Gå til innhold

En million Xbox One-konsoller ble solgt på lanseringsdagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 million er 1 million, men at PS4 klarer det bare i USA alene mot XONE fordelt på alle landene de lanserte er som artikkelen sier ikke noe å skimmse av. Så en Eurogamer kommentar som ble trykket ned (negativt) pga han spurte hvor mange Xbox hadde blitt solgt i USA alene (såklart for å sammenligne mot PS4). Det er ett gyldig interessant spørsmål, men fanboys er fanboys...

 

Fikk mail fra Gamezone istad om at jeg får PS4 før jul (happy) :w00t:

"Hei! Det nærmer seg lanseringen av PlayStation 4!
Vi ser at du har vært tidlig ute med din forhåndsbestilling av PS4, og er en av de heldige som får maskinen levert fra oss før jul. For å unngå forsinkelser ber vi deg kontakte oss dersom du har forandret adresse etter at du bestilte konsollen"

 

Om noen andre har bestillt derifra og er usikre på sendingsdato leste jeg denne på facebook'n dems:

 

Person: "Hvis den kommer den 29nov. Hvorfor har jeg fått mail om levering 18 des"

Gamezone: Det kommer to leveringer til oss fra Sony på PS4 før jul. De som bestilte først får konsollen til lanseringen 29/11 mens de neste får den i midten av desember. Deretter vil neste levering være i slutten av januar.

 

Står 18.12 hos meg også, litt kjipt men pytt pytt. :wee:

Lenke til kommentar

Med tanke på denne:

 

"Både Xbox One og PlayStation 4 kan dermed skryte av å ha slått nye rekorder. At Microsoft lanserte i tretten markedsområder sammenlignet med Sonys fokus på Nord-Amerika, er nok dog en forskjell man ikke bare kan koste under teppet"

 

er ikke overskriften og ingressen misvisende?

 

PS4 har jo unektelig solgt betydelig bedre, selv om antall enheter er det samme...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt komisk å se at Microsoft gjorde det så bra :)

 

Betyr jo bare at alle som hylte, brølte og sutret og som sa de aldri skulle kjøpe Xbox One sannsynligvis kjøpte den alikevel da :)

 

Xbox One er en knallbra konsoll, og jeg har likt konseptet siden det ble presentert og aldri brydd meg særlig om allways-on, selge spill etc. Så er derfor litt gøy å se hvor godt det slår an, for da kan konseptet nemlig utvikles og modnes over tid enn at man forkaster enkelte kule funksjoner etc :)

Lenke til kommentar

Litt komisk å se at Microsoft gjorde det så bra :)

 

Betyr jo bare at alle som hylte, brølte og sutret og som sa de aldri skulle kjøpe Xbox One sannsynligvis kjøpte den alikevel da :)

 

(...)

 

Forskjellen er jo at Xbox One solgte 1mill. fordelt på 13 land mens PS4 solgte tilsvarende fordelt på bare to. I tillegg er jo disse to godt kjent som Xbox sin hjemmebane hvor Microsoft tidligere har hatt mye bedre salgstall enn Sony.

 

Blir spennende å se salgstallene til Sony når de lanserer PS4 i resten av verden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Forskjellen er jo at Xbox One solgte 1mill. fordelt på 13 land mens PS4 solgte tilsvarende fordelt på bare to. I tillegg er jo disse to godt kjent som Xbox sin hjemmebane hvor Microsoft tidligere har hatt mye bedre salgstall enn Sony.

 

Blir spennende å se salgstallene til Sony når de lanserer PS4 i resten av verden.

 

Ja, det gjør det.

Og jeg tror ikke Sony vil triumfere med gode marginer, da landene Sony har solgt i allerede er de mest dominerende landene på slike kjøp. Delvis fordi det er her det er best markedsført også.

 

Ergo, når Sony slipper PS4 globalt tror jeg ikke vi ser en eksplosjon som fører dem susende forbi Microsoft.

Lenke til kommentar

Altså for å gjøre det klart:

 

PS4 lansert i USA og Canada = 1 million solgte

 

Xbox One lansert i USA, Canada, UK, Australia, Østerrike, Brasil, Frankrike, Tyskland, Irland, Italia, Mexico, New Zealand og Spania = 1 million solgte

 

Det er ingen tvil om at PS4 har en klart bedre åpning så langt.

