Gå til innhold

Hos Dustin ligger passordet ditt lagret i klartekst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg derimot, vil anbefale deg å behandle dette passordet som fullstendig kompromittert. Alle kontoene du evt. har samme passord på, bør du innom og bytte passord på (til et unikt et), så fort som overhodet mulig.

 

Er heilt enig, det å gi slike råd er jo nesten like ille som det Dustin har gjort.

 

 

Slike ting er eigentleg den definitivt største faren med nettbutikker og tjenester som krever at du oppretter profil med brukernavn og passord. Sjølv om eg sjølv bruker fleire passord og er påpasselig med sikkerheita så er det begrensa kor mange passord eg klarer å ha kontroll over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvis du har en konto hos Dustin med et passord du kan ha brukt andre steder, vil vi derfor anbefale deg å logge inn og skifte dette til noe nytt og unikt med en gang ? sånn i tilfelle det skulle komme på avveie.

Jeg derimot, vil anbefale deg å behandle dette passordet som fullstendig kompromittert. Alle kontoene du evt. har samme passord på, bør du innom og bytte passord på (til et unikt et), så fort som overhodet mulig.

Det er et godt poeng - vi har oppdatert saken nå!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sinnsykt. Å gi ansatte tilgang på brukeres passord er så drøyt at jeg får ikke sagt det. Det betyr at ansatte anonymt kan prøve å logge inn på epost til brukerne med samme passord. En drøm for snokere :/

Jeg har ingen konto hos dustin og kommer ikke til å ha det noen gang heller.

 

Det er nok riktig at mange har samme passord overalt, men det er ikke dustin sitt ansvar. Det er vel også anbefalt å ha et unikt passord for hver tjeneste man bruker, om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Trist. På tide å droppe Dustin? Slik uansvarlig håndtering av brukerdata vil i hvert fall ikke jeg støtte, håper virkelig de får kjenne denne.

Blir garantert boikott her. Spørsmålet er hvordan man sletter brukeren sin...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok riktig at mange har samme passord overalt, men det er ikke dustin sitt ansvar. Det er vel også anbefalt å ha et unikt passord for hver tjeneste man bruker, om jeg ikke tar helt feil.

 

Jo, Dustin har eit ansvar for å behandle kundene med eit snev av respekt. Dersom eg ikkje kan stole på at Dustin behandler passordet mitt på ein sikker måte, korleis kan eg då stole på å gi dei tilgang til mine betalingsdetaljer?

 

Det er sjølvsagt klart at ein burde ha eit unikt passord til alle tjenester, men det er på ingen måte realistisk dersom du skal ha sjangs til å huske passordet. Men det tryggaste hadde nok vært å ha eit komplisert epost passord og tullepassord over alt ellers slik at du baserer deg på å alltid bruke "glemt passord" funksjonaliteten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...