Gå til innhold

Android-kunder flørter med iPhone 5C


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Interessant på en måte. Er dette fordi de som bytter fra Android er litt lei av telefoner med litt fargeløst design? Jeg mener, nesten alle Samsungtelefoner de siste 2 årene er jo identiske, hvis du ser bort ifra forskjell på størrelse.

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant med aldersgruppe på disse kjøperne. Kjønn også for den saks skyld. Mine egne erfaringer blant ungdommen i dag er at hos gutter i 13-16 års alder, er det kun Android som gjelder og iPhone blir latterligjort, mens hos jentene i samme aldersgruppe er det kun iPhone som gjelder om man vil være med i gjengen.

 

Dessverre er det veldig mange som har dårlige erfaringer med Android fordi de har kjøpt telefoner med for dårlig maskinvare og/eller OEM tilpasninger som gjør telefonen dårligere. Da er veien kort til iOS som "alle" er så fornøyd med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ironisk nok så har jeg konvertert fra iOS til Android nylig. Festlig å lese denne artikkelen da. :D

 

Jeg finner vel at jeg småirriterer meg over de tingene jeg forventet meg å småirritere meg over (lite konsekvent design på tvers av apps, ikke alltid like intuitiv navigasjon frem og tilbake i skjermbilder), men til gjengjeld så er jeg i langt større grad positivt overrasket over hvor komplett alle funksjoner i iOS har ekvivalenter i Android - jeg har så langt ikke vært borti noe jeg måtte vært nødt til å ha iOS for å løse.

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant med aldersgruppe på disse kjøperne. Kjønn også for den saks skyld. Mine egne erfaringer blant ungdommen i dag er at hos gutter i 13-16 års alder, er det kun Android som gjelder og iPhone blir latterligjort, mens hos jentene i samme aldersgruppe er det kun iPhone som gjelder om man vil være med i gjengen.

 

 

Hei!

 

I pressemeldingen fra Kantar stod det i alle fall følgende:

 

"iPhone 5C customers also tend to be slightly older at an average of 38 years compared to 34 years for the 5S."

 

(men ingenting om kjønn)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Hadde vært interessant med aldersgruppe på disse kjøperne. Kjønn også for den saks skyld. Mine egne erfaringer blant ungdommen i dag er at hos gutter i 13-16 års alder, er det kun Android som gjelder og iPhone blir latterligjort, mens hos jentene i samme aldersgruppe er det kun iPhone som gjelder om man vil være med i gjengen.

 

Dessverre er det veldig mange som har dårlige erfaringer med Android fordi de har kjøpt telefoner med for dårlig maskinvare og/eller OEM tilpasninger som gjør telefonen dårligere. Da er veien kort til iOS som "alle" er så fornøyd med.

 

i klassen min (10 klasse) har det blitt færre og færre med Iphone på begge kjønn, men fortere på gutte siden...

en av grunnene er nokk at jeg og 2 venner greier å overtale dem...

Lenke til kommentar

...Jeg finner vel at jeg småirriterer meg over de tingene jeg forventet meg å småirritere meg over (lite konsekvent design på tvers av apps, ikke alltid like intuitiv navigasjon frem og tilbake i skjermbilder)...

 

Det er et typisk "problem" med TouchWiz, Sense etc. Der er Nexus suverent. Har nettopp fått meg Nexus 5, og er så super fornøy med hvor mye finere alt ser ut, mye mer strømlinjeformet etc.

 

Ang folk som går fra Andoird til 5C, så tipper jeg det er for de som ikke vil legge mye penger i en mobil, og da tviler jeg ikke på at Apple har gjort en bedre jobb med 5C enn mange produsenter gjør med billig-Android. Hadde vært gøy om det kom en rimligere Nexus mini...

Lenke til kommentar

Det er et typisk "problem" med TouchWiz, Sense etc. Der er Nexus suverent. Har nettopp fått meg Nexus 5, og er så super fornøy med hvor mye finere alt ser ut, mye mer strømlinjeformet etc.

 

Ang folk som går fra Andoird til 5C, så tipper jeg det er for de som ikke vil legge mye penger i en mobil, og da tviler jeg ikke på at Apple har gjort en bedre jobb med 5C enn mange produsenter gjør med billig-Android. Hadde vært gøy om det kom en rimligere Nexus mini...

