Gå til innhold

YouTube og Netflix står for halve nettrafikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så BitTorrent er her er et annet ord for ulovlig nedlasting?

Nope, BitTorrent står for trafikk via BitTorrent klienter. Du kan fint laste ned ulovlig mateiale fra andre kanaler enn BT og du kan laste ned lovlig via BT. Men i sum er nok tallene for BT tilnærmet like de for ulovlig nedlasting.

 

@Winza, ser ingen grunn til det, YT har fått et mye bedre kommentarfelt enn den søppeldynga det pleide å være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Så BitTorrent er her er et annet ord for ulovlig nedlasting?

Nope, BitTorrent står for trafikk via BitTorrent klienter. Du kan fint laste ned ulovlig mateiale fra andre kanaler enn BT og du kan laste ned lovlig via BT. Men i sum er nok tallene for BT tilnærmet like de for ulovlig nedlasting.

 

@Winza, ser ingen grunn til det, YT har fått et mye bedre kommentarfelt enn den søppeldynga det pleide å være.

Hvem bryr seg om kommentarfeltet? Jeg vil ha innholdet! Der vinner nok Netflix mer og mer. Om Netflix får på plass Live Streaming av sport og andre eventer så vil YT fort bli en skygge av seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg avsluttet i går mitt Netflix abonnement fordi mange av filmene jeg ønsket å se ikke var tilgjengelige, og de jeg fant var i en bildekvalitet tilsvarende DVD. Samme filmtitlene finner jeg via andre kanaler på nett med mye bedre bildekvalitet.

 

This! Jeg kan ikke fordra noe annet en BluRay 1080P høy kvalitets film.. Får vondt i øynene av annet. Den dagen noen tilbyr ekte bildekvalitet, er jeg den første til å melde meg opp.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om kommentarfeltet? Jeg vil ha innholdet! Der vinner nok Netflix mer og mer. Om Netflix får på plass Live Streaming av sport og andre eventer så vil YT fort bli en skygge av seg selv.

Veldig mange tydligvist. Netflix og YT har helt ulikt innhold, begge har masse crappy, og mye bra. Netflix driver med "proffe" serier, mens YT er masse amatører. Jeg tror ikke det er så fryktelig sannsynelig at den ene dreper den andre med det første.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Nope, BitTorrent står for trafikk via BitTorrent klienter. Du kan fint laste ned ulovlig mateiale fra andre kanaler enn BT og du kan laste ned lovlig via BT. Men i sum er nok tallene for BT tilnærmet like de for ulovlig nedlasting.

 

@Winza, ser ingen grunn til det, YT har fått et mye bedre kommentarfelt enn den søppeldynga det pleide å være.

Det har det så absolutt ikke, det nye systemet er forferdelig. Det gamle var helt perfekt, google har kommet med en oppdatering verre enn den forrige de siste 3 årene. Kommentar systemet var ganske morsomt før, kunne se alle mulige morsomme krangler og kommentarer, fortsetter youtube slik vil det til slutt ikke være noe youtube lenger...

 

Veldig mange tydligvist. Netflix og YT har helt ulikt innhold, begge har masse crappy, og mye bra. Netflix driver med "proffe" serier, mens YT er masse amatører. Jeg tror ikke det er så fryktelig sannsynelig at den ene dreper den andre med det første.

Youtube er ikke en masse amatører, jeg har sett drøssevis av proffe gode tillagde videoer på youtube lagd av brukeren. Det som har gjort youtube så spesielt er alle de randomme morsomme videoene

Lenke til kommentar

Kommentarfeltet har gått fra å være en ubrukelig søppelplass til å sette gode kommentarer øverst. Og jo, YT er fult av amatører, det er noen vedlig gode amatører, men om du vil påstå at det meste at det som ligger på YT ligger på samme proffesjonelle nivå som en TV-serie eller en film så tar du feil. Det er selvsagt noe av det, men i det store og hele er YT en gjeng amatører. Det er ikke noe negativt å være amatør, det betyr bare at det først og fremst gjøres som fritydssysler og ikke har store studioer bak seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Kommentarfeltet har gått fra å være en ubrukelig søppelplass til å sette gode kommentarer øverst. Og jo, YT er fult av amatører, det er noen vedlig gode amatører, men om du vil påstå at det meste at det som ligger på YT ligger på samme proffesjonelle nivå som en TV-serie eller en film så tar du feil. Det er selvsagt noe av det, men i det store og hele er YT en gjeng amatører. Det er ikke noe negativt å være amatør, det betyr bare at det først og fremst gjøres som fritydssysler og ikke har store studioer bak seg.