 

 

PS4 lanseres i ytterlige 30 store og små land (inkludert Norge) på fredag, så da passerer den mest sansynlig 2 millioner. PS3 har solgt klart mer i Europa enn i USA/Canada.

Endret av kilik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Og jeg tror ikke Sony vil triumfere med gode marginer, da landene Sony har solgt i allerede er de mest dominerende landene på slike kjøp. Delvis fordi det er her det er best markedsført også.

Unskyld meg, håper jeg har misforstått deg her, for som en av Europas innbyggere så føles det nesten litt fornærmende hvis du hevder at USA og Kanada er så stort at hele Europa pluss Australia ikke en gang kan måle seg.

 

Jeg er ganske sikker på at det vil gå en million PS4 i disse områdene nå på fredag også, forutsatt at de har så mange maskiner på lager. Tror alle maskinene de har satt av til våre områder vil bli solgt ganske fort. Her i Norge har jo forhåndsbestilliger vært fullbooket i lang tid, og de noen tusen som sikkert er reservert retail går nok relativt raskt de også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Forskjellen er jo at Xbox One solgte 1mill. fordelt på 13 land mens PS4 solgte tilsvarende fordelt på bare to. I tillegg er jo disse to godt kjent som Xbox sin hjemmebane hvor Microsoft tidligere har hatt mye bedre salgstall enn Sony.

 

Blir spennende å se salgstallene til Sony når de lanserer PS4 i resten av verden.

Ja, det gjør det.

Og jeg tror ikke Sony vil triumfere med gode marginer, da landene Sony har solgt i allerede er de mest dominerende landene på slike kjøp. Delvis fordi det er her det er best markedsført også.

 

Ergo, når Sony slipper PS4 globalt tror jeg ikke vi ser en eksplosjon som fører dem susende forbi Microsoft.

Hahaha, nå håper jeg du troller! Gidd å gjør litt research før du uttaler deg...

Lenke til kommentar

Litt komisk å se at Microsoft gjorde det så bra :)

 

Betyr jo bare at alle som hylte, brølte og sutret og som sa de aldri skulle kjøpe Xbox One sannsynligvis kjøpte den alikevel da :)

 

Xbox One er en knallbra konsoll, og jeg har likt konseptet siden det ble presentert og aldri brydd meg særlig om allways-on, selge spill etc. Så er derfor litt gøy å se hvor godt det slår an, for da kan konseptet nemlig utvikles og modnes over tid enn at man forkaster enkelte kule funksjoner etc :)

 

Nå skal det sies at folk hylte og skreik pga de latterlige implementeringene de hadde tenkt å presse gjennom. Nå har de gått tilbake på en del av dem og dette kan ha fått folk til å kjøpe den.

 

En annen sak er og at dette var flere marked mens ps4 sine tall var bare fra usa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at folk hylte og skreik pga de latterlige implementeringene de hadde tenkt å presse gjennom. Nå har de gått tilbake på en del av dem og dette kan ha fått folk til å kjøpe den.

 

En annen sak er og at dette var flere marked mens ps4 sine tall var bare fra usa.

Det var vel ikke særlig mye som var latterlig. Hvem er ikke alltid koblet til internett uansett? Er egentlig bruktmarkedet for spill så stort?

 

Det er slik jeg ser det svært liten forskjell på de to konsollene. Det er jo bare 360 og PS3 i oppgradert form. Ikke nyskapende på noen måte. De vil nok ikke skille seg i det hele tatt.

Lenke til kommentar

 

 

Nå skal det sies at folk hylte og skreik pga de latterlige implementeringene de hadde tenkt å presse gjennom. Nå har de gått tilbake på en del av dem og dette kan ha fått folk til å kjøpe den.

 

En annen sak er og at dette var flere marked mens ps4 sine tall var bare fra usa.

Det var vel ikke særlig mye som var latterlig. Hvem er ikke alltid koblet til internett uansett? Er egentlig bruktmarkedet for spill så stort?

 

Det er slik jeg ser det svært liten forskjell på de to konsollene. Det er jo bare 360 og PS3 i oppgradert form. Ikke nyskapende på noen måte. De vil nok ikke skille seg i det hele tatt.

