Gå til innhold

Anmeldelse: X Rebirth


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var så dum at jeg kjøpte dette på release-dagen, og har spilt nøyaktig 2 timer.

Dette er summen av alle 10 minuttersøktene jeg har orket meg igjennom, enten før jeg irriterte meg nok til å slamre igjen lokket på laptopen, eller til en eller annen bug kastet meg ut.

 

Drittspill!

Burde faktisk vært en kategori på skalaen til Gamer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si meg enig i så og si alle punkter her.

 

 

Det de har laget er et spill som er minst like vanskelig å forstå som tidligere utgivelser, samtidig som ting som før var lette har blitt kompliserte og tidkrevende. I tillegg har ting folk likte blitt fjernet, og ting ingen ba om blitt lagt inn i stedet.

Definitivt. Jeg hadde vanskeligheter med å sette meg inn i X3, men etter å ha brukt en god del timer så er det verdt det. Man får en mestringsfølelse som ellers manger i så mange andre nyere spill. X:R føles ikke bare mer tungvindt, men mye lettere. Istedet for å bruke tid og krefter på å sette opp et gedigent handelsnettverk med egne stasjoner så må du bruke like mye tid og krefter på å få et enkelt kapitalskip til å frakte en vare fra ett sted til et annet. Det gir rett og slett ikke den samme mestringsfølelsen. Du blir bare irritert.

 

 

Men det er nydelig grafikk. Det skal de ha. Og fantastiske modeller for stasjonene. Sammenliknet med de eldre spillene er dette en klar oppgradering.

 

Men jeg må si at etter å ha spilt Kerbal Space Program blir jeg litt satt ut når fysikken ikke stemmer med virkeligheten. Det føles litt for kunstig og rart, men alternativet, realistisk fysikk, hadde vel vært klønete og vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehehe jeg kjøpte det også på lanseringsdatoen. Tidenes værste X spill -> foreløpig ivertfall. Fikk fullført plottet etter mye om og men. Måtte bare litt savegame modding til. Kjøp dette spillet om et år. Da er det billig og ferdig. Da er det også forhåpentligvis mulig å beordre skipene på en langt enklere måte. DEssuten får vi sikkert flere skip *hint til moddere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Så lovende på papiret, så håpløst i praksis. Trist. Dette spillet har jo egentlig alt som skal til, men så kløner de det til noe helt forferdelig.... konsollkåthet ?

 

Ut fra hva jeg har sett og lest så langt om dette blir det leeeeeenge til kjøp. Kanskje blir det Star Citizen eller Elite Dangerous isteden.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

men for å forkorte reisetiden må du spille et irriterende minispill der du på tross av at det ikke finnes luftmotstand i rommet må «slipstreame» bak andre romskip.

Nå har ikke jeg spilt spillet, så jeg vet ikke akkurat hvordan dette minispillet fungerer, men rommet er ikke tomt, det er fremdeles noen grunnstoffer igjen som fyller noe av tomormmet, som hydrogen. Selv små hydrogenatomer vil kunne gjøre skade på et tenkt romskip som beveger seg nær lysets hastighet over lengre tid.

 

Og spillet, kjempeskuffet. Hadde gledet meg til dette, tro dde det kunne korte ned ventetiden til Star Citizen alpha :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...