Gå til innhold

Forskere har laget billig 3D-skriver som kan skrive metallgjenstander


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har alvorlige problemer med å akseptere at 3D skriving av våpen skal dukke opp i denne sammenhengen også. Dette er et CNC styrt sveiseapparat, det er like logisk å beskylde skipsverftene for å være i besittelse av våpenteknologi! Ærlig talt...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har alvorlige problemer med å akseptere at 3D skriving av våpen skal dukke opp i denne sammenhengen også. Dette er et CNC styrt sveiseapparat, det er like logisk å beskylde skipsverftene for å være i besittelse av våpenteknologi! Ærlig talt...

 

Takk!

3d-skriver hysteriet er 100% tulleprat. Mister sånn troen på folk når de hyler om sånt.....

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hysteriet.. So what om befolkningen har tilgang til våpen? Det er ammunisjonen som er den vitale komponenten! Jeg kan meget enkelt bygge meg ei hagle av et rør, en spiker og en planke.

 

Ammunisjonen derimot, krever presisjonsmaskinering av en patron, kule, ei fenghette, og en sprengladning som er umulig å fremstille med mindre du har veldig gode venner i kjemikalieindustrien som kan levere stoffer som er begrenset i salg til privatpersoner.

 

Poenget mitt er at et skytevåpen er et rør; en beholder for ammunisjon. Så lenge ammunisjonen er begrenset i omfang (lisensierte jegere er hovedproblemet her fra mit ståsted), har vi ikke problemer med våpen i fri flyt. Om menigmann har våpen, men ikke ammunisjon, er det mest high-tech våpenet man kan lage i kjelleren en muskettrifle, men disse er vel ikke vanskelige å anskaffe heller, som samleobjekter? Mener å huske at om våpenet er gammelt nok, slipper man å plombere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang det at man "kan" lage våpen med en av disse 3D skriverne.

(som om man ikke allrede i dag kan lage slikt med det men har av verktøy i en litt oppgradert garage)

Ser i grunne bare at hysteriet er noe man bruker for enda mer kontroll av folk.

nesten så man ikke kan kjøpe rør eller biler lengere pga at de kan brukes som rør og bil bomber

Som tidligere nevnt i tråden er det tilgang ammo,kjemikalier + moral som begrenser bruken av slik.

Lenke til kommentar

Jeg har alvorlige problemer med å akseptere at 3D skriving av våpen skal dukke opp i denne sammenhengen også. Dette er et CNC styrt sveiseapparat, det er like logisk å beskylde skipsverftene for å være i besittelse av våpenteknologi! Ærlig talt...

 

Er vel verre med dei som har litt vanlige verktøy slik som sveiseaparat og ein dreiebenk, da kan ein jo faktisk lage våpen vist ein går inn for det. (sten gun, thompson, altså enklare typer, som forresten har målsette teikninger tilgjengelige på nett)

 

Så dette hysteriet om 3d skrivere ol er berre tull, vil folk ha noko får ein tak i det.

Nesten ALT kan brukast til ulovlige ting, men blir det eit ramaskrik av dette? nope.

Så er heilt enig med deg her.

Lenke til kommentar

Ammunisjonen derimot, krever presisjonsmaskinering av en patron, kule, ei fenghette, og en sprengladning som er umulig å fremstille med mindre du har veldig gode venner i kjemikalieindustrien som kan levere stoffer som er begrenset i salg til privatpersoner.

 

Du trenger ikke så gode venner heller...

 

Svartkrutt lager du enkelt med kull, svovel og salpeter. Dette er både enkelt å skaffe, og enkelt å lage selv. Fenghette er ikke noe vanskeligere å lage, rent fosfor antenner rundt 40 grader mener jeg å huske, hvilket betyr at varmen/sjokket er nok til å tenne ild. Kuler kan du støpe av loddetinn eller bly, patroner kan du lage av papp... Nitroglyserin av svovelsyre/salpetersyre og glyserol, Ammoniumnitrat av klorin og salmiakk. TNT husker jeg ikke i hodet, men det finnes nok på nett et sted :)

 

Jeg støtter Nake her, det er kun moral som stopper oss. Er du småkriminell så bruker du kniv, torpedo - balltre, yrkeskriminelle har penger å betale med og vet hvor våpen kommer fra, og det er ikke printere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ammunisjonen derimot, krever presisjonsmaskinering av en patron, kule, ei fenghette, og en sprengladning som er umulig å fremstille med mindre du har veldig gode venner i kjemikalieindustrien som kan levere stoffer som er begrenset i salg til privatpersoner.

 

Du trenger ikke så gode venner heller...

 

Svartkrutt lager du enkelt med kull, svovel og salpeter. Dette er både enkelt å skaffe, og enkelt å lage selv. Fenghette er ikke noe vanskeligere å lage, rent fosfor antenner rundt 40 grader mener jeg å huske, hvilket betyr at varmen/sjokket er nok til å tenne ild. Kuler kan du støpe av loddetinn eller bly, patroner kan du lage av papp... Nitroglyserin av svovelsyre/salpetersyre og glyserol, Ammoniumnitrat av klorin og salmiakk. TNT husker jeg ikke i hodet, men det finnes nok på nett et sted :)

 

Jeg støtter Nake her, det er kun moral som stopper oss. Er du småkriminell så bruker du kniv, torpedo - balltre, yrkeskriminelle har penger å betale med og vet hvor våpen kommer fra, og det er ikke printere...

Skal vi bli venner? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...