Slikt var det kanskje dem første 4 årene av youtube men nå i det siste har jeg sett noen skikkelige projesonelle youtube brukere som har lagd noe som liksom greit kunne vært en film eller tv serie lagd av produsenter, har tilbrakt mange år på youtube så kjenner godt til alt som er der og kommentar systetm var ikke en søppelplass før, bare en nybegynner eller noen som aldri har vært medlem der ville sagt det. Jeg og fleste andre fra hva jeg har sett av reaksjoner elsket det gamle systemet, det nye er bare en m¨te for dem å presse det idiotiske google+ ned i halsen våres og reklamere som bare. Det er mer spam enn noensinne nå, rip youtube/:

Lenke til kommentar

Det er bare spam fordi folk er sure og skal ha Bob og tanken hans, det er et overgansproblem fordi folk ikke liker forandring. Og jo, YT er først og fremst for amatører. Du kan ikke serriøst mene at LPer, vloger og fjasete videoer er profesjonelt stoff. Det er noe som er på "TV-nivå", ja, men det aller aller meste av det som ligger på YT er laget av amatører, og det er flott. For proft stoff har man andre sider, som HBO, Netflix etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det er bare spam fordi folk er sure og skal ha Bob og tanken hans, det er et overgansproblem fordi folk ikke liker forandring. Og jo, YT er først og fremst for amatører. Du kan ikke serriøst mene at LPer, vloger og fjasete videoer er profesjonelt stoff. Det er noe som er på "TV-nivå", ja, men det aller aller meste av det som ligger på YT er laget av amatører, og det er flott. For proft stoff har man andre sider, som HBO, Netflix etc.

Tro meg det er ingen overgangsproblem, ingen liker eller vil ha det dumme google+. Folk vil heller ikke måtte bruke sitt ekte navn, vist folk vil det kan dem skaffe seg en facebook konto eller noe. Det er også blitt laget en kampanje mot det nye systemet som har fått over 200.000 signaturer noe som er rekord når det gjelder den slags, dette er det største opprøret på en oppdatering til youtube noensinne. Jeg tar heller youtube videoer framfor for noen av de seriene dem lager nå til dags...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Om det fortsatt er et problem med Bob og tanksen hans om en måned så skal du kudos, og det er da ikke noe problem å opprette en G+ bruker under falskt navn, om man ikke klarer/gidder er man ikke voksen nok til å skrive kommentarer på YT. Og du får boikotte YT da hvis du ikke liker det. Det er det eneste som vil fungere, så lenge Google tjener (mer) penger så vil de fortsette. Og at du heller vil ha YT videoer over proffesjonelle serier sier ingenting om proffesjonaliteten på YT, og det er selvsagt en elendig sammenligning, jeg er overbevist om at du mye heller vil se på enkelte serier enn mange av de videoen som ligger ute på YT. Og det som er så flott er at vi kan velge helt selv hva vil se på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Om det fortsatt er et problem med Bob og tanksen hans om en måned så skal du kudos, og det er da ikke noe problem å opprette en G+ bruker under falskt navn, om man ikke klarer/gidder er man ikke voksen nok til å skrive kommentarer på YT. Og du får boikotte YT da hvis du ikke liker det. Det er det eneste som vil fungere, så lenge Google tjener (mer) penger så vil de fortsette. Og at du heller vil ha YT videoer over proffesjonelle serier sier ingenting om proffesjonaliteten på YT, og det er selvsagt en elendig sammenligning, jeg er overbevist om at du mye heller vil se på enkelte serier enn mange av de videoen som ligger ute på YT. Og det som er så flott er at vi kan velge helt selv hva vil se på.

