Gå til innhold

- Svak iOS 7-mottakelse kan gi rom for Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Lykke til Microsoft, jeg holder meg likevel til Android ettersom apptilbudet er betydelig bedre.

 

Desverre. Min Ativ S brukes som vekkerklokke da apptilbudet er langt bedre på Ios. Skulle gjerne brukt den som eggeklokke også men den har ikke nedtelling..

Du kan da bruke den som eggeklokke også. Er jo bare å laste ned et app (Ja, det finnes flere nedtellings-app).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Lykke til Microsoft, jeg holder meg likevel til Android ettersom apptilbudet er betydelig bedre.

 

Desverre. Min Ativ S brukes som vekkerklokke da apptilbudet er langt bedre på Ios. Skulle gjerne brukt den som eggeklokke også men den har ikke nedtelling..

Du kan da bruke den som eggeklokke også. Er jo bare å laste ned et app (Ja, det finnes flere nedtellings-app).

Hysj..disse brukerne har ikke forstått det. De maser om applikasjoner, men klarer tydeligvis ikke laste de ned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Feilen mange som kommer fra android og iOS gjør er å se på applisten sin og søke etter samme navn på WP. At man ikke får treff betyr ikke at man ikke finner apper som mer eller mindre gjør det samme.

 

Så er det noen store obligatoriske, og disse kommer nå en etter en.

 

Hvis vi snur på flisa kan jeg finne mange applikasjoner og spill på WP som ikke finnes på iOS. Men jeg kan ikke si at jeg ikke vil gå til iOS fordi det ikke finnes applikasjoner.

 

Samtidig kan vi legge til at MS Stor er den raskest voksende, både historisk og for øyeblikket, og med de tallene som vi ser nå er det totale antallet applikasjoner ikke lenger av betydning.

Lenke til kommentar

Feilen mange som kommer fra android og iOS gjør er å se på applisten sin og søke etter samme navn på WP. At man ikke får treff betyr ikke at man ikke finner apper som mer eller mindre gjør det samme.

 

Så er det noen store obligatoriske, og disse kommer nå en etter en.

 

Hvis vi snur på flisa kan jeg finne mange applikasjoner og spill på WP som ikke finnes på iOS. Men jeg kan ikke si at jeg ikke vil gå til iOS fordi det ikke finnes applikasjoner.

 

Samtidig kan vi legge til at MS Stor er den raskest voksende, både historisk og for øyeblikket, og med de tallene som vi ser nå er det totale antallet applikasjoner ikke lenger av betydning.

 

Du kan snu på situasjonen så mye du vil, app-utvalget er ett problem, jeg har flere sentrale apps det ikke finnes noen variant av på WP, mens det er versjoner på andre os.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Du kan snu på situasjonen så mye du vil, app-utvalget er ett problem, jeg har flere sentrale apps det ikke finnes noen variant av på WP, mens det er versjoner på andre os.

 

AtW

Vell, som eier av både androide og WP enheter (ikke lenger iOS) kan jeg ikke si at jeg lenger opplever dette som et spesielt stort problem på WP.

 

Det man kanskje merker mest er sosiale spill som dukker opp og alle skal spille en relativt kort stund før noe nytt kommer og tar over. Man har slike på WP også, men brorparten av vennene har fremdeles andre plattformer.

 

Ut over dette opplever jeg ingen spesielle savn på WP, og det er haugevis av gode apper og spill. Per i dag ligger det vel på i underkant av 200 000 apper, og MS sier at det legges inn ca 500 apper om dagen.

 

Jeg sier ikke at man nødvendigvis skal velge WP for apputvalget, men apputvalget er ikke lenger noen stor grunn til å velge bort WP.

 

Jeg er i den heldige situasjon at jeg får velge fritt i slike enheter, og ikke behøver forsvare investeringer jeg gjør for meg selv og andre, Og jeg kan i stor grad sjonglere fritt mellom OS'ene. Som OS liker jeg personlig WP best av de tre store, og per i dag ligger andre enheter på hylla.

 

Andre har så klart andre personlige preferanser.

 

Ser i det andre innlegget du svarte på at du mener plattformens fremtid er usikker, og jeg kan ikke helt se denne. Salg av Nokia Lumia smarttelefoner har økt med 366 prosent i Nord Amerika siste året. Samlet har forsendelser av Windows Phone enheter økt med 48 prosent i Europa i forhold til et år siden. Den årlige veksten av smarttelefoner i tredje kvartal i 2013 gikk opp 178 prosent for Windows Phone enheter.

----------------

Oppdatert:

http://www.mobilen.no/artikler/jubeltall-for-windows-phone/154720

Når vi nå ført var inne på dette tema

----------------

 

Dette vil nok stimulere utviklere til å satse enda mer på WP.

 

Av det totale markedet er kaka fremdeles noe mindre, men trenden er positiv, og om den fortsetter slik så vil WP få gode tall etter hvert. Sammenligner vi med iOS, som ikke er like lett da salget der er mer i bølgedaler, ser vi at toppene og bunnene begge er lavere enn den forrige, hvilket gir en negativ trend. Da ikke på salg, men markedsandeler.

 

Dette har ikke noen direkte betydning sånn umiddelbart, da begge plattformer selger flere enheter enn tidligere, men det viser at WP som plattform per i dag i det minste ikke fremstår som utrygg.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå dreide vel ikke denne artikkelen seg om apputvalget til hverken iOS eller WP. Derimot innfrir ikke Apple bedriftenes forventninger. Noe MS derimot burde kunne dra nytte av med sitt windows phone konsept.

 

Ellers støtter jeg alt som sies her om utvalget til WP. Ryddig og fin appstore og hyppige oppdateringer både fra MS og telefonprodusentene. Jeg føler at MS tar oss forbrukere på alvor.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...