Gå til innhold

Så mye hjelper nyeste driver (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til tross for at ytelsen i Battlefield 3 ikke var nevnt med et ord i lanseringsnotatene til noen av Catalyst-driverne, får spillet faktisk et lite ytelseshopp på tre bilder i sekundet, eller 5,3 prosent, med den nyeste Catalyst 13.11-betadriveren.

Battlefield 3 - improves performance up to 10%

 

Det står da nevnt klart og tydelig under release notes for 13.11 Beta 6.

http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalyst-windows-beta.aspx

Endret av bellduck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, jeg valgte å bruke forceware (heter det fortsatt det?) v.327.23 over v.331.65.

Jeg har for vane å velge den driveren som er den nest nyeste, da jeg ofte har opplevd problemer/bugs med "aller siste nytt".

 

Virker som det var et klokt valg, da jeg tydeligvis ikke ville ha merket noen ytelsesforskjell uansett, særlig når jeg ikke spiller de aller nyeste spillene heller.

Tomb Raider 2013 og Far Cry 3: Blood Dragon er vel gammelt nytt nå. ^^

Lenke til kommentar

Ganske standard at ytelse går ørlite ned etter nye kort og arkitekturer har kommet.

Dette var nytt for meg :) Har alltid trodd at siste var beste jeg. Aldri testa ut noe heller. Kanskje jeg skulle ha prøvd andre drivere enn det jeg har...

 

Ellers synes jeg også at artikkelen var noe simpel. Som Aerandir sier: skulle gjerne sett dette med flere drivere og flere kort. Kikka innom denne artikkelen som "gratis"-stoff denne uka. Og blir bare mer og mer sikker på at jeg ikke kommer til å bli ekstrabruker...

 

forceware (heter det fortsatt det?)

 

Nei, Foreceware faktisk ^^

 

"For Nvidia-kortet benyttet vi siste driver, nemlig Forceware 331.65 fra november, og deretter Foreceware 227.23 som ble sluppet i september. "

 

Skal vel kanskje ha en "e" mindre og en 100-verdi mer :D

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd siste versjon på min G75, jeg har bare drøyet med oppdateringer da jeg ofte har erfart at aller siste versjon ikke nødvendigvis er den beste.

På en eldre laptop jeg bruker som StuePC nedgraderte jeg driverpakken (gt9600m) igjen, da jeg med den nye stadig opplevde at skjermen gikk i svart et lyeblikk, med varierende hyppighet. I det siste har jeg derimot begynt å oppleve tearing, på laptopens egen skjerm(som nvidias G-sync er ment å fikse på), så spørs om jeg ikke prøver å oppdatere en gang til nå.

Denne testen kunen godt ha vært dratt litt lenger, men den gir jo en indikasjon på at siste ikke alltid er beste.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vel, jeg valgte å bruke forceware (heter det fortsatt det?) v.327.23 over v.331.65.

Jeg har for vane å velge den driveren som er den nest nyeste, da jeg ofte har opplevd problemer/bugs med "aller siste nytt".

 

Virker som det var et klokt valg, da jeg tydeligvis ikke ville ha merket noen ytelsesforskjell uansett, særlig når jeg ikke spiller de aller nyeste spillene heller.

Tomb Raider 2013 og Far Cry 3: Blood Dragon er vel gammelt nytt nå. ^^

 

Det er da ikke slik at en fabrikant 'maintainer' flere versjoner av sine drivere...327.23 hadde helt sikkert problemer/bugs ved lansering, men de har ikke vært fikset før neste versjon...Så uansett så sitter du med en driver som har sine bugs/problemer, det hjelper ikke å vente til en ny versjon og så oppgradere til en eldre enn den nyeste.

Lenke til kommentar

Det er da ikke slik at en fabrikant 'maintainer' flere versjoner av sine drivere...327.23 hadde helt sikkert problemer/bugs ved lansering, men de har ikke vært fikset før neste versjon...Så uansett så sitter du med en driver som har sine bugs/problemer, det hjelper ikke å vente til en ny versjon og så oppgradere til en eldre enn den nyeste.

 

Jeg måtte lese denne 2 ganger før jeg skjønte hva du mente...

 

Saken var at jeg brukte 320.49 mens jeg hadde et GTX 670, og da jeg kjøpte meg et GTX 780 så gikk jeg utifra at 327.23 var mer optimalisert for GTX 780 enn 320.49.

Og grunnen til at jeg ikke valgte 331.65 var at den på daværende tidspunkt var helt ny, og jeg gikk utifra, etter erfaring, at den kunne kanskje ha noen større bugs siden det var en del helt nytt som ble introdusert i den driveren (såvidt jeg husker).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...