Gå til innhold

Test: LG/Google Nexus 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Telefonen kommer i en hvit versjon også, antar de kommer til Norge etterhvert. I USA kan en også velge en 32 Gb utgave, usikkert om LG lanserer det her.

 

Personlig er jeg mest skuffa over 2300 mah batteriet, det er på grensa.

Lenke til kommentar

Flott test!

 

@turbo911

Kan ikke helt forstå det med kameraet selv, det er ikke spesielt godt. Det må være godt med lys og helst ikke detaljbilder. I tillegg er det usannsynlig langsomt, min g nexus var mye raskere i sin tid - her er det selvfølgelig hardwaren det står på.

 

Så over til testen.

Forøvrig er jeg enig i at lydkvaliteten er god nok til det mobilen kan avspille. Det fordrer derimot, at man ikke benytter de innebygde høyttalerne... De kan ikke spille så høyt at jeg hører radioresepsjonen når jeg dusjer engang - noe andre mobiler gjør med enkelhet. Være det seg ifruit eller andre telefoner.

 

Er ihugga Applefan av naturlige årsaker. Opplevd kvalitet i mine øyne er høykvalitetsråvarer i en pen innpakning som yter godt i enhver situasjon. Kan med glede fortelle at iphone nå er ren testtelefon, og nexus 5 er brukstelefon i min lomme.

 

Tidligere har jeg ikke helt fått meg til å benytte en Androidtelefon til daglig. Den har hatt så mange muligheter og det var ofte mye jobb for å få den til å gjøre enkle oppgaver. Vanskelige oppgaver var det bare Android som kunne løse, men har aldri hatt et sterkt behov for akkurat denne type problemløsning. I dag kan jeg melde at kit kat, og det til og med vaniljeutgaven, er en fortreffelighet. Enkel i bruk. For en gangs skyld føler jeg at det ikke er urettferdig overfor den jeg anbefaler til å anbefale et androidprodukt. Rett og slett grunnet brukervennligheten.

 

Et deilig produkt som peker i en spennende retning for en solid plattform.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har den importerte 32GB-versjonen fra USA og er storfornøyd. 4G-nettet er såppass begrenset utbygd i Norge enda, og de aller, aller fleste av oss har så store begrensninger på mobilabb. våre at vi ikke får nytte av hastighetene uansett...

Telefonen støtter de norske frekvensene for HSPA+, og dette tror nok jeg er mer enn nok for de fleste.

Har lest litt forskjellig av kommentarer rundt 16/32GB-versjonen, og det er usikkert om denne i det hele tatt kommer til Norge. LG har sagt alt fra "Vi vet ikke om denne kommer" til "Vi vil se an hvor godt 16GB-utgaven selger før vi vurderer å ta inn 32GB-varianten".

Man kan bestille den fra britiske butikker, man får da den europeiske versjonen som støtter "norske" 4G-frekvenser.

 

Jeg kom fra en Xperia Z Ultra, og kameraet er som natt og dag på disse telefonene.

Telefonen er lynkjapp, og etter flere år som Samsung-bruker er det en befrielse at alt av bloatware og skall er borte. Android 4.4 i "ren versjon" er utrolig pent, og de mørke og litt dystre fargene som kom i 4.3 er borte.

At telefonen også får nye oppdateringer kjapt som bare fy, gjør nok at jeg har denne telefonen lenge.

 

Tiltman: Jeg har ingen problemer med batteriet. Selv så mye jeg fiddler med telefonen, hører på musikk og ringer i løpet av en dag, sitter jeg fortsatt igjen med vel 20% batteri når jeg putter den i laderen om kvelden. Telefonen balanserer batteribruken godt, selv om jeg også var skeptisk i begynnelsen ser jeg nå ikke de store problemene med bare 2300 mAh.

Lenke til kommentar

Jeg har den importerte 32GB-versjonen fra USA og er storfornøyd. 4G-nettet er såppass begrenset utbygd i Norge enda, og de aller, aller fleste av oss har så store begrensninger på mobilabb. våre at vi ikke får nytte av hastighetene uansett...

Telefonen støtter de norske frekvensene for HSPA+, og dette tror nok jeg er mer enn nok for de fleste.

Har lest litt forskjellig av kommentarer rundt 16/32GB-versjonen, og det er usikkert om denne i det hele tatt kommer til Norge. LG har sagt alt fra "Vi vet ikke om denne kommer" til "Vi vil se an hvor godt 16GB-utgaven selger før vi vurderer å ta inn 32GB-varianten".

Man kan bestille den fra britiske butikker, man får da den europeiske versjonen som støtter "norske" 4G-frekvenser.

 

Jeg kom fra en Xperia Z Ultra, og kameraet er som natt og dag på disse telefonene.

Telefonen er lynkjapp, og etter flere år som Samsung-bruker er det en befrielse at alt av bloatware og skall er borte. Android 4.4 i "ren versjon" er utrolig pent, og de mørke og litt dystre fargene som kom i 4.3 er borte.

At telefonen også får nye oppdateringer kjapt som bare fy, gjør nok at jeg har denne telefonen lenge.

 

Tiltman: Jeg har ingen problemer med batteriet. Selv så mye jeg fiddler med telefonen, hører på musikk og ringer i løpet av en dag, sitter jeg fortsatt igjen med vel 20% batteri når jeg putter den i laderen om kvelden. Telefonen balanserer batteribruken godt, selv om jeg også var skeptisk i begynnelsen ser jeg nå ikke de store problemene med bare 2300 mAh.