Jeg liker veldig godt de videoen på youtube, randome teite videoer som faktisk er morsomme, folk som unboxer ting, tillagde amatør tegnefilmer, for eksempel mario eller zelda fan made videoer, elsker alle de videoene jeg kan finne og se på¨youtube. Kommentar systemet tok vekk alt jeg likte med kommentering på youtube, for eksempel før var det 1 til 2 top kommentarer på toppen og det er det ikke nå. Også så kan man ikke svare på noen av kommentarene som ble skrevet før oppdateringen noe som er ganske teit og dumt også at man kan skrive kommentarer og slå av muligheten til å svare på innlegget. Og ikke snakk til meg om å være voksen, jeg har vært fast youtube bruker på youtube i snart 4 år og har fått lang erfaring, jeg er mer enn nok voksen til å være på youtube men jeg vil ikke ha en forbanna google+ konto jeg vil ha en vanlig konto med vanlig brukernavn slik som youtube skal være, ikke dette mølet av en facebook rip off. De har jo til og med tatt vekk inboxen slik man ikke får meldinger der. Google kommer ikke til å fortsette å tjene penger når folk boikotter youtube, det de har gjort nå er bare å få folk til å mislike dem enda mer. Youtube kommer tragisk nok til å dø ut om ikke så lenge vist dem ikke gjør noe og det er veldig trist med tanke på at det er videoer fra over 8 år og det kan ikke erstattes, liker å se gamle youtube klipp fra de første årene

Lenke til kommentar

Du trenger aldri se G+ om du ikke vil, og det er ikke en G+ konto, det er en Google konto, G+ er på ingen måte en FB klone, om du tror det viser det bare at du ikke aner hva G+ er for noe, det er en tjeneste for å slå sammen Googles tjenester, det at du kan skrive statuser og legge ut bilder som andre kan se er mer et biprodukt enn sleve tjenesten i seg selv.

 

Om man syns det er så fryktelig å ha en konto så får man la vær å se på YT. Google tjener penger på deg om du ser på, jeg har ingen tro på at YT kommer til å dø. Om noen velger å ikke tilatte motkommentarer til sitt inlegg, så er det jo tydelig at de ikke har noe vettugt å si, så da er det jo ingen grunn til å bry seg med hva de skriver. Syns ikke nødvendigvis de toppkommentarere som var der før var noe bra. De ble sett mest så de ble ofte bare stemtt opp fordi de allerede hadde masse stemmer. At man syns det er bedre å ha kommentarerer sortert etter når de er skrvet enn hvor relevante de er syns jeg er bak mål. Og det er jo klart at Google har litt problemer i starten, Det er dog ikke til å komme unna at overgangen var utrolig dårlig, men det går over i løpet av kort tid.

 

Og om du lurer, jeg slo sammen YT og G+ for flere år siden, har ikke merket noe til G+ med mindre jeg har aktivt lett etter det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Du trenger aldri se G+ om du ikke vil, og det er ikke en G+ konto, det er en Google konto, G+ er på ingen måte en FB klone, om du tror det viser det bare at du ikke aner hva G+ er for noe, det er en tjeneste for å slå sammen Googles tjenester, det at du kan skrive statuser og legge ut bilder som andre kan se er mer et biprodukt enn sleve tjenesten i seg selv.

 

Om man syns det er så fryktelig å ha en konto så får man la vær å se på YT. Google tjener penger på deg om du ser på, jeg har ingen tro på at YT kommer til å dø. Om noen velger å ikke tilatte motkommentarer til sitt inlegg, så er det jo tydelig at de ikke har noe vettugt å si, så da er det jo ingen grunn til å bry seg med hva de skriver. Syns ikke nødvendigvis de toppkommentarere som var der før var noe bra. De ble sett mest så de ble ofte bare stemtt opp fordi de allerede hadde masse stemmer. At man syns det er bedre å ha kommentarerer sortert etter når de er skrvet enn hvor relevante de er syns jeg er bak mål. Og det er jo klart at Google har litt problemer i starten, Det er dog ikke til å komme unna at overgangen var utrolig dårlig, men det går over i løpet av kort tid.

 

Og om du lurer, jeg slo sammen YT og G+ for flere år siden, har ikke merket noe til G+ med mindre jeg har aktivt lett etter det.

Føler denne diskjusjonen fører ingen plass så like greit å avslutten den, vi får være enige om å være uenige:)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...