Folk er forskjellig. Jeg mente de var latterlige, mange mente de var latterlige. Du gjorde/gjør gjerne ikke det. Sånn er livet.

Lenke til kommentar

Nja, mykje som tyder på at XO vil slite med salget. Albert ville jo ha det til at Xo var stort sett utsolgt rundt om, men det stemmer ikkje. Dernest er det umulig å vite om MS snakker om utskipa konsoller eller solgte konsoller. Om det viser seg at store deler av markedet(di 13 landa) allereie er metta på XO, kan salget stupe ganske fort nedover. Da spørs det om MS har rota det til igjen for seg sjølv i og med at di har utelatt mange land som garantert ville hjulpe på salget.

Lenke til kommentar

Hahaha, nå håper jeg du troller! Gidd å gjør litt research før du uttaler deg...

 

Du må gjerne dele researchen du har gjort siden du er så bastant i din mening.

Hvis du mener det kommer til å bli solgt MER i Europa og Australia enn i Amerika og Kanada så er det din mening frem til du kan bevise det at det er et faktum.

 

 

Unskyld meg, håper jeg har misforstått deg her, for som en av Europas innbyggere så føles det nesten litt fornærmende hvis du hevder at USA og Kanada er så stort at hele Europa pluss Australia ikke en gang kan måle seg.

 

Jeg er ganske sikker på at det vil gå en million PS4 i disse områdene nå på fredag også, forutsatt at de har så mange maskiner på lager. Tror alle maskinene de har satt av til våre områder vil bli solgt ganske fort. Her i Norge har jo forhåndsbestilliger vært fullbooket i lang tid, og de noen tusen som sikkert er reservert retail går nok relativt raskt de også.

 

 

Ingen grunn til å bli fornærmet over en påstand om at jeg tror det vil selges flere enheter i USA og Kanada enn Europa og Australia.

 

Men at du putter ord i munnen på meg slik som "at Europa og Kanada ikke kan måle seg engang" er noe jeg derimot vil ha meg frabedt. Uttalelser som ikke har rot i virkeligheten og som skal sette mine argumenter ut av spill på en slik måte er smakløst.

 

At det vil bli solgt mer i US og Kanada er bare noe jeg tror og spår basert på tidligere lanseringer av teknologiprodukter :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Ingen grunn til å bli fornærmet over en påstand om at jeg tror det vil selges flere enheter i USA og Kanada enn Europa og Australia.

 

Men at du putter ord i munnen på meg slik som "at Europa og Kanada ikke kan måle seg engang" er noe jeg derimot vil ha meg frabedt. Uttalelser som ikke har rot i virkeligheten og som skal sette mine argumenter ut av spill på en slik måte er smakløst.

 

At det vil bli solgt mer i US og Kanada er bare noe jeg tror og spår basert på tidligere lanseringer av teknologiprodukter :)

Det var i alle fall et slikt inntrykk jeg fikk av det du skrev. Du brukte ordet dominerende, og dominerende pleier som oftest å bety at noe er et godt stykke over/foran noe annet.

 

Du kan gjerne dele tall og hvilke produkter det er du snakker om. Ut fra det jeg har sett av interesse og snakk om de nye konsollene så ser jeg ingen grunn til å tro at den nye konsoll-generasjonen er mindre populær her enn i USA og Kanada. Og du er klar over at innbyggertallet i Europa pluss Australia samlet er over dobbelte av det i USA og Kanada samlet? Så bare med halvparten så stor interesse skulle det selges like mye her som i USA og Kanada.

 

Europa har også hatt en tendens til å favorisere PS over Xbox, mens det er i Amerika Xbox har stått sterkest. Så når PS4 selger mer enn Xbox One i USA, så ville det være overraskende om det ikke skulle være tilfelle i Europa.

 

Xbox One har også allerede lansert i de fleste store europeiske landene, PS4 har fremdeles hele europa å selge til. Når de allerede nå står likt i salgstall, hvem er det som har den ganske klare fordelen i forhold til potensielle salg tror du?

 

Du kan få spå det du vil, men jeg skal nok spise hatten min om PS4 ikke har en god ledelse etter helga, og gitt at de har så mange maskiner ferdig så har de nok solgt 1 mill og passert 2 mill solgte PS4 da også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...