Gå til innhold

Ikke følg dette Xbox One-tipset!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rimeleg teit å la funksjonen ligge i systemet i det heile tatt.

 

Dette er funksjonalitet som er innebygd om som etter hvert skal kunne aktiveres for utviklere, som for eksempel indie game utviklere. Men den er ikke 100% klar enda, og MS har ikke akkurat reklamert for hvordan man skal aktivere dette.

 

Men like vel finnes det guider på nettet, slike ting kommer jo ut, og det må det nødvendigvis om utviklere skal kunne bruke boksene til dette formålet. Det kom imidlertid tidlig ut advarsler om hva som ikke bør gjøres.

 

Problemet er at noen da tar disse advarslene og lager nye guider der man faktisk oppfordrer til å ødelegge maskinen.

Lenke til kommentar

IQ sperre, er da ikke vanskelig å skjønna at 360 spill ikke fungerer på x86 arkitektur..

 

Absolutt ikke. På samme måte som man kan spille Wii spill på pc, kunne det vært snakk om en emulator som gjorde dette mulig. Og nå er det jo også mulig og spille xbox360 spill på pc, så kunne det vært mulig og fått dette til å fungere på xbox også..

Lenke til kommentar

 

IQ sperre, er da ikke vanskelig å skjønna at 360 spill ikke fungerer på x86 arkitektur..

 

Absolutt ikke. På samme måte som man kan spille Wii spill på pc, kunne det vært snakk om en emulator som gjorde dette mulig. Og nå er det jo også mulig og spille xbox360 spill på pc, så kunne det vært mulig og fått dette til å fungere på xbox også..

Ja du kan emulere en annen cpu, ulempen er du må dekode alt og gjøre det over til den andre cpuen sin maskinkode.

 

dette spiser en haug av ytelse så emuleringen går flere ganger saktere en orginalen.

Jeg tviler på at den 360 emulatoren klarer mer kompliserte spill på en grei framerate selv på en i7,

i alle fall ikke på den mobile amd prosessoren som brukes i PS4 / One tviler den er særlig raskere en den powerpc cpuen den erster på enkelt tråd.

Lenke til kommentar

Helt ærlig, hvis det hadde vært så lett å gjøre den bakoverkompatibel, så hadde det vært gjort som standard.

 

I tillegg må jeg si meg enig med noen over her at de som går på dette her enten er barn som ikke vet bedre, eller folk som ikke burde rørt devkit uten å ha sjekket ut hva i all verden det er de begir seg ut på.

 

Men at ikke MS har fjernet muligheten til å gå inn i devkit modus med en rask oppdatering og heller gjort den tilgjengelig når den er ferdig er for meg veldig overraskende.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...