 

Har selv 32GB, europeisk versjon. Med 4G tappes batteriet en del hurtigere. Bortsett fra det er jeg helt enig i annet positivt du skriver. :)

 

Generelt om batteriet.

Batteriet er vel egentlig ikke så viktig når man ser på nytten av telefonen i sin helhet. Den er myntet på utviklere, og den er derfor koblet til en pc eller lignende ganske mange timer hver dag - batterikapasiteten er derfor ikke en utfordring hvis du er i målgruppen.

 

Det du kjøper, er rett og slett en førsterett på siste utgave av Android. Se på det som en form for utviklerkonto, om du vil.

Endret av Incumbent
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Tiltman: Jeg har ingen problemer med batteriet. Selv så mye jeg fiddler med telefonen, hører på musikk og ringer i løpet av en dag, sitter jeg fortsatt igjen med vel 20% batteri når jeg putter den i laderen om kvelden. Telefonen balanserer batteribruken godt, selv om jeg også var skeptisk i begynnelsen ser jeg nå ikke de store problemene med bare 2300 mAh.

 

Fint å høre. I verste fall kan jeg ha med ekstra "powerbank" av noe slag, ihvertfall de dagene jeg veit det blir tøft.

Lenke til kommentar

Har selv 32GB, europeisk versjon. Med 4G tappes batteriet en del hurtigere. Bortsett fra det er jeg helt enig i annet positivt du skriver. :)

 

Generelt om batteriet.

Batteriet er vel egentlig ikke så viktig når man ser på nytten av telefonen i sin helhet. Den er myntet på utviklere, og den er derfor koblet til en pc eller lignende ganske mange timer hver dag - batterikapasiteten er derfor ikke en utfordring hvis du er i målgruppen.

 

Det du kjøper, er rett og slett en førsterett på siste utgave av Android. Se på det som en form for utviklerkonto, om du vil.

 

Nja, jeg vet ikke om jeg er helt enig i at man kjøper en utviklerutgave. Svigermor fikk Nexus 4 til bursdagen sin sist vinter, og hun er ikke spesielt teknologisk av seg.. Men dette er den telefonen hun har hatt som jeg tror hun er mest fornøyd med, og som hun har likt best.

N5 er ikke akkurat en nedgradering av denne, og jeg tror den kommer til å favne mye bredere enn tidligere Nexus-modeller.

 

 

 

Fint å høre. I verste fall kan jeg ha med ekstra "powerbank" av noe slag, ihvertfall de dagene jeg veit det blir tøft.

 

Jeg tror vel kanskje det har litt med å gjøre at jeg ikke bruker 4G.. Det sparer en del strøm.

 

 

ikke klart for meg hva du mener.

Hvilken er best på kamera?

 

Nexus 5.

XZU har et utrolig dårlig kamera. Mangler også kameralys, noe som gjør bilder tatt innendørs (også på dagtid) blir veldig kornete og av dårlig kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nexus 5.

 

XZU har et utrolig dårlig kamera. Mangler også kameralys, noe som gjør bilder tatt innendørs (også på dagtid) blir veldig kornete og av dårlig kvalitet.

 

Kikker også litt på Xperia Z som ser snobbete ut, men hva du sier gjør den uaktuell.

Takk for veldig nyttig oppklaring :)

 

Oops! Ser nå du skriver Ultra. Men muligens samme bildekvalitet..

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

 

Kikker også litt på Xperia Z som ser snobbete ut, men hva du sier gjør den uaktuell.

Takk for veldig nyttig oppklaring :)

 

 

 

Jeg er litt usikker på om kameraene i Xperia Z og Xperia Z Ultra er de samme.. Jeg har ikke erfaring fra Z, kun Z Ultra. ZU er jo på en måte markedsført som en nisjetelefon bl.a. pga størrelsen. 6,44" skjerm er jo ikke akkurat hverdagskost. (Nå var det ikke bare pga kameraet at jeg skrota ZU, men det er en annen diskusjon)

 

Z1 har derimot et meget godt kamera (ref de jeg kjenner som har den), og det er den "direkte etterfølgeren" til Xperia Z :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at det kun er 16 gb som er tilsalgs i Norge ? Noen ide om når 32 gb kommer ? Vurderer denne opp mot sony z1 mini, som det ryktes kommer etterhvert....

 

Som sagt... LG sier litt forskjellige ting, har hørt både at de ikke vet om den kommer til Norge og at de skal se an salget av 16GB-versjonen..

Om man vil sikre seg en 32GB-versjon er kanskje det enkleste å bestille den via Play Store i US/GB. Eller som meg, som fant en ubrukt, uåpnet på Finn :)

Lenke til kommentar

 

 

En nyhet i Android 4.4 vi setter svært stor pris på er automatiske nummeroppslag. Foreløpig fungerer funksjonen kun for bedriftsnummer, men i innstillingene er også personer nevnt. Vi er ikke helt sikre på om dette er noe som vil komme, eller bare upresist formulert.

Nei, research har aldri vært amobils sterkeste side.

Vær så god: https://plus.google.com/+android/posts/CnhaQwQvCNG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...