windows 7 eller 8.x og dermed færre bekymringer, mer fornøyde kunder, og bedret goodwill image.

Endret av Prognatus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I et Enterprise-marked benyttes det så og si bare Windows 7. Det selges neste utelukkende maskiner uten berøringsskjerm.

Hva skal man da med et "fliselag" foran arbeidsflaten?

Windows 7 kommer til å leve lenge! Mye lengre enn MS hadde håpet på. Jeg tror de ville gjort klokt i å foredle Windows 7 videre sammen med Windows 8.x ...

Det er i denne verden Apple befinner seg. Et pad-miljø, og et vindu-miljø.

Windows 8 er som et oppusset bad. Det burde vært en totalrenovering. Med W8 har de lagt flisen oppå den gamle veggen.

Jeg kommer trolig aldri til å ha brukt for en touch-skjerm når det sitter et tastatur og mus i mellom. Ergonomisk er det bare helt uaktuelt.

Skulle man sitte med utstrakte armer og gjøre noe nyttig?

Nope!

En pad og en PC, hver for seg!

 

Windows 8 synes jeg har fått for mye kritikk. Det er bare å installere tredjeparts start meny. Dermed har man så og si blå kopi av windows 7, men mer optimalisert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes Microsoft skulle gi dem som fremdeles bruker XP og Vista en tidsbegrenset - skal vi si én uke - gratis oppgradering til Windows 7. Dette fordi XP er en sikkerhetsrisiko, både for dem som kjører den og for alle oss andre. Dessuten ville de på den måten få alle (?) over på Windows 7 eller 8.x og dermed færre bekymringer, mer fornøyde kunder, og bedret goodwill image.

 

Vi har en maskin som fortsatt kjører Xp på jobb. Grunnen til det, er at det er programvare som vi er helt avhengig av i den daglige produksjon som kun fungerer med Xp. Å bytte ut denne programvaren koster rett i overkant av 100K, og da sier det seg selv at det ikke er kostnaden på Windows lisensen som holder det igjen. Og joda, vi må ta kostnaden til slutt, men det må dessverre gjøres når det passer. Regner med at det er god del bedrifter som er i samme situasjon.

Når det gjelder hjemmebrukere, så kunne de nok ha lokket noen over med ett slikt tilbud.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, det er dessverre en del bedrifter som er avhengig av XP. Og mange er ikke skyld i det selv heller, hvis vi ser bort fra at de har valgt feil leverandør. Det er jo noe av problemet - at noen programvareleverandører låser kundene sine inne med slike maskin-/OS-krav. Så har man dem som har utviklet programvaren innomhus og er skyld i sin egen ulykke, men de har som regel litt enklere jobb med å bytte ut programvaren fordi de er herre over sin egen situasjon og kan velge tidspunkt selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håndteringen av blåtann i Windows 8.1 er forferdelig. Enheter som fungerte strålende i Windows 7 nekter å fungere i 8.1, selv med oppdaterte drivere.

 

Når en bruker Windows 8.1, blir en konstant gjort oppmerksom på at bruker et operativsystem som er beregnet på trykkfølsomme skjermer og ikke tradisjonelle bærbare etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Bruker selv Windows 7, men av de utallige PCer jeg har satt opp for folk har jeg enda tilgode å høre noen som ikke er fornøyd med Windows 8.

 

Hmm, det harmonerer svært dårlig med min erfaring, for meg virker det som "lette brukere" sliter enda mer med win8.

 

Ellers håper jeg dette er fordi win8 gjør det dårlig, det sender isåfall en oppvekker til MS.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Bruker selv Windows 7, men av de utallige PCer jeg har satt opp for folk har jeg enda tilgode å høre noen som ikke er fornøyd med Windows 8.

Hmm, det harmonerer svært dårlig med min erfaring, for meg virker det som "lette brukere" sliter enda mer med win8.

 

Ellers håper jeg dette er fordi win8 gjør det dårlig, det sender isåfall en oppvekker til MS.

 

AtW

Jeg har litt det samme inntrykket - vi som har vendt oss til å finne frem i stadig nye grensesnitt har ikke noe stort problem med Win8 ("Ah, windows 7 med en harry startmeny - og la oss se hvor de har flyttet strøminstillingene i dag"), mens de som er vant til ett enkelt OS hvor de har lært seg interaksjonene utenat vil slite mer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...