Gå til innhold

Apple saksøkt for svindel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Var det et forsøk på ironi? :p

 

Det er samme tilfeller som det beskrives her i artikkelen, ledningen er svært tynn og brekker eller slites ut svært lett.

Nei, jeg har aldri hørt om ødelagt plugger slik som beskrevet i artikkelen her på MacBooker:

Pluggen har en lei tendens til å slites ut, brekke eller feilfungere.

Ødelagte kabler derimot, det er jeg klar over er et problem ;) Det har vært et problem med alle ladere jeg har hatt til mobiler/bærbare PC-er noen gang.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Tidlige Macbook-ladere hadde tekniske problemer. Det gjaldt den pluggen som settes inn i laptopen ved hjelp av magnet.

 

MacHappens_MagSafe_Repair_0.jpg

 

Nå er pluggen redesignet.

 

Lol, ironisk at du påpeker at den er redesignet for å så henvise til et bilde der du tydlig ser at kabelen allerede har hull og er på vei til å slites ut ;)

 

Magsafe 2 scorer 1.5 poeng av 5 av 224 kunder som rater den på apple.com, hvorfor tror du det er tilfelle?

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huh? Har aldri hørt om ødelagte plugger på MacBook-ladere.

 

Jeg har vært nødt til å kjøpe tre Macbook Pro-ladere på like mange år. (Da teller jeg ikke med den som fulgte med maskinen)

 

Det har vært kabel med både ny og gammel design :)

 

Jeg fikk nylig en ny Macbook Pro, så får vi se hvor lenge den kabelen varer. Sannsynligvis lenger, da batteritiden er betydelig lenger enn den gamle maskinen, noe som fører til at jeg har langt mindre behov for å dra frem ladekabelen hver gang jeg flytter på meg.

 

Synes det er besynderlig lite levetid på de kablene. Å måtte betale 699,- hvert år, for ny ladekabel, er ikke veldig fristende.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Har hatt mange macBook Ladere og aldri opplevd at disse har gått istykker. Noen jeg kjenner har opplevd det, men når jeg ser på Macbooken de har skjønner jeg jo fort at de ikke er forsiktige med noe som helst. Riper og bulker overalt tyder på at laderen også har fått gjennomgå.

Når skal folk behandle dyrt utstyr med litt respekt?

 

Har selv Galaxy S4, men vi har 3 iPhones i familien og aldri opplevd en dårlig ladekabel.

Lenke til kommentar

 

Jeg har vært nødt til å kjøpe tre Macbook Pro-ladere på like mange år. (Da teller jeg ikke med den som fulgte med maskinen)

 

Det har vært kabel med både ny og gammel design :)

 

Jeg fikk nylig en ny Macbook Pro, så får vi se hvor lenge den kabelen varer. Sannsynligvis lenger, da batteritiden er betydelig lenger enn den gamle maskinen, noe som fører til at jeg har langt mindre behov for å dra frem ladekabelen hver gang jeg flytter på meg.

 

Synes det er besynderlig lite levetid på de kablene. Å måtte betale 699,- hvert år, for ny ladekabel, er ikke veldig fristende.

 

Bare personlig har jeg hatt 2 macbook ladere. Burde egentlig bytte til en tredje, siden den jeg har nå har knekt i enden og er brannfarlig.

Ja, jeg er på nr 2 selv, men nå mente jo MrLG at de slet med ødelagt plugger og pluggen min har aldri tatt kveld.

Lenke til kommentar

Har hatt mange macBook Ladere og aldri opplevd at disse har gått istykker. Noen jeg kjenner har opplevd det, men når jeg ser på Macbooken de har skjønner jeg jo fort at de ikke er forsiktige med noe som helst. Riper og bulker overalt tyder på at laderen også har fått gjennomgå.

Når skal folk behandle dyrt utstyr med litt respekt?

 

Har selv Galaxy S4, men vi har 3 iPhones i familien og aldri opplevd en dårlig ladekabel.

 

Det er vel kanskje fordi folk ønsker å bruke sin bærbare som noe man faktisk har med seg rundt? Eller kanskje de tror macer har høyere byggekvalitet?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Ha med seg rundt og kaste rundt er jo to forskjellige ting. Har hatt min MacBook Pro siden 2007 og den har vært med jorda rundt og flittig brukt i jobbsammenheng, men den har alliekvel ikke riper, bulker eller ødelagt lader. Når jeg kjøper noe som koster 15.000 kr er jeg forsiktig med den tingen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...