Gå til innhold

Anmeldelse: FIFA 14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Generellt sett: Noko er alvorlig galt med anmeldere når eit spill til next gen er bedre enn samme versjon til PS3/Xbox360 men får dårligare karakter fordi spillet er til next gen? Dette blir jo bare teit. Kva med PC-versjonen? Skal den få enda dårligere karakter fordi PC har hardware som overgår alt anna. Burde ikkje karakteren reflektere kva versjon av spillet som er best framfor å holde spillere for narr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

EA klarer nok å friste nye spillere, men serverer få hardtslående argumenter til hvorfor FIFA 14-eiere fra forrige generasjon bør bytte beite. Gressmatta har nok aldri sett mer innbydende ut, men det kommer garantert mer nyskapende, innholdsrike og smartere utgaver av serien de neste årene.

 

Det er vel kanskje de mest ivrige FIFA-spillerene som vil merke forbedringene best, og nettopp disse (som tross alt spiller FIFA timesvis hver uke året gjennom) som vil få mest glede av det som faktisk er endel betydelige forbedringer :

  • Headinger har både bedre animasjoner, og ettersom flere spillere (tidligere maks to) går opp samtidig er det mindre gjentagelse og mer dynamikk.
  • Animasjonsrikdommen gir alle scoringene et løft, og det er nå sjelden "samme mål" gjentas i en kamp.
  • Kollisjons-systemet får en ekstra dimensjon nå som spillerene faktisk ikke smelter sammen, og det virker mer troverdig kampen gjennom.

At det kommer mer nyskapende og bedre utgaver av serien i løpet av 2014 får vi da endelig håpe, men jeg som en ivrig FIFA-spiller synes oppgraderingen er verd investeringen ;)

 

 

 

Endret av denis09
Lenke til kommentar

 

 

Burde ikkje karakteren reflektere kva versjon av spillet som er best framfor å holde spillere for narr?

Hei.

 

Vil ikke si noen blir holdt for narr når jeg begrunner avveiningene i teksten.

Så logikken er at bare man avveier godt nok vil Fifa14 3DS versjonen egentlig score bedre enn Fifa14 XO-versjonen sia XO har såpass mykje betre hardware og spillet ser bedre ut samt flyter penere enn på 3DS versjonen?

Lenke til kommentar

Så logikken er at bare man avveier godt nok vil Fifa14 3DS versjonen egentlig score bedre enn Fifa14 XO-versjonen sia XO har såpass mykje betre hardware og spillet ser bedre ut samt flyter penere enn på 3DS versjonen?

 

Logikken er å forsøke å vurdere spillet utifra omstendighetene, som i dette tilfellet er lenger utviklingstid på en ny og kraftigere konsoll. Da er det jo skuffende at AI'en fortsatt er like svak.

 

Men man kan jo også holde karakteren fra forrige generasjon fast, og så plusse og trekke fra eventuelle forbedringer og forverringer, uavhengig av omstendighetene. Da har det ingenting å si at AI'en er like svak.

 

Bak begge karaktersettinger er det en logikk, og slik jeg ser det er ingen mer rett eller gal enn den andre. Derfor har man resten av artikkelteksten, som forklarer og utdyper det et simpelt tall ikke får til.

Lenke til kommentar

 

 

Så logikken er at bare man avveier godt nok vil Fifa14 3DS versjonen egentlig score bedre enn Fifa14 XO-versjonen sia XO har såpass mykje betre hardware og spillet ser bedre ut samt flyter penere enn på 3DS versjonen?

Logikken er å forsøke å vurdere spillet utifra omstendighetene, som i dette tilfellet er lenger utviklingstid på en ny og kraftigere konsoll. Da er det jo skuffende at AI'en fortsatt er like svak.

 

Men man kan jo også holde karakteren fra forrige generasjon fast, og så plusse og trekke fra eventuelle forbedringer og forverringer, uavhengig av omstendighetene. Da har det ingenting å si at AI'en er like svak.

 

Bak begge karaktersettinger er det en logikk, og slik jeg ser det er ingen mer rett eller gal enn den andre. Derfor har man resten av artikkelteksten, som forklarer og utdyper det et simpelt tall ikke får til.

Nå har di vel gått ut å sagt at AI'n skulle være betre med den nye motoren, men det kan jo gjerne være jug for alt eg veit.