 

5C er da dyrere enn Nexus i normal versjon? Og enn de fleste andre android-telefoner også?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

...Jeg finner vel at jeg småirriterer meg over de tingene jeg forventet meg å småirritere meg over (lite konsekvent design på tvers av apps, ikke alltid like intuitiv navigasjon frem og tilbake i skjermbilder)...

Det er et typisk "problem" med TouchWiz, Sense etc. Der er Nexus suverent. Har nettopp fått meg Nexus 5, og er så super fornøy med hvor mye finere alt ser ut, mye mer strømlinjeformet etc.

 

Ang folk som går fra Andoird til 5C, så tipper jeg det er for de som ikke vil legge mye penger i en mobil, og da tviler jeg ikke på at Apple har gjort en bedre jobb med 5C enn mange produsenter gjør med billig-Android. Hadde vært gøy om det kom en rimligere Nexus mini...

Er 4590kr lite? Nexus 5 koster 3879kr..

Endret av iFire
Lenke til kommentar

 

Ifølge apple er det det.... De satt opp prisen på den ordinære Iphonen med 1500,- og lagde en liten fargeklatt i plast som de lot være like dyr som den forrige ordinære..

Bra foretningsmodell det, vel?

 

Må du slutte å spre tullball.. Link gjerne til en kilde hvor Apple hevder at iPhone 5C skulle være en billigmodell? Det er kun ryktebørsen som startet disse ryktene og det har aldri blitt uttalt fra Apple selv. Skal vi begynne å ta mediasprøt som fakta disse dager?

 

Og hva er dette våset ditt om en prisøkning på 1500kr? De respektive iPhone 5S modellene har gått opp 600kr sammenlignet med iPhone 5 og ikke 1500kr. Forstår at du har et eller annet desperat behov for å svartmale Apple her men det er ingen grunn til operere med falske tall og det hele for å fabrikkere et poeng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hva er dette våset ditt om en prisøkning på 1500kr? De respektive iPhone 5S modellene har gått opp 600kr sammenlignet med iPhone 5 og ikke 1500kr. Forstår at du har et eller annet desperat behov for å svartmale Apple her men det er ingen grunn til operere med falske tall og det hele for å fabrikkere et poeng.

Prisguide melder at iPhone 5 64GB koster 5890,- på det billigste på nettet, på Dustinhome forøvrig.

 

Apple store melder at en iPhone 5S koster 7590,-, og såvidt meg bekjent er det en prisøkning på ca. 1500,-

Endret av fiskerdigg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit å åpne øye før man skriver, på Apple Store står følgende priser:

 

iPhone 5S 16GB: 5790,-

iPhone 5S 32GB: 6690,-

iPhone 5S 64GB: 7590,-

 

Du velger altså å sammenligne med det største og dyreste modellen. Lever folk med skylapper eller noe? Det er nøyaktig som jeg sa, en prisøkning på ca 600kr iforhold til iPhone 5 64GB som kostet 5990kr ifjor. Helt tydelig at folk har vanskeligheter med noe så enkelt som å sjekke priser og sammenligne disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit å åpne øye før man skriver, på Apple Store står følgende priser:

 

iPhone 5S 16GB: 5790,-

iPhone 5S 32GB: 6690,-

iPhone 5S 64GB: 7590,-

 

Du velger altså å sammenligne med det største og dyreste modellen. Lever folk med skylapper eller noe? Det er nøyaktig som jeg sa, en prisøkning på ca 600kr iforhold til iPhone 5 64GB som kostet 5990kr ifjor. Helt tydelig at folk har vanskeligheter med noe så enkelt som å sjekke priser og sammenligne disse.

Selvfølgelig gjør jeg det, begge telefonene leveres jo med 64GB minne, og det er jo da det tilsvarende produktet.

 

For å klargjøre hva jeg mente: 64GB versjonen av 5 er priset til 5890,- nå, og 64GB versjonen av 5s koster 1500 kroner mer akkurat nå. Forklar meg gjerne hvordan dette er feil. Du sammenligner jo da 32gb versjonen med 64gb versjonen, noe som da blir helt feil i mine øyne, da dette ikke er et tilsvarende produkt.

 

Det er forøvrig ikke nødvendig å være nedlatende, men dette er jo absolutt en relevant sammenligning såvidt jeg kan se. Men som sagt, forklar meg gjerne hvorfor du mener at modeller med forskjellige spesifikasjoner skal sammenlignes i pris (32/64gb minne), da det i mine øyne ikke er en relevant sammenligning.

