Gå til innhold

Xbox One-eiere klager over feil på maskinvaren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fint at det finnes blodfans som absolutt må ha konsoll ved lansering. De oppdager feil og mangler slik at jeg ved et senere tidspunkt kan kjøpe en konsoll som er mer eller mindre feilfri :)

 

Det er en sannhet med modifikasjoner. Elektronikk har en feilrate uansett. Sjansen er nok større for feil ved lansering enn et halvt år etter lansering, men du kan ikke forvente en garantert feilfri maskin uansett når du kjøper. Poenget er bare at ved lansering får det mye større oppmerksomhet ;) Hvem gidder å snakke om feil på PS3-er som de får levert nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er fint at det finnes blodfans som absolutt må ha konsoll ved lansering. De oppdager feil og mangler slik at jeg ved et senere tidspunkt kan kjøpe en konsoll som er mer eller mindre feilfri :)

 

Det er en sannhet med modifikasjoner. Elektronikk har en feilrate uansett. Sjansen er nok større for feil ved lansering enn et halvt år etter lansering, men du kan ikke forvente en garantert feilfri maskin uansett når du kjøper. Poenget er bare at ved lansering får det mye større oppmerksomhet ;) Hvem gidder å snakke om feil på PS3-er som de får levert nå?

Hvor lenge pågikk RROD problemet på 360?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat ja.. Problemer kan eksistere i mange år. Husker min bror gikk fra å ha konsollen sin liggende til stående og det første som skjedde var at spilldisken ble ødelagt. Konsollen var av mens den ble flyttet men det skjedde allikevel.

 

Grunnen til at optiske medier feiler så lett er vel fordi det inneholder bevegelige deler.

Lenke til kommentar

Akkurat ja.. Problemer kan eksistere i mange år. Husker min bror gikk fra å ha konsollen sin liggende til stående og det første som skjedde var at spilldisken ble ødelagt. Konsollen var av mens den ble flyttet men det skjedde allikevel.

 

Grunnen til at optiske medier feiler så lett er vel fordi det inneholder bevegelige deler.

Ja, det er vel det. Nå klarer jeg ikke finne noe kilde på Google, men jeg mener jeg så at en analytiker mente at diskdrevet i Xbox One var billigere enn det i PS4? Det kan vel kanskje gi mening når man tenker på at MS sa at den ikke "støttet" å stå oppreist.

Lenke til kommentar

Hvor lenge pågikk RROD problemet på 360?

Alltid morsomt når folk tar opp RROD på X360. Har du hørt om YLOD?

Jeg kjenner 3, inkludert meg selv, som har fått YLOD på PS3. RROD på X360 var en relativt enkel ting å fikse selv, i motsetning til YLOD på PS3.

Synes samtidig at det er pussig at det blir slått stort opp om problemer med Xbox One når det har vært like mye problemer med PS4.

Er ikke fan av noen av de, hvis jeg kjøper meg en av de blir det sannsynligvis PS4, men uansett...

Endret av Tyralyon
Lenke til kommentar

Alltid morsomt når folk tar opp RROD på X360. Har du hørt om YLOD?

Jeg kjenner 3, inkludert meg selv, som har fått YLOD på PS3. RROD på X360 var en relativt enkel ting å fikse selv, i motsetning til YLOD på PS3.

Synes samtidig at det er pussig at det blir slått stort opp om problemer med Xbox One når det har vært like mye problemer med PS4.

Er ikke fan av noen av de, hvis jeg kjøper meg en av de blir det sannsynligvis PS4, men uansett...

Det har nå blitt slått opp like mye om PS4s problemer, men det er ei uke siden.

Lenke til kommentar

Alltid morsomt når folk tar opp RROD på X360. Har du hørt om YLOD?

Nei, det har jeg faktisk ikke. Jeg eier ingen konsoll selv, og husker kun at det var mye snakk om RROD før. Har kun en PC, men det trenger vi ikke diskutere her.

 

Jeg tok bare opp et relevant tema jeg viste har eksistert over tid, men det er bra du belyser lignende problemstilling fra en annen konkurrent så vi får litt perspektiv på situasjonen.

Lenke til kommentar

 

Hvor er lenken til artikkelen som omtaler alle problemene med PS4? Dere har kanskje ikke skrevet en artikkel om dette?

 

For meg høres dette ut som en dypt såret fanboy som skal ta igjen på PS4.

Joda, det er sikkert feil med PS4 på lik linje med alle andre konsoller, men la nå dette ligge?...

For meg høres det ut som en som er lei av at X1 for store overskrifter for feil, mens feilene på PS4 blir hysja ned...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...