 

Men logisk sett skulle jo da PS4-versjonen fått enda meir trekk for modusen som er teke vekk, jaffal fram til man veit om dette dukker opp som gratis eller betal DLC. Om turneringsmodusen dukker opp i ettertid kan jo det og tyde på at di ikkje hadde all verdens tid på seg med den nye motoren.

 

Dernest er jo PS360-utgavene stort sett ein oppussa Fifa13 og burde få karakter deretter. I tillegg er det jo ikkje tvil om at PC-versjonen kjører den gamle motoren betre.

 

Logisk sett burde PS360 ligge rundt 5 av 10 og PC på ca 6 av 10. PS4 og XO ville da legge seg rundt 7 av 10 viss turneringsmodusen dukker opp som gratis DLC og spillet elles er forbetra og flyter penere. Det er logisk det!

Lenke til kommentar

Hei folkens! :)

 

Jeg lurer på en ting. jeg spilte Fifa 14 på ps3 for noen uker siden, å da fekk jeg med meg at menyene å de var på norsk. men på Fifa 14 på ps4 er de ikke norsk! :( er de noen som vet hvorfor?

 

Flott at flere har lurt på det. Har spurt EA om dette, venter fortsatt på svar(De svarte at de skulle sjekke det ut) Men da vet jeg konkret at det faktisk var norsk på fifa 14 til PS3(Hadde ikke den selv)

Lenke til kommentar

Som flere nevner her så virker det som om anmelderen ikke har spilt så mye FIFA 14 på PS3/X360 til å kunne merke den store forskjellen som er på FIFA 14 på PS4/x1 (jeg har kun X1 versjonen).

Jeg merker veldig godt forskjell på de 2 versjonene jeg har, og next-gen versjonen er uten tvil en mye bedre og morsommere versjon. Jeg føler det er mye mindre "automatikk" i spillet, og de nye animasjonene på spillerne løfter opplevelsen med FIFA til det bedre.

Jeg hadde egentlig gått litt lei av Fifa 14 online på X360, men nå storkoser jeg meg med hver eneste kamp jeg har på X1 online, og jeg er storfornøyd med den nye motoren de har laget for next-gen.

Endret av Mojo Wangen
Lenke til kommentar

 

Rart at du ikje nevner noke om ytelse. Fifa har jo hatt problem når det gjelder "lag", spesielt i karrieremodus.
DÅrlig anmeldelse!!

 

Hei. Ytelsen er forbedret, med raskere menyer og bedre flyt. Spilte ikke mye karriere, men inntrykket var at det gikk fortere.

 

Men logisk sett skulle jo da PS4-versjonen fått enda meir trekk for modusen som er teke vekk, jaffal fram til man veit om dette dukker opp som gratis eller betal DLC. Om turneringsmodusen dukker opp i ettertid kan jo det og tyde på at di ikkje hadde all verdens tid på seg med den nye motoren.

Utelatelsen påvirket trekket. Ifølge EA spilte for få turnerningsmodusen, noe som ikke er en spesielt god eller forståelig unnskyldning. Hvordan har de tall på noe som ofte spilles offline?

 

Som flere nevner her så virker det som om anmelderen ikke har spilt så mye FIFA 14 på PS3/X360 til å kunne merke den store forskjellen som er på FIFA 14 på PS4/x1 (jeg har kun X1 versjonen).

 

Hva som er mye er vanskelig å si, men jeg forsikre deg om at FIFA-disken (som vanlig) i høst virkelig har fått kjørt seg i maskinen. Da PS4-versjonen var i hus testet jeg til og med utgavene om hverandre.

 

Og ja, jeg er enig: noe er bedre. Men det er også svakheter og utelatelser her som ikke står i stil med det som ble lovet og kunne forventes.

Lenke til kommentar

Utelatelsen påvirket trekket. Ifølge EA spilte for få turnerningsmodusen, noe som ikke er en spesielt god eller forståelig unnskyldning. Hvordan har de tall på noe som ofte spilles offline?

 

Tror du virkelig at EA unnlater å logge offlinebasert spilling også? De aller aller fleste fifaspillerene har vel sin konsoll koblet på nett, og logget på EAs servere? Jeg ville blitt svært overrasket om de ikke logget alle mulige aspekter ved spillet, også offline.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...