Gå til innhold

Samletest: Brettmobiler – Samsung, Sony, HTC og Huawei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere også skrive en slik artikkel for oss som vil ha relativt liten skjerm? 3-4 tommer f.eks. Ikke så mye å velge mellom lenger i den kategorien.

Enig!

Er mer opptatt av å ha en kompakt mobil enn en "mustein"....

Ser det er mange som omtaler tykkelsen på mobilen, men hva med høyde og bredde ??

Alt for mange mobiler er for klumsete etter min mening, ett unntak er iphone som holder seg til en kompakt og fin størrelse, minuset er OS'et da....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan dere gi Ultra terningkast 5 mens i denne testen ( sammenligningen ) terningkast 6?

 

Får den bare 5, veid opp mot mindre telefoner?

 

Vurderer Ultra så jeg er mest nysjerrig på grunnlaget til ulike karakterer :-)

 

Går ut i fra at det er en del kriterier som ligger til grunn for karakterene i en test, og disse vil variere fra type test til type test, samt at de til en hver tid vil være relative til hva som finnes i markedet.

 

Dette kan være litt "skummelt" alt etter hvordan man legger opp dette. Du nevner to forskjellige karakterer på samme mobil.

 

La oss si at en slik mobil er middels god i en generell test sammenlignet med andre mobiler og får en 3. I en test der man utelukkende ser på denne typen mobiler kan den imidlertid vise seg å være den beste som finnes på markedet i dette segmentet.

 

Spørsmålet blir da om den skal få karakter 6? Den er jo den desidert beste.

 

Eller skal man fremdeles buke skjønn å gi karakterer relatert til enheter som faller utenfor scopet til testen?

 

Her er det vanskelig å si hva som er rett og hva som er galt. Hvordan sammenligner man en pickup med en stasjonsvogn i biltester? Skal pickupen aldri få 6 fordi den ikke har like god plass i baksetet?

 

Nå kan ikke dette sammenlignes direkte, men det blir mye det samme. Sannsynlig vis vil det være en kombinasjon. Man tar utgangspunkt i segmentet man tester i, samtidig som man må ha i bakhodet hva som finnes ellers i markedet. Men dette kan slå ut veldig forskjellig fra test til test.

 

Leser man test av store mobiler, kan man ikke kjøpe testvinneren med den forventning om at dette er den beste enheten på markedet. Her må man lese andre tester også, for så å gjøre en avveining av om det er denne størrelsen man må ha. Hvis svaret er ja, er testen også relevant.

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere gi Ultra terningkast 5 mens i denne testen ( sammenligningen ) terningkast 6?

 

Får den bare 5, veid opp mot mindre telefoner?

 

Vurderer Ultra så jeg er mest nysjerrig på grunnlaget til ulike karakterer :-)

 

Hei Ultra hadde også 6 i enkelttesten inntil nylig - men vi har dynamiske karakterer som vi justerer etter hvert som det kommer nye produkter. Etter publisering av nye telefoner har karakteren på Ultra falt ned fra 6 til 5 i enkelttesten. Men det er litt andre kriterier i samletester ? og vi har derfor valgt å holde fast på sekseren i denne samletesten.

Lenke til kommentar

 

 

Delt førsteplass, men Sony sin er både vanntett og penere (spør du meg) :)

 

Prøv å holde den opp mot øret. Ser ikke like pent ut da.

Kjenner du mange som kjøper kjempetelefoner som bekymrer seg for at det ser teit ut når de ringer?

Les kommentaren igjen. Hvis du først og fremst vurderer den fordi den ser pen ut så har du kanskje gått deg litt vill. Handler om smak og behag, men den ser ikke spesielt pen ut mot øret.

 

Note 3 + S-View Cover ser veldig fin ut synes nå jeg. Ser bra ut uten den også.

Lenke til kommentar

Men den har også plsss til mere innmat ;) Uansett er jeg ikke så fan av android telefoner heller, ikke helt min stil, men jeg sier ikke at de er dårlige. Får holde meg til 5s. Den går så "smooth" =)

Gjør Note 3 også :)

Hjelper heller ikke å kjøpe en mobil til 2000kr med Android 4.3 og si at den hakker. Blir det samme som å kjøpe en iPhone 3G med nyeste versjonen av iOS og forvente at det skal kjøre helt smooth med bra ytelse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...