Gå til innhold

Dommen: PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal man vente for? Tror ikke akkurat det kommer noen prisreduksjon med det aller første og det er jo ikke akkurat som om du får noe bedre konsoll om et halvt år eller om ett år.

 

Jo og jo.

 

Nyere komponenter og prisreduksjon er absolutt noe som vil komme etter release-styret.

 

Jeg ville eid en PS4 akkurat nå om det ikke var for... at det absolutt ikke finnes ett eneste spill som interesserer meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går heller ikke an å alltid stole blindt på anmelderne. Det kan være at du rett og slett liker spillet veldig godt. Det har gjerne et par trekkpunkter som trekker en del ned, men som den enkelte anser som et lite problem, dessuten tar det nok sin tid ja før de synker i pris. Konsollene nå selges jo til tilnærmet produksjonspris, der inntektene kommer fra spill/onliabonnemang osv.

 

Forresten, hvordan kan konsollen anses som kraftig..?

Konsollen er i beste fall mid-end hvis du sammenligner med resten av komponentene på markedet. Og folkens, vær så snill og ikke kom inn her med optimalisering. Det øker ytelsen en god del, gjerne et hakk opp på GPU skalaen, men det er ikke noe magi som gjør en 4000 kr konsoll kraftigere enn en PC som inneholder en GPU alene som koster 5500 kr :)

 

900p, på medium i BF4 er desuten klart bevis på mid end ytelse :), og ikke kraftig. Bra at gamer ikke har skrevet hvertfall :)

Lenke til kommentar

Jo og jo.

 

Nyere komponenter og prisreduksjon er absolutt noe som vil komme etter release-styret.

 

Jeg ville eid en PS4 akkurat nå om det ikke var for... at det absolutt ikke finnes ett eneste spill som interesserer meg.

Når vil du tro det kommer? Jeg kan kanskje se for meg et priskutt om ett år, men ettersom prisen allerede er såpass lav i forhold til forrige generasjon ser jeg ikke for meg at det kommer like kjapt. PS3 fikk priskutt i juli året etter lansering (lansering ca samtidig som nå, bare Europa og Japan har byttet plass med senere lansering), mens Wii fikk sitt første priskutt hele 3 år etter lansering.

 

Nyere hardware er greit, men hvor fort til det gå? Jeg kjøper i Norge med 5 års reklamasjonsrett, noe som er gull verdt på konsoller som jeg gjerne skal ha i hvertfall 7 år, så jeg er ikke så redd for produksjonsfeil.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

nå forhåndsbestilte jeg en PS4 med en gang MPX la dem ut (som visstnok de første) så "skaden" er allerede skjedd for meg.

 

mellom begge konsollene var det egentlig bare forza 5 av launch titles som virket interresant for meg.. så ser jeg sånn sett kunne ha ventet.. GT6 kommer jo på ps3, og stick of truthh kommer på ps3/360...

 

men men, jeg har den iallefall ;)

Lenke til kommentar

Jeg tipper på et lite første priskutt like før lanseringen til XBone i Norge -- strategisk priskutt / kistespikring -- eller en ny og bedre bundle som inkluderer et interessant spill.

Priskutt etter bare noen få måneder ser jeg på som ekstremt usannsynlig. Men du tenker kanskje på prisen som butikkene setter selv og ikke prisen Sony gir.

Lenke til kommentar

Helt utrolig av TEK og andre å skrive dette her. Det er ikke en minusside med selve konsollen at det mangler spill. Konsollen er like bra uansett hvilke spill som er utgitt til den. Blir som å kalle en 4K TV dårlig for det er så lite filmer som har den oppløsningen.

 

Nytteverdien derimot blir selvfølgelig styrt av innholdet, men det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...