Gå til innhold

4K-skjermer blir snart langt billigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig velkomment med flere produsenter og økt konkurranse, og ikke minst veldig bra at de kommer uten tv-tuner. IPS-lignende panel høres også bra ut. Håper den kommer med HDMI 2.0 og mulighet for 60 Hz i full oppløsning over én kabel.

 

PS. Over til noe helt annet, så får man nå tak i Anderson 4K 50" tv (altså med lisensbelagt tuner) til 7990 hos både NetonNet og Siba.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Regner med at vi kommer til å se en større innsats mot PC-skjermer enn TV-skjermer en god stund fremover. 4K kan benyttes godt hos PC-brukere for mer arbeidsplass og spillentusiaster, men hos TV-brukere er der mangelfullt. Nesten ingen filmer i 4K selges noen steder og denne generasjons spillkonsoller vil neppe spille spill i 4K med mindre det er grafisk minimalistisk. Det er stort sett bare på PC-fronten der er demand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Yes! Hadde sett for meg en ventetid på minst 3-4 år før jeg kan kjøpe en 32" eller 37" 4k skjerm til under 15000 kr til PCen, men med denne utviklingen så kanskje ventetiden blir halvert.

 

To 32-tommere med 4k på skrivebordet blir en bra erstatning for dagens to 30-tommere med 2560x1600 :-)

 

Mine to 30-tommere har forresten vært en utrolig bra investering, disse har jeg hatt i mange år (>5) uten at prisen på nyere versjoner av samme skjerm har falt i det hele tatt i forhold til det jeg betalte. Vanligvis dropper prisen på datautstyr som en stein. En 24-tommer koster bare en brøkdel i dag i forhold til for noen få år siden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...