Gå til innhold

Test: iPad mini med Retina-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

* Nesten kompromissløs. Litt flaut at nexus 7 er så mye billigere og likevel har bedre skjerm.

 

Synes likevel dette er et bra nettbrett, ytelsen er den beste på markedet, batteritiden er god og den er relativt liten og portabel.

 

Har du en kilde som har testet det eller dømmer du på bakgrunn av oppløsningen? iPad Mini Retina har jo faktisk 1 piksel mer pr tomme enn Nexus 7 :p

Lenke til kommentar

Har du en kilde som har testet det eller dømmer du på bakgrunn av oppløsningen? iPad Mini Retina har jo faktisk 1 piksel mer pr tomme enn Nexus 7 :p

http://www.anandtech.com/show/7519/apple-ipad-mini-with-retina-display-reviewed/3

 

Dette er helt klart et kompromiss også, iPad air er for eksempel vesentlig bedre, så apple har helt klart teknikken på plass til å levere bedre skjermer.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Hadde denne vært tilgjengelig da jeg kjøpte iPad Mini hadde jeg utvilsomt lagt i den ekstra tusenlappen. Men igjen, hadde iPad Air vært tilgjengelig da jeg kjøpte iPad Mini er det ikke sikkert jeg hadde kjøpt Mini... Apple gjør det vanskelig nå gitt.

 

Men jeg har innsett at neste nettbrett jeg kjøper må ha 32GB lagring. Da kommer iPad Mini Retina på 5090 kr. Ikke akkurat billig nei.

 

Forresten,

Leser dette fra testen:

 

 

Synkronisering av kontakter mot Google-kontoer er nå integrert i iOS

Regner med at dette er relatert til iOS7 fremfor iPad Mini Retina i seg selv.

 

Noen som har litt mer utfyllende om det? Per nå bruker jeg "manuell" CardDav-opplegg for synkronisering av kontakter mot Google.

 

Bør jeg da endre? Hva er det som er nytt her?

Endret av genser
Lenke til kommentar

genser: Kontaktsynkronisering var av en eller annen grunn ikke skrudd på by default, så jeg måtte aktivere det. Alle de andre valgene for Gmail-kontoen var aktivert. Det kan hende det skyldes at akkurat Gmail-kontoen lå inne i en eldre iCloud-backup jeg hadde. Hvis du ikke har dobbeltsjekket innstillingene dine, kan det være den bare ikke er aktivert?

 

JoBEwan: Fordi jeg er rotete, og fordi en skyhøy andel av e-posten jeg får, både på jobb- og privatkonto, er listemail som kun unntaksvis er interessante. Ser jeg med en gang at de ikke er interessante gidder jeg ikke å åpne dem, og lar dem fly uleste forbi. Over noen år blir det en del ulest e-post av det. Innimellom tømmer jeg, eller markerer alt som lest, for at det ikke skal se fullt så påfallende ut. Det er en stund siden sist :)

 

Både Nexus 7 og Kindle Fire HDX har av flere teknoredaksjoner blitt målt som hakket mer presise, og med en del bedre dynamikkomfang enn iPad mini Retina. Vi hadde ikke de to nettbrettene tilgjengelige i testperioden, så vi fikk ikke gjort våre egne målinger. At også LG G Pad, og forrige versjon av iPad mini, er hakket kvassere på fargegjengivelse trakk vi heller ikke særlig for. Det er greit å vite om, men med mindre du har brettene side om side, merker du ikke nevneverdig til det. Akkurat i iPad vs. G Pad blir dessuten lysstyrke en egenskap som overskygger fargegjengivelse litt, når sistnevnte knapt er merkbart før du har de to skjermene ved siden av hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Gikk til innkjøp av en 64GB WiFi modell selv. Selv om jeg i utgangspunktet liker Android best til privat bruk, så er og blir Android fullstendig ubrukelig til min jobbruk, så det var godt å få en iPad mini som ikke er laget for å være en billigutgave. Skjermen er jeg også fornøyd med, selv om den sikkert kunne vært bedre. Er overrasket over hvor langt multimedieapps på app store har kommet på det halvåret siden siste jeg sjekket; husker det var umulig å finne noe som både støttet lisensbaserte lydformater og SMB-streaming, men nPlayer gjør minien mer nyttig der. Da er det bare å vente på jailbreak så jeg får fiksa ting som støtte for mus.

Lenke til kommentar

Da er det vel bare å si velkommen til alle som skriker og hyler over at den faktisk har fått terningkast 6 :)

 

Har ikke skjedd foreløpig, men vi har jo fått gleden av ditt meningsløse innlegg istedet...

 

Ipad min er ellers en bra evolusjon hardware-messig, selv om den er litt dyr, og mangler gps(?), synes egentlig det er IOS som henger mere tilbake for apple om dagen, ikke tableten i seg selv, som er god.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...