Endret av fiskerdigg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Må du slutte å spre tullball.. Link gjerne til en kilde hvor Apple hevder at iPhone 5C skulle være en billigmodell? Det er kun ryktebørsen som startet disse ryktene og det har aldri blitt uttalt fra Apple selv. Skal vi begynne å ta mediasprøt som fakta disse dager?

 

Og hva er dette våset ditt om en prisøkning på 1500kr? De respektive iPhone 5S modellene har gått opp 600kr sammenlignet med iPhone 5 og ikke 1500kr. Forstår at du har et eller annet desperat behov for å svartmale Apple her men det er ingen grunn til operere med falske tall og det hele for å fabrikkere et poeng.

 

Hersketeknikkene dine kan du ta å stappe en viss plass.

Er forøvrig ikke noe nytt at du skal forsvare apple i alt og ingenting.

Det er heller ikke noe nytt at jeg ikke har noe til de overs for de halvspiste eplene,

men det må da vel gå an å oppføre seg som folk.

 

Poenget mitt står fortsatt.

Lev med det.

Lenke til kommentar

Greit å åpne øye før man skriver, på Apple Store står følgende priser:

 

iPhone 5S 16GB: 5790,-

iPhone 5S 32GB: 6690,-

iPhone 5S 64GB: 7590,-

 

Du velger altså å sammenligne med det største og dyreste modellen. Lever folk med skylapper eller noe? Det er nøyaktig som jeg sa, en prisøkning på ca 600kr iforhold til iPhone 5 64GB som kostet 5990kr ifjor. Helt tydelig at folk har vanskeligheter med noe så enkelt som å sjekke priser og sammenligne disse.

Har du planer om å svare på det jeg skrev til deg eller har du innsett at du tok feil?

 

Bra debattmetode forøvrig. Først anklager du andre for å slenge rundt seg med løgner, spør om jeg har skylapper, og så klarer du å lire fra deg at jeg ikke klarer å sjekke priser samt sammenligne disse, og så på toppen av det hele så svarer du ikke engang når du får tallene imot deg.

 

Og jeg er ikke interessert i å krangle, men dette er svært provoserende. Hvis du faktisk har noen innvendinger på den sammenligningen jeg gjorde vil jeg fortsatt høre det, da jeg ikke kan se at den er feil.

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Her tror jeg vi snakker forbi hverandre, Apple selger ikke lenger iPhone 5, dette er nå å se på som et utgått produkt som ikke lenger lanseres og blir naturligvis priset aggressivt av forhandlere som eventuelt brenner inne med slike modeller.

 

Apple solgte iPhone 5 64GB til 6990,- fra start til slutt, og har satt en veiledende utsalgspris på iPhone 5S 64GB til 7590kr som er en prisøkning på 600kr og ikke 1500kr som du skisserer. At du velger å sammenligne de prisene du finner på en modell som nå er utgått og sluttsolgt fra produsent fra en forhandler som tydeligvis sitter inne med et lite kvanta med Apple sin anbefalte utsalgspris på iPhone 5S blir jo din sak.

 

Jeg mener det blir en gal sammenligning, du vil jo se akkurat det samme skje med iPhone 5S når det går ut av produksjon fra Apple sin side, da vil jo også forhandlere begynne å subsidiere og redusere prisen på denne modellen endel for det er jo eneste måten å få solgt denne nå som det har kommet en ny modell.

 

Eller mener du at det er realistisk for forhandlere å fortsette med den veiledende prisen Apple har satt for iPhone 5 64GB på 6990,- kr nå som en nyere og bedre modell i iPhone 5S 64GB har kommet på markedet og har en veiledende pris på 7590,- kr?

 

 

Det virker som vi argumenterer på helt forskjellig grunnlag, jeg argumenterer utifra hvordan Apple har prissatt de respektive modellene sine, og utifra dette så har iPhone 5S sett en prisøkning på 600kr per modell, du argumenterer tydeligvis utifra hvor billig det er mulig å finne en iPhone 5 per i dag, flere måneder etter den har gått av markedet og ut av produksjon oppimot iPhone 5S som er aktuell i markedet og under produksjon og da ender vi jo naturligvis på vidt forskjellige tall ettersom vi vurderer ut i fra to ganske så forskjellige grunnlag.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...